Kattemishandling igen... :-(
Fra : Aragorn Elessar

Dato : 02-02-05 12:00

http://www.bt.dk/krimi/artikel:aid=339728/

Hvad f..... tænker sådan nogle *noget meget grimt* på???

Aragorn_DK - ked.

--
=================
www.welles.dk

Fra : Jokerman

Dato : 02-02-05 12:23

Hej alle

Disse "mennesker" bør have samme behandling. Eller det der er værre.
Elektrochok og hvide snit. Det er sgu' da sindssyge individer, der kan få
sig selv til at gøre noget som dette. Det er denne gang metodisk, og meget
bekymrende. Politiet bør tage denne sag seriøs. Der er noget ganske
alvorligt bag dette.

Arme katte.

Hilsen Jokerman

Fra : Lene Hansen

Dato : 02-02-05 12:31

Ja, jeg bor desværre i "området" og hørte det i vores lokale medier og der
var levende billeder i tv af dem. Jeg var næsten syg og jeg har bare tudet
over de arme katte. Jeg fatter ikke at mennesker kan være så grusomt onde.
Når jeg kigger på mine katte (og dejlige hund) jamen så forstår jeg
simpelthen ikke at man kan gøre så forsvarsløse dyr så ondt. Hvad sker der
dog i hovedet på folk. Er det en hævn over ejeren? Ja mange spørgsmål dukker
op, det er grusomt, ondt og jeg hader mennesker der er så onde. Jeg er nok
dum - men jeg forstår dem slet ikke.

Med venlig hilsen

Lene Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 02-02-05 13:13

"Aragorn Elessar" <aragorn@wellesK75.dk> skrev i en meddelelse

> http://www.bt.dk/krimi/artikel:aid=339728/
>
> Hvad f..... tænker sådan nogle *noget meget grimt* på???

Hvor er det sørgeligt. Stakkels katte.
Fatter heller ikke hvorfor folk bliver mere og mere ondskabsfulde, både
overfor dyr og overfor hinanden.
Og hvorfor F.... gør politiet aldrig noget ved det, når det handler om
dyr..... ?

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 02-02-05 13:58

UFF hvad fanden er det for afstumpede mennesker...

og det latterlige politi skulle fandeme have sådan en tur selv.

Hvad siger I, hvis jeg lokalisere adresser på lokalaviserne og sakskøbing
politi er I så med på at sende dem en stak breve ??

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Lene Hansen

Dato : 02-02-05 14:10

Det ville være fint - det hjælper bare ikke noget

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 02-02-05 14:16

Lene skrev
<Det ville være fint - det hjælper bare ikke noget >

Måske ikke, men vi kan vel hurtigt blive enige, at det at sætte sig og sige
"det hjælper ikke noget" ihvertfald
heller ikke gør nogen forskel........................

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Lene Hansen

Dato : 02-02-05 14:30

Det kan vi og jeg er gerne med på at sende et brev. Men det er jo vores
lovgivning der er alt for slap. Den skulle så afgjort ændres så der blev
meget hårdere straffe. Dyremishandling straffes med en simpel bøde. Er der
nogen der nogensinde er blevet sat i fængsel for at begå dyremishandling?

Lene Hansen

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 02-02-05 14:42

Jeg har nu sendt mail til justitsministeren jm@jm.dk
til lollandsposten og folketidende og printet mailen ud og sender den til
Sakskøbing Politi.

Jeg sendte lige tankerne nogle år tilbage i tiden hvor der
var noget i Lollands-pressen omkring Rødby og deres syn på vildkattene,
mange her fra NG'en fulgte opfordringen om at skrive til Folketidende og
efter
en uge med masser af breve, blev sagen løst, også til kattene og
katte-elskernes tilfredshed, så jo engang imellem _kan_ man gøre en
forskel, men man er nødt til at prøve

Hvis nu der sidder nogle og har lyst til at sende men ikke
skrive, så er I velkomne til at bruge mit og/eller ændre hvor det passer
jer.

**Jeg har længe vidst, at mange fra politiet prioritere dyr
og dyreværn langt ned under gulvbrædderne, men når jeg læser om en sag som
denne
http://www.bt.dk/krimi/artikel:aid=339728/

så koger jeg altså over, ikke kun på grund af de stakkels katte, også fordi
det efterhånden er helt fast at politiet ikke vil bruge resourcer på at
prøve at finde gerningsmændende. Det kan jo ikke komme bag på nogen,
heller ikke politiet, at de mennesker der gør sådan noget også er dem der
laver anden kriminalitet og sandsynligvis en dag gør grimme ting ved
mennesker også, En amerikansk undersøgelse har tydeligt vist at
langt størstedelen af de rigtigt grove kriminelle har en
baggrund som dyremishandlere.

Sagen fra Sakskøbing viser tydeligt at der er tale om særdeles afstumpede
individer, der nok ikke hverken kan eller vil bidrage med noget positivt til
vores samfund. **

venlig hilsen

Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 02-02-05 14:09

Politistationen i Sakskøbing
Rådhusgade 4
4990 Sakskøbing

Lollands-posten
C.E. Christiansensvej 1
4930 Maribo redaktionen@lollands-posten.dk

Lolland-Falsters Folketidende
Tværgade 20
4800 Nykøbing F redaktion@folketidende.dk

Lad os vise dem at hele landet følger det her og vil se noget handling.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Alice

Dato : 02-02-05 16:40

"Marianne Hellemose" <hellemose.som4@mail.dk> skrev i

> [...]
> 4800 Nykøbing F redaktion@folketidende.dk
>
> Lad os vise dem at hele landet følger det her og vil se noget handling.

Tak Marianne, jeg skriver flux til de nævnte adresse, og jeg tillader mig at
bruge dit ordlyd

KH
Alice

Fra : Betina Rasmussen

Dato : 03-02-05 21:09

> Aragorn Elessar skrev:
> http://www.bt.dk/krimi/artikel:aid=339728/
>
> Hvad f..... tænker sådan nogle *noget meget grimt* på???
>
> Aragorn_DK - ked.

At nogle "mennesker" kan være så ondskabsfulde kommer jeg aldrig til at
kunne forstå. Jeg ønsker ikke at forstå.

Denne historie gør ondt dybt, dybt i min sjæl. Jeg får kvalme og fyldes
af et usigeligt had. Jeg skal - desværre - helt ned i den primitive ende
af følelsesregistret her.

Jeg kan simpelt hen ikke finde de rette ord. Jeg græmmes.

Med venlig hilsen
Betina Rasmussen
- Tøm kattebakken ved privat svar