Loppekur - Prøv denne kur: BioKontrol
Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 15-01-05 23:42

Jeg er et og andet sted imod at bruge for meget kemi til loppebekæmpelse,
selv om der bliver påstået at katten ikke skulle få gener af fx pipetter fra
Frontline, er jeg nu ikke helt sikker på dette.. Vi har brugt Frontline
nogle gange - men det er jo også dyrt at blive ved med. Ved godt at
Frontline også laver piller til katte så lopperne ikke kan udklække sig, men
dette koster jo også.
Hvad oplever I, at katten er uden gener med Frontline?

Har netop afprøvet et for mig nyt produkt, som er 100% naturligt. "Et
naturprodukt mod utøj, som kun indeholder naturlige olier og er helt
uskadeligt for hud og hår. "
Vores kat virker meget lettet:
http://www.dragoerdyreklinik.dk/cgi-bin/shop/shop.asp?id=49&uid=

Det er ikke det sjoveste i verden for en kat at blive indsmurt i dette
produkt baseret på kokosolie. Det skal iøvrigt ikke vaskes ud, men blot
blive siddende i håret. Produktet er også beregnet til hunde. Og afprøvet på
heste:
http://dddweb.ddd.dk/pages/artikel.asp?ID=422
Og faktisk også til børn med lus - i håret med BioKontrol, en plasticpose på
hovedet, og lusene dør. Alm. luseshampoo er også noget stærkt stads.

Med venlig hilsen

Thomas

Fra : Tournesol

Dato : 16-01-05 07:54

Hejsa

Her er min erfaring med det:
Jeg prøvede det for en del år siden både på mine katte og på mit barn men
nix det virkede ikke en dyt det ville ellers have været fedt med et ikke
giftigt produkt.

Min datter endte det med at vi kæmmede henne 2 gange dagl i 2 mrd og hun har
ikke haft lus siden eller havde vi en plage uden lige.
det man købte på apoteket fik hun eksem af

Alle mine katte får cyclio den holde ri 3 mrd og de er loppe fri også de
store katte på 6-8 kg.

Knus Henriette.
--
Dk Tournesol
www.dktournesol.dk

Fra : Ukendt

Dato : 16-01-05 10:11

--

Jeg har med held brugt det mod Sellnick hos mine marsvin for år tilbage, og
det virkede perfekt

Mvh

Tina
--

DK Heart & Soul - Opdræt af Norske Skovkatte,
Perser/Exotic samt salg af kattelegetøj.

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 16-01-05 15:26

Tournesol wrote:
> [...]
> det man købte på apoteket fik hun eksem af
>
> Alle mine katte får cyclio den holde ri 3 mrd og de er loppe fri også

Har indtil videre kun selv gode erfaringer med det, også til alm. lus.
/ Thomas

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 16-01-05 08:46

Det er mange år siden jeg har haft loppe-problemer, men
jeg brugte Biokontrol flere gange med stort held også
på små killinger, og det har fungeret fint, det eneste man måske skal
"vænne" sig til er den stærke duft af kokos

Jeg har ikke set det eller hørt det omtalt i lang tid så jeg troede faktisk
at man ikke kunne få det mere.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 16-01-05 15:25

Marianne Hellemose wrote:
> Det er mange år siden jeg har haft loppe-problemer,

Hvordan undgår du dette?
/ Thomas

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 16-01-05 16:52

Mine katte har aldrig løbet frit, så jeg har kun haft loppeproblemer da min
tidligere nabokat på landet kom forbi, hun var en af de katte der aldrig fik
loppe/orme-kur, så en dyrlæge, eller fik andet end madrester at spise,
så hun fandt hurtigt ud af at hos mig kunne man "tiltuske"
sig lidt af hvert, men indtil jeg også gav hende loppekur
fik jeg jævnligt slæbt nogle med ind

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Niels Peter

Dato : 16-01-05 10:15

Thomas Jacobsen skrev:

> Har netop afprøvet et for mig nyt produkt, som er 100% naturligt. "Et
> naturprodukt mod utøj, som kun indeholder naturlige olier og er helt
> [...]

Det er nu ikke helt nyt, jeg har selv prøvet det engang for nogle år
siden, da jeg havde killinger, der jo ikke tåler de syntetiske midler.
Problemet er, at du stadig er nødt til at bruge kemi til omgivelserne,
ellers dukker problemet op igen, når æg og larver bliver til nye lopper.
Til omgivelserne kan anbefales et middel med methopren (findes under
forskellige handelsnavne hos dyrehandlere og i større supermarkeder).
Det er en syntetisk udgave af loppernes væksthormon, som får æg og
larver til bogstaveligt talt at vokse sig ihjel.

Niels Peter
www.bluewhite.dk

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 16-01-05 15:24

Niels Peter wrote:
> [...]
> supermarkeder). Det er en syntetisk udgave af loppernes væksthormon,
> som får æg og larver til bogstaveligt talt at vokse sig ihjel.

Men kan de ikke blive resistente, tror selv at det kunne være ret
sandsynligt. Og er ikke så glad for at hverken jeg eller mine børn skal være
i stue med giften--
/ Thomas

Fra : Niels Peter

Dato : 16-01-05 23:53

Thomas Jacobsen skrev:

> Men kan de ikke blive resistente, tror selv at det kunne være ret
> sandsynligt. Og er ikke så glad for at hverken jeg eller mine børn skal være
> i stue med giften--
> / Thomas

Det er lidt svært at blive resistent over for sit eget væksthormon, det
er det, der er det geniale ved metoden.
Og da hver art har sit helt eget specielle væksthormon, generer det kun
lopper og ikke andre dyr eller mennesker.
Problemet med de kære lopper er, at det kun er de voksne lopper, der bor
på dyret, hvorimod æg og larver er i omgivelserne.
Hvis man derfor kun behandler selve katten, vil der hele tiden klækkes
nye lopper, som springer på katten, og så må man behandle igen osv.
Det kan tage måneder og nogle gange op til et år at blive af med plagen,
hvis man kun behandler katten selv.

Niels Peter