Ændringer i kattens adfærd??
Fra : Jane

Dato : 31-01-05 20:18

Hey

Min kat har altid været utrolig nem at have med at gøre.. Morgenmad og
aftensmad og lige en hilsen engang imellem, så var hun tilfreds..
Selv kattebakken er ikke det store problem, da hun lægger sine ting
udenfor (ser til den alligevel for en sikkerheds skyld.. Hvis vejret er
MEGET slemt kan det være, hun besøger den)..

Men her på det sidste i vinterhalvåret har mine forældre brokket sig
over, at hun vækker dem om natten og i det hele taget bare er utrolig
opmærksomhedskrævende og kælen..
Er selv på efterskole, så ser hende kun i de fleste weekender, men selv
dér, kan jeg mærke det.. bare man går forbi køkkenet kigger to brune
øjne efter én..

Har det noget at gøre med vinteren og kulden, selvom hun ikke plejer at
forandre sig SÅ meget??
Eller har det mon noget at gøre med efterskoleopholdet? Er den, der
taler mest med hende, når jeg er hjemme.

Har I i nogle tilfælde bemærket ændringer jeres kats adfærd ?

Ps. Ked af hvis der måske går et par dage inden jeg evt. svarer på jeres
svar.. Men hvis I selv har været på efterskole, kender I til kampen om
computerne!

På forhånd tak

Med venlig hilsen
Jane Juul Hansen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Gainsbourg

Dato : 01-02-05 00:37

Jeg ville umiddelbart gætte på at det skyldes at du er væk. Katten savner
nok din opmærksomhed - og mange katte er i øvrigt ikke særlig vilde med
ændringer i dagligdagen, såsom til eller fra-flytning. Nogle bryder sig
endda ikke om nye møbler eller at man flytter rundt på de eksisterende
møbler.

Måske skulle dine forældre sætte fx. 15 minutter af hver dag (altid på
nogenlunde samme tidspunkt og samme sted i huset) hvor de leger med og
aktiverer katten og hvor den har din mors eller fars fulde opmærksomhed.
Kombiner det fx. med aftenkaffen eller mens tv-avisen kører, hvis de ikke
har tid til det ellers. Det plejer at hjælpe.

Held og lykke!

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Jane

Dato : 12-02-05 14:12

Jeg er virkelig ked af, jeg først svarer nu ..
Men er på efterskole - og er lige kommet hjem fra skolerejse til
Mallorca..
og i morgen tager hele familien afsted til Tenerife, mens katten hygger
sig hos bedsteforældrene..

Kort sagt: Er ikke så tit på pc'en..!

Jeg har foreslået dit råd i hjemmet, men må se om det bliver til noget.
Heldigvis bliver vejret under alle omstændigheder snart lysere. -
Hvilket ikke kun er en god ting for firbenede!
Ændringer i dagligdagen er for en teenager, der er gået ud af
folkeskolen, umulige at undgå. Mens måske giver gymnasiet en rytme i
form af, at jeg jo kommer hjem om eftermiddagen.

Savner allerede den lille (snart 5 år, men altid min lille mis) ved
tanken om endnu en uge væk..