Mille's healing er overstået
Fra : Marianne Hellemose

Dato : 03-02-05 11:42

Jeg havde aftalt med Grethe Fulgsang at hun "tunede"
ind på Mille kl.10, Mille lå på det tidspunkt og halvsov på en pude,
Pludselig rejste hun sig op, sådan i "slow motion" som om hun havde hørt en
lyd hun ikke kendte
og forsigtigt kiggede hun sig omkring og snusede ud i luften. Kort efter
lagde hun sig igen, og lå roligt men opmærksomt, til kl. 10.50, så skulle
der leges.......

Kl. 11.05 ringede Grethe og grinende sagde hun, *det er
da vist noget af en personlighed, du har, Mille har en umådelig stor
selvtillid og en lige så stor charme, så hun slipper afsted med alt for
meget. De andre katte er alt for flinke og jo mere Mille får lov til, jo
mere forlanger hun at få lov til.

Grethe har givet Mille en reprimande, og sagt at hun skal vide at hvis den
opførsel fortsætter, så risikere Mille at vi,
både de andre katte og jeg, bliver så trætte af hende, at vi simpelthen ikke
orker at have hende boende her, og
at hvis Mille ikke kan finde ud af det, så vil Grethe få en snak med
førerkatten om Milles opdragelse

Grethe fortalte også at når jeg mente at det ikke havde noget med agression
eller ondskabsfuldhed at gøre, så havde jeg ret, Mille er faktisk et meget
rart og kærligt
væsen, hun er blot kommet lidt skævt ind på hvordan
man bedst bruger sin selvtillid.

Vi aftalte at jeg nu ser tiden an en lille uges tid, for at se om der er en
ændring til det bedre, hvis ikke så tager
Grethe en "snak" med Banja, vi snakkede lidt frem og tilbage om hvem af de
andre det skulle være, og kom frem til at Banja er den bedste og mest
oplagte, selv om
hun er ved at være en gammel tøs, så er hun nok den der bedst kan mobilisere
en "kontant afregning" Benjamin
er en kylling forklædt som kat og Barabbas er den ultimative "I'm a lover,
not a fighter" kat.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : CC

Dato : 03-02-05 11:56

Hej Marianne,
Vi er meget spændt på, at høre opfølgningen på healingen - vi står nemlig
lidt i samme situation, med en lille burmeserkastrat, som umiddelbart tror
han er 2 meter over skulderen og ½ meter mellem øjnene. Han kan simpelthen
tryne de andre, så man tror det er løgn og det er ikke umiddelbart fordi han
går aggressivt tilværks men måden han sniger sig ind på dem, gør at nogle af
de andre simpelthen flygter i panik - især vores største bengaler - han er
virkelig en kujon.
Vi har sammen med vores dyrlæge, som også er dyreadfærdspsykolog forsøgt,
med nervemedicin til bengaleren i en 2 ugers periode, som slutter her i
weekenden. Vores umiddelbare vurdering, er at det har hjulpet lidt, men
langt fra nok. Så næste skridt på vejen, kunne være et healingsforsøg.

Håber du får succes med healingen.

Hilsen
Claus

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 03-02-05 12:23

Hej Claus

*gg* nåh så I har også en kat med et ego som en bengalsk tiger Jeg
skal nok holde jer ajour med hvordan det fungere, nu er der jo kun gået 1½
time
så det er ikke meget at "bygge" på men hun er faktisk lidt roligere, der var
et oplagt øjeblik hvor Barabbas løb forbi hende og jeg har ikke tidligere
oplevet at hun lod en glimrende anledning til et bagholdsangreb, gå forbi,
men
det gjorde hun faktsk så lige nu er jeg meget fortrøsningsfuld

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 03-02-05 19:36

"Marianne Hellemose" <hellemose.som4@mail.dk> writes:

> [...]
> lagde hun sig igen, og lå roligt men opmærksomt, til kl. 10.50, så skulle

Det lyder da godt og positivt

Har før hørt om Grete og hun har hjulpet en anden misser med
"adfærdsproblemer" i en sådan grad at det var påtænkt, at tage hende
ud af avlen...
Nu er hun mor til en flok lømler på 10 uger...

og så lidt rekvalme: Det er lykkedes at kapre hende til, at være med
på katteforummet www.tumling.dk Det er et "lukket" forum og man skal
"ansøge" om at komme med, dette for at undgå den sædvanlige ævl og
kævl som gerne florerer i katteverdenen...

--
Med venlig hilsen & mIauu samt Miauu
Henrik & Anastacia samt Melissa fra regnbuebroen

http://misbamsen.dk posted with gnus Do not fear the penquin

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 03-02-05 21:03

Henrik skrev
<og så lidt rekvalme: Det er lykkedes at kapre hende til, at være med på
katteforummet www.tumling.dk>

hmm var lige inde og prøve at melde mig til, men når formularen er udfyldt
og jeg trykker send får jeg en fejlmelding

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 03-02-05 21:11

ja ja ja jeg er lidt tung at danse med, har fundet ud af det

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 03-02-05 22:52

"Marianne Hellemose" <hellemose.som4@mail.dk> writes:

> ja ja ja jeg er lidt tung at danse med, har fundet ud af det

Hmm det skulle altså helst virke første gang... *klø*
Det må jeg lige kigge på en gang i nær fremtid...