Urenlig, Feliway? hjælp
Fra : FLEMMING

Dato : 03-02-05 19:26

Urenlig

Vores kat Konken har været mere eller mindre urenlig siden vi fik ham
for ca. 1,5 år siden For det meste har er hans uheld sket i
badeværelset hvor det heldigvis er nemt at tørre op. Han har dog også
fået den ide at han skal tisse ved hoveddøren, og selv om det ikke
sker ofte sker det dog tit nok til at man efterhånden kan se det på
gulvet I går fjernede jeg så tæppet, lå noget plastik der, og har
lagt en lille løber henover, I morges var den gal igen Jeg har
derfor placeret en kattebakke i den bag døren, og lagt sølvpapir i den
anden side af gangen hvor man kommer ind, forhåbenligt kan dette få
ham til at stoppe med at tisse der.

Eftersom dette ikke kun handler om at han tisser, han skider ogå ved
siden af kassen, og efter tjek hus dyrlægen, har vi fået at vide at
det ikke skyldes helbred, men adfærdsproblemer

Han er foresten kastereret, og generalt vil jeg sige at han er en
dominerende kat, men han er også en utroligt nervøs kat han er
utroligt bange for fremmede mennesker og lyde, og der skal ikke meget
til at skræmme ham.

Jeg har længe læst om Feliway, og vil gerne spørge om det kunne være
en ide?? hvis ikke hvad kan jeg så gøre??

Oh, jo han har foresten 4 kattebakker i vores 3 værelses lejlighed, og
har også tisset i dem både i går aftes og i eftermiddags. Han laver
dog næsten altid stort på gulvet, og tisser også for tit andre steder
(90% af tiden i afløbet i badeværelset, og altså også ved
hoveddøren)...

Mvh,
--
Flemming

Fra : FLEMMING

Dato : 07-02-05 14:57

Ingen svare her, men det er heller ikke nødvendigt mere har fået
Konken til at bruge kassen til både stort og småt *S* 4 dage uden
uheld *S* det havde jeg ikke regnet med.

Mvh,
--
Flemming