Måltider til killing ??
Fra : Alice

Dato : 24-01-05 06:09

Hej gruppe.

Nu sker det jo snart . I næste uge kan / må jeg jo hente min lille Briter
pige ( endelig
Hvordan / hvor meget og hvor ofte fodrer jeg er killing på 12 uger ???

Jeg får en killinge pakke med fra opdrætteren .............Jeg ved at hos
opdrætteren bliver misserne fodret med Royal Canin. Jeg har valgt at fodre
med Hill's killinge tørkost, og er opmærksom på at overgangen til nyt mærke
skal foregå meget langsomt. Så det er ikke så meget tørkosten jeg er i tvivl
om, men hvad og hvor meget man serverer for en killing af andet mad ???

KH
Alice

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 24-01-05 08:39

Hej Alice

I de første 3-4 md kan du roligt give ham alt hvad han kan spise, så får du
måske også et indtryk af om han
er en af de katte der lever for at spise, eller han spiser
for at leve og så kan du justere mængden efter det, for
lige som hos os mennesker er det væsentlig nemmere at tage kiloene på end
det er at få dem af.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Alice

Dato : 24-01-05 12:29

"Marianne Hellemose" <hellemose.som4@mail.dk> skrev

> [...]
> for at leve og så kan du justere mængden efter det, for
> lige som hos os mennesker er det væsentlig nemmere at tage kiloene på end

Tak Marianne
Jeg er nu osse tilhænger af at tørfodret står frit tilgængeligt, det var
mere et spørgsmål om, hvad jeg kan / skal supplere tørfodret med. Vil det
være godt hvis Pretty får lidt havregrød om morgenen eller evt. noget
surmælksprodukt ??. Og hvad er det bedste 'våd-mad' til hende når mens hun
er så lille ??

Undskyld mine mange spørgsmål

KH
Alice

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 24-01-05 12:58

Hej Alice

Du skal ikke undskylde hvis vi "kattetosser" ikke
skal hjælpe hinanden, hvem skal så, så spørg bare løs.

Lige bortset fra de ting som er "dårlige" til katte, bl.a løg
chockolade, for stærkt krydret mad/kød og for meget tun, så kan du prøve
dig frem og se hvad hun kan lide.

Surmælksprodukter er gode, hvis de vil have det, mine
kan også godt lide grød af forskellig slags. Så længe
Pretty får kvalitets-tørfoder gør det ikke så meget at
den "våde" mad veksler lidt.

Da Mille kom her som 3-4 md gammel fik hun killinge-tørkost, men alt det
våde mad var det samme som de "gamle" fik, og at dømme efter hendes udseende
nu, vil
det snarer være fedt end underernæring der bliver vores
problem

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Alice

Dato : 24-01-05 14:05

"Marianne Hellemose" <hellemose.som4@mail.dk> skrev

> Du skal ikke undskylde hvis vi "kattetosser" ikke
> skal hjælpe hinanden, hvem skal så, så spørg bare løs.

Tusind tak Marianne . Det er dejligt at være mellem erfarne og kyndige
hænder

> [...]

> kan også godt lide grød af forskellig slags. Så længe
> Pretty får kvalitets-tørfoder gør det ikke så meget at

Så prøver vi os forsigtigt frem, og håber at maven kan holde til det .
Jeg er jo som sagt stor tilhænger af Hill's produkter, og regner med at
kunne mikse lidt Hills tørfoder i det killingefoder hun får med sig, og på
denne måde langsomt gå over på det nye mærke. Vil det være godt i starten at
give hende lidt kattemælk ???

KH
Alice

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 24-01-05 15:35

In article <41f4f208$0$45749$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, Alice
<alice_nielsen@privat.dk> wrote:

> Vil det være godt i starten at
> give hende lidt kattemælk ???

Jeg har nu aldrig brugt at give andet end vand. Jeg tror ikke kattemælk
er nødvendig, jeg opfatter det egentlig mere som en slags flydende
godbid

--
Knus fra Ann R

Fra : Jakob

Dato : 25-01-05 00:26

og for meget tun,

Hvad er problemet med tun, tungmetaller eller hvad ?

Vores kat får faktisk en del tun :0)

mvh

Jakob

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 25-01-05 02:11

In article <MPG.1c5fa267ee4041469897ae@sunsite.auc.dk>, Jakob
<no@mail.com> wrote:

> Hvad er problemet med tun, tungmetaller eller hvad ?
>
> Vores kat får faktisk en del tun :0)

Ja tungmetaller - af samme grund som vi ikke har godt af dem.
Og et (for) højt indhold af magnesium, der kan medvirke til sten i
urinvejene.
Og så indeholder tun et enzym, der nedbryder b-vitaminet thiamin, så
hvis katten får for meget tun kan den risikere at komme i mangel med
det b-vitamin.

--
Knus fra Ann R

Fra : Alice M

Dato : 30-01-05 17:34

"Marianne Hellemose" <hellemose.som4@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> udseende nu, vil
> det snarer være fedt end underernæring der bliver vores

Hejsa

Synes det er imponerende hvad i kan få mislingerne til at spise.
Vores Misling Yrsa (som nu er 8 mdr. gammel) er simpelthen SÅ kræsen.
Hun nægter at spise andet end tørfoderet (Royal Canin) - ja madammen gider
ikke engang smage på andet: Der lugtes lige til det - og så bliver der
rynket på næsen. Det er ellers et hit at tigge, men når man så får lov er
det jo selvfølgelig ikke interessant. Hæ Hæ :)

Nej, Yrsa gider kun tørfoderet - og så gele'en af våd-maden - Overhovedet
ikke "klumperne" - de kastes over hele køkkengulvet for at få alt gele'en
med.

Alice M

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 24-01-05 15:33

In article <41f4db87$0$45681$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, Alice
> [...]

> være godt hvis Pretty får lidt havregrød om morgenen eller evt. noget
> surmælksprodukt ??. Og hvad er det bedste 'våd-mad' til hende når mens hun

Blander mig lige
Jeg tror ikke havregrød er sagen, katte skal have animalsk protein. Da
mine var helt unge fik de kogt fisk (uden ben), hytteost, torskerogn,
killinge-vådmad, små bidder let varmebehandlet kød af forskellig art.
Og så killingetørkost, selvfølgelig. Jeg varmebehandler kød fordi jeg
er en kylling mht salmonella mv, men rigtig mange giver også små bidder
råt kød uden problemer.
Held og lykke med den lille ny Glæder mig til at høre om
vidunderet..

--
Knus fra Ann R

Fra : Alice

Dato : 24-01-05 16:19

"Ann Rudbeck" <webmaster@fjernsiamis.com> skrev

> [...]
> Og så killingetørkost, selvfølgelig. Jeg varmebehandler kød fordi jeg
> er en kylling mht salmonella mv, men rigtig mange giver også små bidder

Tusind tak for gode råd ..............Som kommende nybagt kattemor vil man
jo så gerne gøre sit bedste )

> Held og lykke med den lille ny Glæder mig til at høre om
> vidunderet..

Jeg tror slet ikke du kan undgå det Ann ..................For jeg synes
selvfølgelig at Pretty er verdens ottende vidunder, som fortjener omtale i
tide og utide . ( heldigvis har vi alle det sådan

KH
Alice

Fra : Helle Frederiksen

Dato : 25-01-05 09:17

"Alice" <alice_nielsen@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
tvivl
> om, men hvad og hvor meget man serverer for en killing af andet mad ???

Hej "nabo" .

*G* - ja jeg så lige din adresse i en anden tråd. Jeg bor lige ovre på den
anden side af vejen - i Sct. Jørgens Park.

Du har allerede fået en masse gode bud, og jeg har egentlig ikke meget andet
at tilføje. Jeg har en killing på nu 6 måneder. Han har fra starten fået RC
killingefoder og får det stadig. Eller det vil sige - han får det tilbudt
flere gange om dagen, og derudover spiser han også af de voksnes mad, som
står fremme hele tiden. I weekenderne "synder" vi med lidt vådfoder. Bare en
lille smule som en lille "lækkerbid". Og så hvad der ellers lige falder af
af godbidder (gærtabletter, råt kød, resterne i youghurtbægeret o.s.v.). Som
belønning efter børstning, klo-klipning og lignende bruger vi ganske alm.
tørfoder. Bare det er en anden slags, end det der er i skålene .

Og nu har du kameraet klar, ik´? For du slipper jo nok ikke for at vise
billeder . Jeg glæder mig i hvert fald til at se den lille misse.

Med venlig hilsen

Helle Frederiksen.

Fra : Camilla Sabroe

Dato : 25-01-05 09:33

>"Alice" <alice_nielsen@privat.dk> skrev i en meddelelse

>Briter

>mærke
>tvivl

Hvad søren "Momsemor", er du endelig blevet katteslave )))

Stort tillykke med den lille ny, glæder mig til at se billeder af
killingen.

Du kan give alt fra vådfoder til små mundhapser af råt kød til
daggamle kyllinger til din misling. Bare tænk rovdyr

Knus
Millemus :)

Fra : Alice

Dato : 25-01-05 11:13

"Camilla Sabroe" <pepperNOSPAM1@albertsen.org> skrev

> Hvad søren "Momsemor", er du endelig blevet katteslave )))

Aiiii .................Millemus, hvor er det skøøøønt at se dig her )).
Ja jeg venter mig jo en lille Brithis shorthair ( den stribede fra Whiskas
. Og jeg kan hente hende i næste uge - Stol på at jeg glæder mig

> Stort tillykke med den lille ny, glæder mig til at se billeder af
> killingen.

Du skal få masser af billeder at se, det lover jeg )

Knuzz
Alice

Fra : Alice

Dato : 25-01-05 11:10

"Helle Frederiksen" <hf@FJERNdlgnet.dk> skrev i

> *G* - ja jeg så lige din adresse i en anden tråd. Jeg bor lige ovre på den
> anden side af vejen - i Sct. Jørgens Park.

Aiii hvor sjovt ) ...................Kærlig goddaw til dig 'nabo' ).
Vi løber jo sikkert ind i hinanden over i centret . Hvis nu vi har et
billede af vores misser på os, så er vi nemme at kende ))

> [...]
> belønning efter børstning, klo-klipning og lignende bruger vi ganske alm.
> tørfoder. Bare det er en anden slags, end det der er i skålene .

Tusind tak, jeg vil da tilbyde Pretty lidt af hvert, så får vi se hvad der
finder 'nåde' hos hende )

> Og nu har du kameraet klar, ik´? For du slipper jo nok ikke for at vise
> billeder . Jeg glæder mig i hvert fald til at se den lille misse.

Du kan stole på at der bliver masser af billeder at se - Jeg må da ind og
oprette min profil, og mon ikke osse jeg finder et hjørne af cyberspace hvor
jeg pralende kan vise billeder ? ))

KH
Alice

Fra : Ragna

Dato : 25-01-05 13:20

Alice skrev:
..

>Du kan stole på at der bliver masser af billeder at se - Jeg må da ind og
>oprette min profil, og mon ikke osse jeg finder et hjørne af cyberspace
>hvor jeg pralende kan vise billeder ? ))

Hej Alice!
Hvis du opretter dig som bruger hos:
http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/index.php,
kan du indsætte masser af billeder i dit eget tilhørende fotoalbum.
Lad os endelig se billeder af den lille!

--
Venlig hilsen, Ragna