Min Gamle kastererede katstrinter indenfor
Fra : Alexia

Dato : 03-02-05 17:30

Hej gruppe!

Jeg er ejeren af en 13 årig gammel hankat, som for længst er blevet
kastereret, men alligevel strinter han over alt inden for, og mine forældrer
truer med at aflive ham - det vil jeg selvfølgelig ikke have, da jeg elsker
denne kat over alt på jorden, men jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal
gøre?

nogen der har haft samme oplevelse, og nogen der kender en løsning.

mvh. Alexia

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 03-02-05 17:59

Hej Alexia

Strinter eller tisser han ? strinten er altid op ad en lodret flade, det
gør de for at markere, hvis det "bare" er som han tisser, så vil jeg foreslå
et besøg hos dyrlægen, han kan have en urinvejsbetændelse eller
urinvejssten, det
kan være meget smertefuldt for katten, og kan, hvis det ikke bliver
behandlet, ende med at han dør af det.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Alexia

Dato : 03-02-05 18:04

han strinter over det hele! :)

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 03-02-05 18:15

Alexia skrev
<han strinter over det hele! :) >

Er der sket hjemme hjemme hos jer omkring den tid han startede, ny kat i
hjemmet, ny kat hos naboer, nye møbler, prøv at tænk tilbage på hvornår det
startede, og
se om du kan finde en eller flere ting der skete på omkring det tidspunkt.
Når en kat begynder at strinte, er det fordi han vil sige at han bor her, og
så gælder det bare om at finde ud af hvorfor han lige pludselig finder det
nødvendigt at "fortælle" det.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Alexia

Dato : 03-02-05 18:42

Uhh.. det akn jeg godtnok ikke huske.. tror måske han begyndte da jeg fik
kæreste på, for 3 år siden..

han har lige stoppet i en periode, men er nu begyndt igen.. men hvad kan jeg
så gøre for at stoppe det?