Flytning, og ekstra kat?
Fra : Vibeke

Dato : 31-01-05 12:43

Hejsa,
vi står for at skulle flytte en gang efter sommerferien.
Vi har to huskatte og en MCO, som alle er inde/udekatte nu. Jeg ville jo
gerne have en MCO til som legekammerat da de to huskatte ikke helt
værdsætter MCO'ens lidt anderledes lege-vildskat. De går dog ellers fint i
spænd.
Sidst da vi tilføjede MCO'en til flokken, blev de holdt inde i 2-3 uger, og
planen er da også - når vi flytter at de skal holdes inde i en måneds tid,
så de ved hvor de bor. Så tænkte jeg jo at det ville passe godt med også at
tilføje en MCO - så den også kunne blive tilvænnet.
Men er det for meget at udsætte dem for?
Vibeke

Fra : Bettina Hansen

Dato : 31-01-05 13:14

Hej Vibeke

Vibeke wrote:
> vi står for at skulle flytte en gang efter sommerferien.
> Vi har to huskatte og en MCO, som alle er inde/udekatte nu. Jeg ville jo
> gerne have en MCO til som legekammerat
<snip>
> Så tænkte jeg jo at det ville passe godt med også at
> tilføje en MCO - så den også kunne blive tilvænnet.
> Men er det for meget at udsætte dem for?

Jeg synes at en flytning er det perfekte tidspunkt at udvide familien :)

Vi havde længe snakket om at vores gamle hankat (på 14 år) kunne have
godt af lidt selskab, men har tidligere forsøgt at føje en ny kat til
familien uden held :( Så vi havde egentlig besluttet at det kunne ikke
lade sig gøre :(

Men da vi skulle flytte for et par måneder siden fik jeg den idé at hvis
vi fik familieforøgelsen samtidig med flytningen så ville den/de nye
kat/katte jo ikke komme ind på den gamle kats territorium :) Så vi fik
et par ragdoll killinger samtidig med det nye hus :) Og det var helt
fantastisk - den gamle kat har bare accepteret dem :) Han havde nok for
travlt med at udforske sit nye "kongerige" til at beskæftige sig ret
meget med sådant småkravl ;)

Og han har stor glæde af dem nu - han leger med dem nogle gange og når
han ikke gider mere går han væk - så har de hinanden at lege med. Det
fungerer *så* godt :) Så det var helt sikkert den rigtige beslutning vi
tog :)

Selvfølgelig er det stressende når der kommer en ny kat i flokken, men
det I skal overveje er om den mulige gevinst ved familieforøgelsen
opvejer det ekstra stress. Hvis den gør det så ville jeg klart vælge at
få den nye kat samtidig med flytningen fremfor at vente til de "gamle"
katte har dannet territorium... Det er måske lidt mere stressende i en
periode men hellere det end lidt mindre stress i en meget længere
periode, synes jeg ;)

Mvh Bettina

--
http://chin.dk
http://sponsorbarn.info

Fra : Vibeke

Dato : 31-01-05 14:43

> Jeg synes at en flytning er det perfekte tidspunkt at udvide familien :)

Ah, se det var da et rigtig rart svar at få :) Men jeg vil også meget gerne
høre om andres erfaringer.

Vibeke