Kattekilling som er lidt for ung
Fra : Carina

Dato : 30-01-05 13:14

Hej...

Jeg har lige fået en lille kattekilling, de skal jo rigtig være 12 uger før
de må komme fra deres mor.. Men min er nu kun 10 uger...

Er der nogen ting som man skal tænke ekstra over eller noget specielt som de
har behov for nu hvor den er så lille?

Fra : Camilla Baird

Dato : 30-01-05 13:29

Carina wrote:

> [...]
> de må komme fra deres mor.. Men min er nu kun 10 uger...
>
> Er der nogen ting som man skal tænke ekstra over eller noget specielt som de

Har du en voksen kat eller en anden killing, som kan lære den
kattesprog? Det har du svært ved at lære den zelv...
Camilla

Fra : Carina

Dato : 30-01-05 13:40

Det var nu ikke meningen at der skulle komme flabede svar.
Har haft en kat før, den var bare voksen da jeg fik den... Og som så mange
skriver herinde kan der opstå nogen ting og sager som man skal være
forberedt på.

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 30-01-05 13:48

"Carina" <120104552650@esenet.dk> wrote in message
> [...]
> Har haft en kat før, den var bare voksen da jeg fik den... Og som så mange
> skriver herinde kan der opstå nogen ting og sager som man skal være

Hej Carina.

Jeg har svært ved at se det flabede i Camillas svar, for hun har ret i det
hun skriver.
Grunden til at en killing helst ikke skal tages fra moderen før den er 12
uger er, at den faktisk lige skal lære det sidste kattesprog, dvs. social
omgang og lignende med andre katte, så vidt jeg kan forstå af tidligere
indlæg omkring dette emne her i gruppen.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Ukendt

Dato : 30-01-05 13:53

Carina wrote:
> [...]
> Har haft en kat før, den var bare voksen da jeg fik den... Og som så
> mange skriver herinde kan der opstå nogen ting og sager som man skal

Hej

Det var ABSOLUT ikke flabet, hvad Camilla skrev, men ganske rigtigt,
eftersom din killing er kommet for tidligt fra dens mor, så mangler den lidt
*uddannelse* , og det ville en anden kat (hvis du havde en) kunne hjælpe
med.

Mvh

Tina
--
DK Heart & Soul - Opdræt af Norske Skovkatte,
Perser/Exotic samt salg af kattelegetøj.

Fra : Camilla Baird

Dato : 30-01-05 13:59

Carina,

UNDSKYLD! Det var ikke min mening at være flabet på nogen måde. Men det
er i de sidste uger, inden killingen flytter hjemmefra som 12-14 uger,
at den lærer det meste kattesprog af sin mor og evt andre voksne katte i
huset. Derfor mener jeg, at det bedste, du kan gøre for din killing og
den psykiske udvikling, er at finde den en lidt ældre legekammerat. Vi
mennesker kan lære killinger meget om at bo i et hjem (vænne den til
dagligdagens lyde, præsentere den for mange slags foder, osv), men vi
kan altså ikke lære dem kattesprog - det kan kun en anden kat.

Selvfølgelig kan der opstå uheldige og uventede situationer, hvor man må
redde unge killinger - men det var ikke til at læse ud af dit indlæg, at
der var tale om en sådan situation her.
Desværre er der mange, der stadig tror, at det er acceptabelt at tage
8-10 ugers killinger fra deres mor og derefter spørger, hvordan de
skal tackle de problemer, der måtte opstå undervejs.

Kan/vil du fortælle lidt mere om din killings situation? Så kan vi måske
bedre komme med gåde råd.

mvh Camilla

Fra : Ukendt

Dato : 30-01-05 14:02

"Carina" <120104552650@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> Det var nu ikke meningen at der skulle komme flabede svar.

Tror ikke, at Camilla mente det flabet. To katte kan have meget glæde - og
lære meget af hinanden.

> Har haft en kat før, den var bare voksen da jeg fik den... Og som så mange
> skriver herinde kan der opstå nogen ting og sager som man skal være
> forberedt på.

Vi har 4 katte her i huset. 2 af dem er søskende og vi fik dem også, da de
var 10 uger gamle. De er meget harmoniske katte og enes fint med vores to
andre katte, men de sutter på vores tøj, ved hver en chance de får. Faktisk
så slikker de sig om snuden og kommer løbende hen til os, hver gang de ser
os.
Mht. til renlighed har der ikke været nogen problemer med dem, men de blev
også neutraliseret, da de var ca. 5½ mdr., men urenlighed er vist også en af
de ting, man skal være forberedt på kan ske, når killingen er kommet tidligt
hjemmefra.

Hvis du har mulighed for det, så skaf dig en killing / kat mere som selskab
til den lille. Det vil du ikke fortryde...

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Jacob E.

Dato : 30-01-05 15:57

Buffy wrote:
> Hvis du har mulighed for det, så skaf dig en killing / kat mere som
> selskab til den lille. Det vil du ikke fortryde...

Hejsa...

Jeg er Anja Ekstrøms mand (Anja er hende som har skrevet en del på det
sidste ang. anskaffelse af en ny kattekilling efter vores yngste kat måtte
aflives).

Nu læser jeg lidt med i gruppen, og kan ikke undgå at få den tanke, at den
lille otte uger gamle mis, som vi var tæt på at få, måske ville kunne
"opdrages" af de andre tre katte vi har i forvejen..

Vores ældste kat er en steriliseret hun på 10 år. Hun har tidligere været
meget moderlig over for to andre katte (har f.eks. produceret mælk og ladet
dem "babbe"), og ville måske også være det for den lille ny.
Ville det være en mulighed at se, om hun ville tage sig af den, istedet for
at den lille kommer ud til en familie, som ikke ved noget som helst om at
have en otte uger gammel killing? Eller vil i stadig på det kraftigste
fraråde at vi tager hende?

Mvh Jacob Ekstrøm

Fra : Carina

Dato : 30-01-05 16:37

til jakob:

Har du lagt den meddelese forkert? Tror at den skulle have været 2 ned??

Fra : Betina Rasmussen

Dato : 30-01-05 16:42

> [...]
> at den lille kommer ud til en familie, som ikke ved noget som helst om at
> have en otte uger gammel killing? Eller vil i stadig på det kraftigste

Hej Jacob,

Jeg har tidligere skrevet lidt med din kone ang. killingen. Og Jeg
synes, at det er en yderst ubehagelig situation, I er rendt ind i. Det
er beklageligt, at nogen kan finde på at presse andre ud i at overtage
alt for små killinger.

Jeg kan sagtens forstå jeres dilemma. Personligt ville jeg godt kunne
finde på at overtage killingen, hvis jeg ikke var i tvivl om, at den
enten bare ville blive placeret i et andet hjem uden andre katte, eller
måske endda blive aflivet. Det har den jo ikke fortjent. I er forberedte
på, hvad der kan opstå af problemer med sådan et lille pus (uldsutteri,
urenlighed, overafhængighed etc.) Og når I er det, og er klar til at
hjælpe missen (eller måske endda leve med et par uhensigtsmæssigheder),
og ikke give den skylden for sine problemer, ja så....

Jeg ved godt, at nogen vil sige, at man ved alligevel at overtage den
lille killing jo bare vil "lære" familien, at sådan kan man bare
gøre....men mit hjerte ligger nu engang hos missen i denne situation, og
så ville jeg nok ikke kunne lade være med at hjælpe.

Jeg tror godt, at I vil kunne give missen et rimeligt liv med masser af
omtanke. Og som jeg læser jeres indlæg, så ER I betænksomme og vil kun
missen det bedste.

Det var bare min ydmyge holdning til jeres dilemma. Håber, at det kunne
bruges tiol noget.

Med venlig hilsen
Betina Rasmussen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ukendt

Dato : 30-01-05 17:00

> [...]

> at den lille kommer ud til en familie, som ikke ved noget som helst om at
> have en otte uger gammel killing? Eller vil i stadig på det kraftigste

Nu skal jeg ikke kunne svare på andres vegne, men selskab af andre katte er
bedre end en alenekat imo også for en (for) ung killing.

Vi fik som sagt to killinger på 10 uger. Tror at problemet med dem skyldes,
at familien havde lukket kattemor udenfor og væk fra killingerne, så i
princippet har de måske været uden mor et stykke tid, før vi hentede dem.

Vores hankat var 9 uger da vi fik ham. Der er ingen problemer med ham
overhovedet, men han gik også sammen med både sin mor og sine søskende.

Vores fjerde kat var 15 uger, da hun kom hjem til os. Hun var meget
hjemmevant og selvsikker med det samme, hvor de andre katte lige skulle
tilbringe en dags tid under sofaen, før de kom frem. Om det så skyldes
hendes alder ved jeg ikke. Hun har altid været en meget rolig kat. Vi plejer
at sige, at hun aldrig har været killing...

Har tidligere haft en (alene)kat, der kom hjem til os, som 12 uger gammel.
Han var en dejlig kat, men lærte aldrig rigtigt kattesprog. Han har i dag et
godt hjem et andet sted, også som alenekat - nu dog med mulighed for at
komme ud. Vi havde ham som indekat. Vi skulle have haft selskab til ham
dengang, så var han sikkert blevet mere harmonisk.

Nå men tilbage til det du spurgte om: Jeg ville personligt godt turde tage
en killing ind, der var under 12 uger, hvis der er andre ældre katte i
huset. Hvis den skal være alenekat, så vil jeg vente til killingen var
mindst 12 uger.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Linda Hedegaard Jens~

Dato : 30-01-05 14:24

> [...]
>
> Er der nogen ting som man skal tænke ekstra over eller noget specielt som
> de har behov for nu hvor den er så lille?

Min ene kat var også kun 10 uger da jeg fik den (det var inden jeg vidste at
de helst skulle være 12 uger) og der har været en del bøvl med den. Den har
været meget agreassiv mht til at bide og kradse når man ville kæle med den
og den slog ud efter mine ben når jeg kom for tæt på den. Der har også været
en del miaven uden grund. Og det eneste der har hjulpet mig og for den sag
skyld også katten var at få en kat mere. Det tog mig 2 år at finde ud af at
det kunne være løsningen men hold op hvor er han bare blevet meget mere
"positiv" efter jeg fik hunkatten. De leger, hygger og slås (for sjov), alle
de ting jeg ikke kan på samme måde som en kat.
Det er mine erfaringer med en lidt for ung killing.
Så det er ikke sikkert at du får problemer lige nu og her, men de kan
sagtens komme senere.

Linda

Fra : Carina

Dato : 30-01-05 15:12

Okay jeg tolkede det bare som noget flabet, men forstår da nu hvad hun mener

Det er altså lidt vanskeligt at have 2 katte i en stor 1 værelses... det er
altså lige lovligt meget... så det bliver lidt svært det med at have 2
katte.

Altså den er jo selvfølgelig bange, men når man giver sig tid og snakker med
den så bliver den også rolig og spinder.

Ja synd at folk ikke altid forstår at det er vigitgt de er ved moderen de 12
uger, men manden ville gå til dyrelægen med de små killinger... og det kunne
jeg næsten ikke nænne

Men nu må jeg se tiden an og se hvordan min lille mis får det. Håber da at
der ikke kommer nogen problemer ud af det. Den er jo vant til at gå blandt 7
katte ialt.

Så sorry Camilla, tolkede det bare ikke helt på den måde som du mente det

"Linda Hedegaard Jensen" <FJERNDETTEteddymis@stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:41fcdff3$0$13764$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 30-01-05 15:41

> Okay jeg tolkede det bare som noget flabet, men forstår da nu hvad hun
> mener
Tror aldrig jeg har set et flabet svar fra Camilla

> Det er altså lidt vanskeligt at have 2 katte i en stor 1 værelses... det
> er altså lige lovligt meget... så det bliver lidt svært det med at have 2
> katte.
Vi mennesker lever jo i kvm, katte lever i kubikmeter. Det giver os jo
mulighed for at give kattene meget mere plads vha træer eller hylder

> Altså den er jo selvfølgelig bange, men når man giver sig tid og snakker
> med den så bliver den også rolig og spinder.
Ja, den er jo ikke gammel nok og har ikke været igennem stå_på_egne_ben
fasen.

> Ja synd at folk ikke altid forstår at det er vigitgt de er ved moderen de
> 12 uger, men manden ville gå til dyrelægen med de små killinger... og det
> kunne jeg næsten ikke nænne
Ja og synd for dig at du var underlagt sådan et pres

> Men nu må jeg se tiden an og se hvordan min lille mis får det. Håber da at
> der ikke kommer nogen problemer ud af det. Den er jo vant til at gå blandt
> 7 katte ialt.
Ja, det kan blive svært, men du må prøve at være godt opmærksom på dens
behov. Husk at den blot er en lille baby der ikke har lært sproget
ordentligt, så vær ikke hård når den laver bølle-streger

Hilsen Nina

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 30-01-05 16:36

Carina skrev i en meddelelse...

> Det er altså lidt vanskeligt at have 2 katte i en stor 1 værelses... det
> er altså lige lovligt meget... så det bliver lidt svært det med at have 2
> katte.

Den indstilling startede jeg også med at have - og nu er vi tre katte og mig
i en lille 1 værelses - og det er ikke kattene der mangler plads

Mvh Tina og det veltilpasse trekløver
--
www.1001kat.dk
- Sidste chance i januar udsalget

Fra : Kate

Dato : 30-01-05 17:15

"Tina Susanne Johansson" <dur@ikke.invalid> wrote in

> Den indstilling startede jeg også med at have - og nu er vi tre
> katte og mig i en lille 1 værelses - og det er ikke kattene der
> mangler plads

Indrømmet, jeg syntes nu heller ikke at det var et problem at have 4
katte i en lille 2 værelses. Godt nok syntes jeg at _jeg_ havde for
lidt plads, men kattene trivedes. De havde skabe og gulv-til-loft-
kradsetræ.

Den største fordel ved at have fået de ca. 25kvm mere er at _jeg_ har
fået mere plads. Kattene trives alligevel bedst i nærheden af mig

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Anja Ekstrøm

Dato : 31-01-05 02:30

Hej Carina

Hvor i landet bor du og ham du har fået katten af?? For hvis han har tænkt
sig at aflive misserne, vil jeg/vi nok overveje at tage en også (selv om den
er ung)

Mange hilsner til jer begge
Anja

Fra : Carina

Dato : 30-01-05 17:36

Jeg bor i Esbjerg, og det gør ham jeg har overtaget missen fra også... Hvis
du vil vide mere kan du da godt få hans nummer, eller adresse..?

Fra : Tine Kristiansen

Dato : 30-01-05 17:33

> [...]
> de må komme fra deres mor.. Men min er nu kun 10 uger...
>
> Er der nogen ting som man skal tænke ekstra over eller noget specielt som

Hej Carina,

Vil bare lige fortælle at jeg har en kat, som idag er lidt over 1 år og han
er taget for tidlig fra moderen (ikke af mig, men af hans tidligere ejer).
Han er ret utæt, dvs at han ikke har lært kun at tisse i bakken - og det
skyldes at hans mor ikke har lært ham at det ikke er acceptabelt at gøre det
udenfor bakken. Det sker primært i de sidste par uger (dvs. 10-12 ugers
alderen).

Så du skal være meget opmærksom at katten ikke laver ulykker rundt omkring.
Hvis den gør, så skal du tage fat i problemet med det samme - uden at
skræmme katten !! Ikke noget med at fx. tvære kattens hoved ned i tisset
eller kaster den ud i kattebakken imens du skælder den ud (du ved det
sikkert godt, men det kan have modsat effekt).

Som sagt så lever vi med en "problemkat" da der ikke er gjort noget ved
problemet fra starten. Den tidligere ejer sendte ham bare internat da de
ikke gad tage sig af problemet længere.
På plus siden så har vi den dejligste kat overhovedet, som elsker at nusse
(er bare lidt utæt ind imellem).

Håber det gjorde dig lidt klogere - og at du ikke får de samme problemer som
vi har.

Hilsen
Tine

Fra : Carina

Dato : 30-01-05 17:34

okay, men hvis jeg så fik en killing mere (søster eller bror til den lille
mis jeg har i forvejen).... Tror i så at det ville hjælpe på det hele?

jeg ville nu egentligt heller ikke have noget imod at have 2 katte, det er
nu mere med lugten jeg tænker på. Den der syrlige lugt man nogengange får
"smidt" lige i hovedet når man træder ind ad døren hos nogen der har lidt
for mange katte, den lugt er jeg nu ikke interesseret i

Men ja, jeg vil da helt klart min lille misser det bedste, og kræver det en
misser mere - så er det jo det der skal til.
Dyr skal da helt klart have det bedst muligt, de vælger jo ikke selv hvem
eller hvor de bliver "anbragt".

Fra : Camilla Baird

Dato : 30-01-05 22:06

Carina wrote:

> [...]
> misser mere - så er det jo det der skal til.
> Dyr skal da helt klart have det bedst muligt, de vælger jo ikke selv hvem

Med "kun" to katte, som bliver kastrerede, inden de bliver kønsmodne
, kan lugtgener kontrolleres ganske godt. Det kræver et godt
klumpende kattegrus og en overdækket kattebakke, der renses mindst en
gang om dagen.
mvh Camilla

Fra : Anja Ekstrøm

Dato : 31-01-05 02:52

Hej igen Carina

Nå, det var ærgeligt, for vi bor i nærheden af Hillerød, så der er godt nok
lidt langt til Esbjerg.... ;o(

Men dine overvejelser omkring 2 missere er ikke helt dum, for de vil altid
have større glæde af hinanden, også når du ikke er hjemme, så det anbefaler
jeg i hvert fald. Omkring lugten der kan være.... Det er fordi nogle ikke
altid er lige gode til kattebakken, eller hvis der er tis i hjørnerne... jeg
peger ikke fingre ad nogle, men hvis du selv gør hvad DU kan, skulle der
ikke være nogle lugt gener....

Jeg håber at du får en baby mere....

Anja

Fra : Carina

Dato : 30-01-05 18:04

ja det er lidt langt
men overvejer da stærk at ringe til manden og spørge efter en lille hun mis
mere... jeg foretrækker nu en lille hun mis mere. Gider ikke alt det der
teritorie tisseri. Har haft en han kat før. Den blev ved med at teritorie
tisse selvom vi kastererede den...

Fra : Anja Ekstrøm

Dato : 31-01-05 03:19

Kan sagtens forstå dig, vi har også haft mere end den han vi har idag
ígennem tiden, og hvis jeg kigger tilbage - så er det aldrig hunnerne der
har lavet ballade.... Men jeg tror nu ikke kan man skære alle over med en
kam....

Men jeg syntes du skal få en guldklump mere, men spørgsmålet er, om det vil
gavne dig at tage en mere fra samme sted?? om du ikke vil få dobbelt
problemer når du ikke har en "alm". kat (forstå mig ret) til at afrette
dem???

Hva siger I andre??

Men en ting er sikkert - jeg tror ikke du vil fortryde en misser mere - bare
tanken om alle de "ååååååååårrrrhhh" øjeblikke og en guds velsignelse af
billeder hvor de ligger i 1000 forskellige stillinger... og dine venner tror
du er tosset....

Det er ALLE pengene værd

Anja

Fra : Carina

Dato : 30-01-05 18:57

Ja det kan du jo have helt ret i... Så må jeg jo bare på udkig efter en
lille mis mere fra et andet sted (tror at du har ret i det du siger).

Ja - det er jo klart, man kan jo ikke generelisere det med hankattene - men
det er helt klart dem der har tilbøjelighederne til alt balladen og
teritorie tisse..

Ja- jeg kan nu heller ikke forstå at der findes mennesker som ikke kan lide
dyr... De er så kære og kan finde på så mange sjove ting.

Eks. Har en storebror hvis kat står og hvæser af toilettet fordi at den står
oven på det der "stor lille skyl" og så render der jo vand og så den der og
hvæser som gal..

Fra : Kate

Dato : 03-02-05 17:24

"Anja Ekstrøm" <anja.ekstroem@tdcadsl1234.dk> wrote in

> og dine venner tror
> du er tosset....

Hahahaha, nej, de bliver bare bekræftet i deres teori ;-D

Fra : Carina

Dato : 30-01-05 19:01

Nogen som har en god idé til en hun kat? Min gamle han kat hed Pocket

Fra : Betina Rasmussen

Dato : 30-01-05 19:14

> Carina skrev:
> Nogen som har en god idé til en hun kat? Min gamle han kat hed Pocket

Hej Carina,

Jeg går ud fra, at du spørger om idéer til navne?
Du kan prøve at kigge her:

http://kattenavne.dk/

Siden er nogle gange lidt langsom til at opdatere, men den virker godt
nok

Fra : Carina

Dato : 30-01-05 19:15

tak betina

Fra : Ole Jensen

Dato : 30-01-05 20:40

Betina Rasmussen <rasmussenKATTE@BAKKEc.dk> wrote:

> http://kattenavne.dk/
>
> Siden er nogle gange lidt langsom til at opdatere, men den virker godt
> nok

Langsom til at opdatere?

Det er tre år siden sidste opdatering

Ole-J
Jeg er ikke ekspert - selvom jeg ofte udtaler mig som sådan

Fra : Betina Rasmussen

Dato : 30-01-05 21:21

> [...]
> mvh
> Ole-J
> Jeg er ikke ekspert - selvom jeg ofte udtaler mig som sådan

Hej Ole,

Det var ikke lige det, jeg mente Vælger man et bogstav i indekset,
så kan der gå et øjeblik, inden navnene bliver vist. Lige nu ser siden
dog ud til at køre fint.

Jeg synes ikke, at det er så vigtigt, om der er lagt nye navne ind for
nyligt. Finder man et navn, man kan lide, så er det jo ligegyldigt, om
det er 3 år "gammelt"

Fra : Ole Jensen

Dato : 31-01-05 19:38

> [...]

> Jeg synes ikke, at det er så vigtigt, om der er lagt nye navne ind for
> nyligt. Finder man et navn, man kan lide, så er det jo ligegyldigt, om

Nemlig

Fra : Denise

Dato : 30-01-05 19:22

Carina wrote:
> Nogen som har en god idé til en hun kat? Min gamle han kat hed Pocket

Ha ha, næh, det kan du da selv finde

http://www.petrix.com/catnames/

http://www.bowwow.com.au/index.asp

--
Hilsen Denise

Fra : Anja Ekstrøm

Dato : 31-01-05 04:37

Vi har selv tænkt på Laura eller Bianca

Fra : Gainsbourg

Dato : 31-01-05 02:54

Det er helt rigtigt at du kan risikere en masse problemer med en kat der
bliver taget for tidligt fra moderen.

Jeg har selv haft en kat, der havde en masse adfærdsforstyrrelser fordi den
havde været udsat for en masse grimme ting i sit første leveår, og det
krævede en masse arbejde, forståelse og tålmodighed for at få det til at
fungere (men det lykkedes).

MEN man kan altså godt få en god kat ud af et mindre godt udgangspunkt OG
det er ikke alle katte der bliver taget for tidligt fra moderen, der
udvikler uheldig adfærd. Jeg kender faktisk adskillige eksempler på at det
alligevel er gået meget godt, selvom de stakkels små kom hjemmmefra alt for
tidligt - bl.a. nedenstående historie:

Vi kender nogle der havde en vildkattemor med killinger i kvarteret. Hun
havde fået dem i sen-efteråret og kunne slet ikke sørge for dem. Først
forbarmede naboen sig over 2 af killingerne og tog dem ind og nogle dage
senere døde moderen og efterlod den sidste lille 5-6 ugers killing på
græsplænen hvor de fandt den omkring solnedgang sidst i november. Så det var
"enten-tager-vi-den-eller-også-gør-ræven". De tog den ind og til dyrlægen,
som sagde at den var så underernæret, at det var ufatteligt at den havde
overlevet. I de næste 2 uger, var dyrlægen slet ikke sikker på at den ville
klare sig. Den lille killing er i dag en sund og godmodig kæmpe af en
kastreret hankat på en 5-6 år - og bortset fra, at den som killing skulle
vænnes af med at sutte på ens trøje når den rigtig spandt og slappede af, så
er der kommet en skøn, uproblematisk kat ud af det. Og naboens 2, blev vist
også helt fornuftige - så selvom det var verdens dårligst tænkelige start,
så blev der alligevel gode katte ud af det. Så hvem ved, måske kommer det
til at gå helt fint.

Hvis det var mig, ville jeg nok alligevel tage en hunkilling til fra det
kuld. Det med kattebakkelugt, er imho meget et hygiejne spørgsmål - og den
får nok mindre tendens til nervøsitet etc hvis den får en søster med.

Held og lykke med det hele!!

Mvh
Gainsbourg

Fra : Anja Ekstrøm

Dato : 01-02-05 05:19

Så er det lykkedes os at finde en dejlig lille pige - eller det vil sige,
hun fandt tilbage til os.... for Katteforældrene havde tænkt en ekstra gang
og har sagt ja, til at beholde hende sammen med hendes mor og resten af
kuldet til hun er 12 uger!!! Jeg er bare SÅ glad

Så om 3 uger kommer lille Bianca hjem til os....

Anja

Fra : Betina Rasmussen

Dato : 31-01-05 20:36

> [...]
> kuldet til hun er 12 uger!!! Jeg er bare SÅ glad
>
> Så om 3 uger kommer lille Bianca hjem til os....

Hvor er det lækkert at høre, Anja! Stort tillykke! Så får I jo jeres
guldklump, og så får hun endda lov til at få den bedste start i livet.
Eeeii altså, hvor var det dejligt at høre Så er det bare
ventetiden... Lad os høre om hende, når hun er ankommet - ja, billeder
er da heller ikke af vejen

Fra : Carina

Dato : 31-01-05 21:26

Nej man kan jo kun håbe på at der ikke bliver de store problemer med min
lille misser... Altså hun har stadig ikke helt vænnet sig til os 100% , men
har man tålmodighed får man da også hende til at lægge sig hos en og blive
nusset...

Hun er allerede renlig, troede ikke at hun helt var klar over hvor
kattebakken egentligt var endnu ( Har da selvfølgelig vist hende det). Hun
har KUN tisset og lavet i kattebakken...

Hun miaver også en del synes jeg til tider... Men får hun så opmærksomhed
holder det op..

Tillykke anja... det er så lækkert med en lille mis... Fortæl fortæl når den
lille misling ankommer..

Fra : Gainsbourg

Dato : 01-02-05 00:45

> Hun miaver også en del synes jeg til tider... Men får hun så opmærksomhed
> holder det op..

*hehe* hvem mon træner hvem?

Pas nu på at du ikke lærer hende at miave hele tiden, hvis du kan forudse,
at det er en vane du vil blive træt af i fremtiden. I stedet skulle du måske
lære hende at komme op på dit skød, når hun vil have opmærksomhed?

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Carina

Dato : 01-02-05 00:51

Ja det prøver jeg også på... kalder på hende og banker på mit skød eller på
sofaen... Men jeg ved ikke helt om hun forstår det..

Fra : Kate

Dato : 03-02-05 17:30

> [...]
> tænkt en ekstra gang og har sagt ja, til at beholde hende sammen
> med hendes mor og resten af kuldet til hun er 12 uger!!! Jeg er

Åh hvor godt. Det er altså dejligt når folk lader fornuften råde

> Så om 3 uger kommer lille Bianca hjem til os....

Dejligt. De andre har ret, du vil ikke fortryde at du fik 2
Jeg har godt nok 4 hvoraf 3 er hankatte, dem sværger jeg til. Har haft
en hunkat tidligere og har nu en. Begge er/var dejlige, men meget
anderledes end drengene. Mine drenge er meget mere obs på mig,
interesseret i mig og mere legesyge end pigerne har været. Indrømmet
Doughnut, som er aby, er mere legesyg end Sofie, som var huskat,
nogensinde var.