olivers
Fra : bodil

Dato : 05-01-05 11:18

jeg har fra en enkelt person hørt at Olivers kattemad ikke skulle være godt,
er der andre der har den erfaring og hvorfor?
Bodil
www.123hjemmesider.dk/bodilshunde

Fra : Anelise Schou Nielse~

Dato : 05-01-05 12:16

"bodil" <Leifcla@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> jeg har fra en enkelt person hørt at Olivers kattemad ikke skulle være
> godt, er der andre der har den erfaring og hvorfor?
> Bodil
> www.123hjemmesider.dk/bodilshunde

Faktisk tror jeg, at indholdet er OK, men ingen af mine to katte ville æde
det.

Anelise

Fra : Maria og Benny Lauri~

Dato : 05-01-05 13:06

Carsten er helt vild med det han er lige gået fra royal canin (hair and
skin) til Olivers( adult). Og før blev han aldrig mæt han kunne ikke
selv rationere maden men nu da vi har Olivers så blir han mæt og kan
selv styre at rationere.

Det kan helt klart anbefales også er det lidt billigere end andre
dyremærker og de betaler fragten så maden kommer lige til døren.

Men du kan da gå ind på deres hjemmeside der kan man få en gratis prøve
på maden. Og der sender se også en liste med der fortæller om hvad de
har brugt i produktet, og at det bliver fremstillet i canada.

Jeg har kun positive ting at sige om Olivers.

hilsen
Maria og Benny

Fra : Sanni

Dato : 05-01-05 13:11

Jeg bruger Olivers til mine hunde og kitten til kattene, blandet med RC
sensitive.
Det er et hit.
Jeg er ganske godt tilfreds med deres produkt.

"Maria og Benny Lauritzen" <benny.lauritzenKATTE@BAKKEparadis.dk> skrev i en
meddelelse news:41dbd82a9b1b1@nerdgirl.dk...

Fra : Heidi Jensen

Dato : 05-01-05 13:22

> [...]
> jeg har fra en enkelt person hørt at Olivers kattemad ikke skulle være
> godt, er der andre der har den erfaring og hvorfor?

Olivers hitter også her... kattene er fjollede med det! Og hundene også...
Jeg har aldrig før haft så fine dyr at se på :0) Vores hankat har næsten
hele sit liv haft dårlig mave, og dyrlægen har ikke kunne finde nogen
forklaring på hvorfor! Men med Olivers er hans afføring blevet fin igen, og
det samme gælder min ene hund, som er meget sart i maven.... Jeg kan kun
klart anbefale at prøve det! Men ikke alle kattemaver er ens....

Heidi

Fra : Andrea

Dato : 05-01-05 14:37

> [...]
godt,
> er der andre der har den erfaring og hvorfor?

Hej Bodil
De virker rimeligt seriøse.. Der følger en lang indholdsliste med, når man
bestiller deres prøver. Mit problem er så at hverken Bailey eller Minnie
gider at spise det. De synes det er spændende at prøve noget nyt mad, men
her forsvandt spiselysten så snart de havde smagt det nogle få gange...
Hilsen Kristina

Fra : Heidi B.

Dato : 05-01-05 15:10

> [...]
godt,
> er der andre der har den erfaring og hvorfor?

Ja vi er også gået over på Olivers efter at have fodret med RC. Vi er
utrolig godt tilfredse med det. Man får en utrolig god service fra dem og
kattene alle sammen er faktisk vilde med det. Selv mine 2 meget kræsne damer
spiser det med største velbehag.
Har faktisk endnu ikke hørt noget negativt om dem og har heller ikke selv
noget negativt at sige.

--
Hilsen
Heidi B.

Fra : Linda Hedegaard Jens~

Dato : 05-01-05 17:46

> [...]
> jeg har fra en enkelt person hørt at Olivers kattemad ikke skulle være
> godt, er der andre der har den erfaring og hvorfor?

Her fodrer jeg også med Olivers og begge mine katte er vilde med det. De får
en skål hver om morgenen og den er først tom dagen efter om morgenen så
noget siger mig at det mætter godt. Lige nu spiser de godt nok Hills Adult
men det er fordi jeg vandt det i en konkurrence. Det ryger også ned men de
kigger lidt efter foderspanden med Olivers
Gode er faringer herfra

Linda

Fra : Heidi Justesen

Dato : 05-01-05 18:59

> [...]
godt,
> er der andre der har den erfaring og hvorfor?

Hej Bodil.
Jeg brugte gennem et godt stykke tid produkterne fra Olivers, det var
super nemt fordi at det blev bragt lige til døren uden omkostninger.
Misserne æælskede det, men desværre fik mads efter et stykke tid udslet
af det og jeg måtte skifte til Royal canin.

Med venlig hilsen
Heidi Justesen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Janne

Dato : 06-01-05 11:04

> [...]
godt,
> er der andre der har den erfaring og hvorfor?

Hej med jer.

Jeg er også begyndt på Olivers kattefoder for ca. 14 dage siden, til
killing og voksen kat.
Det jeg synes var rigtig godt ved foderet var at der er tranebær i og et
balanceret magnesiumniveau som forhindre og forebygger
urinvejsrelaterede sygdomme.

Og at det ikke indeholder animalske biprodukter, kun ren og reel kylling
og laks, der er godkendt til menneskeføde. 100% fri for hvede. soja,
gluten, mælkebestanddele og andre allergifremkaldende produkter. Helt
uden biprodukter/slagteriaffald. og mange andre gode ting.

Og mine katte er så heldige at de kan lide det.

Men men jeg har lige bestilt Olivers kattegrus, er der nogen der har
erfaring med det og klumper der ok og ikke smulder, når man tager skeen
for at fjerne klumperne.?
Jeg plejer at købe ever clean grus og er rigtig tilfreds med det, men
det ville være supert, hvis man kunne få det hele bragt til døren.

Med venlig hilsen
Janne
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Lene Nielsen

Dato : 07-01-05 05:48

ja jeg bruger Olivers katte grus og jeg har aldriv været ere glad for noget
katte grus end jeg er for Olivers det klumper godt og det er meget besparnde
jeg har 7 katte 4 maine-coon og 3 hus katte og meget snart små killinger min
ene maine-coon kat skal nemlig være mor omkring første febuar og 6 bakker og
jeg bruger ca 1½ pose på 3 uger og der lugter ikke her ved os og der er
heller ikke katte potte aftryk på møblerne efter de har været i bakken så
jeg kan kun anbefale deres sand
og deres foder er også rigtig godt har en kat som ikke har kunne holde noget
foder i sig hun kaster op 3-5 min efter hun har spist og dyrlægen har ikke
kunne finde nogen tegn på hvorfor hun gjore det så begyndte jeg med Olivers
og vupti så stoppede hun og hun tager på igen det er bare dejligt

knus lene

Fra : Janne

Dato : 07-01-05 16:16

Hej Lene

Tak for svaret, så glæder jeg mig til at bruge det, men har lidt af det
gamle endnu.

> [...]
> kunne finde nogen tegn på hvorfor hun gjore det så begyndte jeg med Olivers
> og vupti så stoppede hun og hun tager på igen det er bare dejligt

Hvor er det dejligt at høre at hun har fået det godt af at du skiftede
foder. Der er mange gange det at man ikke kan forstå hvad der er galt og
tager ikke foderet i betragtning da de (da) altid har fået det samme,
men de er lige som mennesker, kan også pludseligt ikke tåle maden.

Det lyder spændende, at i venter killinger, jeg håber alt går vel, og
lad os høre mere hvordan det går med missemor og de kommende killinger.

Jeg har også selv en Maime-Coon killing og 2 huskatte.

Knus til dig også.

Med venlig hilsen
Janne
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Lene

Dato : 07-01-05 16:59

> Det jeg synes var rigtig godt ved foderet var at der er tranebær i og et
> balanceret magnesiumniveau som forhindre og forebygger
> urinvejsrelaterede sygdomme.

Hejsa

Skal jeg mon også til at tænke på det, da jeg lige har fået Duchess
steriliseret? Eller er det kun hos hankatte?

Kh. Lene

Fra : Janne

Dato : 07-01-05 18:50

> Hejsa
>
> Skal jeg mon også til at tænke på det, da jeg lige har fået Duchess
> steriliseret? Eller er det kun hos hankatte?
>
> Kh. Lene

Hejsa Lene.

Jeg tror at det kun er hankatte, ved ikke helt om det også forekommer
hos hunkatte , men kan ikke forestille mig det.
Det må andre der har mere erfaring på det område gerne fortælle om.

Knus

og

Med venlig hilsen
Janne
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Bettina Hansen

Dato : 07-01-05 17:09

Hejsa

Janne wrote:
> [...]
> Det jeg synes var rigtig godt ved foderet var at der er tranebær i og et
> balanceret magnesiumniveau som forhindre og forebygger

Hvis din kat er disponeret for urinvejsrelaterede sygdomme så hold
*godt* øje med den. Jeg prøvede også Olivers til vores kat og der gik
kun et par uger før vi måtte akut til dyrelægen fordi staklen ikke kunne
komme af med vandet :(

Men han har så også været disponeret for det altid (OK - måske "kun" i
13 ud af hans 14 leveår), så jeg har altid været meget opmærksom på hans
foder og jeg synes at Olivers lød godt af de samme grund som du
angiver... Men jeg kan kun sige at min dyrekøbte erfaring er at de lover
mere end de kan holde på det punkt :(

Så jeg vil *ikke* anbefale Olivers til en kat som er disponeret for at
danne struvitter/krystaller i urinen :(

Mvh Bettina

--
http://chin.dk
http://sponsorbarn.info

Fra : Janne

Dato : 07-01-05 18:45

> [...]

> mere end de kan holde på det punkt :(
>
> Så jeg vil *ikke* anbefale Olivers til en kat som er disponeret for at

Hejsa.

Det er jeg ked af at høre. Men så vidt jeg har forstået dit indlæg, så
tror jeg ikke at
noget foder på 14 dage kan foresage struvitter/krystaller i urinen så
hurtigt.
Og som du skriver
(Men han har så også været disponeret for det altid (OK - måske "kun" i
13 ud af hans 14 leveår), Så tror jeg at han desværre ville have fået
det alligevel , efter hvad det er for foder du giver ham, han er jo også
snart en gamle dreng
Der kan sagtens sidder lidt i nogen år uden problemer, og så danne flere
og flere og større struvitter/krystaller i årenes løb, det er godt at
forebygge allerede som killing, så det ikke kommer som det desværre
skete med din misser.

Da jeg fik mine 2 første katte tænkte jeg heller ikke over at der var
noger der hed
struvitter/krystaller i urinen, så de har heller ikke fået foder der var
godt for det, men heldigvis er der ingen problemer og kommer
forhåbentlig aldrig, da det må være så forfærdeligt smertelig for alle
misser

Knus og

Med venlig hilsen
Janne
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Bettina Hansen

Dato : 07-01-05 19:54

Janne wrote:
> Det er jeg ked af at høre. Men så vidt jeg har forstået dit indlæg, så
> tror jeg ikke at noget foder på 14 dage kan foresage struvitter/krystaller i urinen så
> hurtigt.

Et par uger skal ikke forstås som 14 dage præcis ;) Jeg kan ikke huske
præcis hvor lang tid der gik - måske var det 3-4 uger - det var i hvert
fald i den størrelsesorden ;)
I følge min dyrelæge kan det gå ret stærkt - når pH-værdien i urinen er
"forkert" så danner nogle katte krystaller meget hurtigt... Vores er
desværre sådan en...

> [...]
> 13 ud af hans 14 leveår), Så tror jeg at han desværre ville have fået
> det alligevel , efter hvad det er for foder du giver ham, han er jo også

Det kan selvfølgelig ikke udelukkes at han ville have fået det alligevel
men min dyrelæge mente nu at det var pga. foderet...

> [...]
> og flere og større struvitter/krystaller i årenes løb, det er godt at
> forebygge allerede som killing, så det ikke kommer som det desværre

Problemet kom første gang indenfor et år efter at han blev kastreret. Da
han fik det et par gange i træk anbefalede dyrelægen at vi gik over til
at fodre med prescription diet c/d. Det brugte vi en del år og skiftede
derefter til Specific c/d (fordi han var *så* træt af det andet) og det
har vi (stort set) brugt siden.

Desværre er han ikke ret glad for sit foder og det er bestemt ikke
blevet bedre med alderen :( Så derfor har vi indimellem vovet at prøve
nogle andre fodertyper som lover at forebygge (og i tilfælde af Olivers
ligefrem at forhindre) urinvejsproblemer. Det har været i forbindelse
hermed at han har fået nogle tilbagefald igennem årene så vi er hver
gang gået tilbage til det sikre men kedelige valg ;)

> [...]
> godt for det, men heldigvis er der ingen problemer og kommer
> forhåbentlig aldrig, da det må være så forfærdeligt smertelig for alle

Ja det er virkelig smertefuldt :(
Jeg har den sorteste samvittighed over at have prøvet et nyt foder, men
jeg har også ondt af ham når jeg kan se at han virkelig ikke gider sit
foder :( Jeg ville rigtig gerne finde et foder som er mere tiltalende og
som han kan tåle men jeg tror efterhånden at jeg har opgivet det...

Mvh Bettina

--
http://chin.dk
http://sponsorbarn.info

Fra : Janne

Dato : 07-01-05 20:38

> [...]
> foder :( Jeg ville rigtig gerne finde et foder som er mere tiltalende og
> som han kan tåle men jeg tror efterhånden at jeg har opgivet det...

Kære Bettina.

Hvor er jeg virkelig ked af at høre at du er ved at opgive, og hvor er
det synd for ham at han ikke rigtig kan lide det foder der nu er godt
for ham. Du må ikke give op, der komme helt sikkert noget han kan lide
og er godt for ham. Jeg skal prøve at lede og spørge lidt rundt omkring.

Men jeg kan ikke sige om Oliver lover mere end de kan holder, da jeg kun
har hørt det fra dig, men tror da på hvad de siger, til andet er bevist.
( Man kan kun prøve sig frem, desværre) Også fordi trænebær skulle være
et godt og forebyggende middel, plus at de har balanceret
magnesiumniveau der forebygger urinvejsrelaterede sygdomme.
Der er altid håb forude, så mest ikke gnisten.

Knus

og

Med venlig hilsen
Janne
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ragna

Dato : 08-01-05 10:34

Bettina skrev:
>Jeg ville rigtig gerne finde et foder som er mere tiltalende og som han kan
>tåle men jeg tror efterhånden at jeg har opgivet det...

Hej Bettina!
Har du tænkt på at variere med Hill's S/D, som virker direkte
struvit-opløsende?
Siden sidste vinter, hvor vores Fufu fik problemer med blæresten, har han
efter dyrlægens anvisning spist C/D i 6 uger, derefter S/D i 2 uger osv., og
siden har han været fri for problemer.
Det eneste minus ved S/D er, at det er ret fedende, men Fufu kan i hvert
fald godt lide det.

--
Venlig hilsen, Ragna