Hjælp: Vores kat kradser i tapetet
Fra : Basse

Dato : 03-02-05 14:37

Vores ellers vidunderlige kat bliver ved med at kradse i tapetet. Det ser
ikke godt ud, når der er tale om savsmuldstapet!!! Er der nogen, der har
gode erfaringer med at få katten til at holde op med den slags unoder??

Mvh. Basse

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 03-02-05 19:39

"Basse" <amail@mail.dk> writes:

> Vores ellers vidunderlige kat bliver ved med at kradse i tapetet. Det ser
> ikke godt ud, når der er tale om savsmuldstapet!!! Er der nogen, der har
> gode erfaringer med at få katten til at holde op med den slags unoder??

Rent bortset fra den indlysende at få et kradsebræt ??
- og evt krydre det med baldrian/valeriane...

Så feliway sprøjtet på hvor den markerer i tapetet, så tror den at
stedet allerede er markeret og at den ikke behøver det igen. Kan dog
ikke gives nogen 100 % garanti...

--
Med venlig hilsen & mIauu samt Miauu
Henrik & Anastacia samt Melissa fra regnbuebroen

http://misbamsen.dk posted with gnus Do not fear the penquin

Fra : Lene

Dato : 03-02-05 23:23

Er der nogen, der har
> gode erfaringer med at få katten til at holde op med den slags unoder??
>
> Mvh. Basse

Hej
Da Duchess var killing kradsede hun også i mit savlssmulstapet. Jeg fik det
stoppet ved at rykke lidt rundt på møblerne, sådan at der stod nogle møbler
de steder hun var begyndt. Så satte jeg kradsebrædt med nogle dråber
baldrian foran. Efter et stykke tid kunne jeg reparerer tapetet og rykke
møblerne på plads.

Venlig hilsen Lene

Fra : Carina

Dato : 05-02-05 17:49

hvad er det for noget baldrian i snakker om? hvilken virkning har det
præcist?

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 05-02-05 18:08

"Carina" <120104552650@esenet.dk> writes:

> hvad er det for noget baldrian i snakker om? hvilken virkning har det
> præcist?

Såmænd det man kan købe i bla helsekostbutikker og hos matas som
valerianedråber. Det kan bruges af mennesker til afhjælpning af let
søvnløshed, dog ikke særlig klogt hvis man har kat. Lidt svært at sove
når missen er på vej ned i halsen på en fordi der lugter spændende...

For mange katte har det en ret interessant duft. Vi mennesker vil nok
sige at det stinker af sure tæer...

Så man kan bruge det til, at højne interessen for et kradsebræt eller
dryppe lidt på noget ældre legetøj som så er spændende igen.