orm - billeder søges
Fra : Peggy-Sue Meng

Dato : 02-01-05 19:54

Hejsa NG

Jeg savner et sted på nettet jeg kan se de forskellige orme som katte kan
få.. nogen herinde som har et link?
Jeg har fundet tekst beskrivelser men synes ingen virkede som dem vi så ...

Peggy-Sue

Fra : Denise

Dato : 02-01-05 21:00

Peggy-Sue Meng wrote:
> [...]
> kan få.. nogen herinde som har et link?
> Jeg har fundet tekst beskrivelser men synes ingen virkede som dem vi

Hej
Jeg plejer vist nok at være hende, der leverer ulækre billeder med orm
http://www.vorupdyrehospital.dk/laboratorie.htm
http://www.thepetcenter.com/exa/worms.html

Så værsgo'

--
Hilsen Denise

begin 666 smile.gif
M1TE&.#EA#P`/`)$!`````+^_O___`````"'Y! $```$`+ `````/``\```(N
MC V9QY$"X6(@6GGJO0!)+3RA$XDA:&Y6JGXMIX$K%G,8^2EE]G:4?&ID%+Y#
#`0`[
`
end

Fra : Marlene

Dato : 03-01-05 11:20

"Denise" <reindel@*NOSPAM*c.dk> skrev i en meddelelse

Snip

> Hej
> Jeg plejer vist nok at være hende, der leverer ulækre billeder med orm
> [...]

Kan spoleorm egentlig smitte til mennesker?

Mvh. Marlene.

Fra : Betina Rasmussen

Dato : 03-01-05 11:33

> Kan spoleorm egentlig smitte til mennesker?

Hej Marlene,

Spolorm kan godt smitte mennesker. Sakset fra Netdyredoktor:

"Mennesker kan smittes med kattens spolorm. Da dyrenes orm er afhængige
af deres specielle vært, vil de ikke kunne færdigudvikle sig i mennesker
og vil derfor normalt ikke give anledning til sygdom. Mennesker smittes
ved tæt kontakt med katte eller via kattens efterladenskaber. Sandkasser
bør dækkes til, når de ikke bliver brugt, da små børn er særligt udsatte
- bl.a. fordi de putter fingrene i munden."

Med venlig hilsen
Betina Rasmussen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Marlene

Dato : 03-01-05 12:48

"Betina Rasmussen" <rasmussenKATTE@BAKKEc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> bør dækkes til, når de ikke bliver brugt, da små børn er særligt udsatte
> - bl.a. fordi de putter fingrene i munden."

Tak skal du have!

Mvh. Marlene.

Fra : Peggy-Sue Meng

Dato : 03-01-05 14:27

*yiaks*
Tak skal du have for nogle ubehagelige billeder :) Jeg har snakket med
dyrlægen idag og det tyder på at det er bændelorm så jeg skal en tur til
Dr-Dyr og have hentet ormekur idag :) Har dog kun set det på hankatten ( han
er også den eneste jeg har set spise mus overhovedet og som jeg ved spiser
min 2 stk hver dag)

Mange mange tak for hjælpen.

Peggy-Sue og Hr. Rally og Fru. Indy