Katte og kropssprog
Fra : Michael Lund

Dato : 31-12-04 11:15

Hej,

Forleden faldt jeg over en bog: "Kattehviskeren" oppe hos boghandleren,
der beskriver hvordan man kan lære at forstå sin kat, og måske også få
den til at forstå en selv.

Bl.a. var der et afsnit der viste at når en kat gik med halen højt hævet
med et lille knæk på spidsen, så "hilser den på en ven".

Jeg synes ikke jeg har brug for en hel bog om emnet, men det er da meget
sjovt. Findes der hjemmesider der beskriver nogle af disse ting?

mvh
Michael

Fra : Niels Peter

Dato : 31-12-04 11:29

Michael Lund skrev:

> [...]
>
> Jeg synes ikke jeg har brug for en hel bog om emnet, men det er da meget
> sjovt. Findes der hjemmesider der beskriver nogle af disse ting?

Der står i al ubeskedenhed lidt om kattesprog på min hjemmeside. De skal
ind under "Artikler om katte" i menuen for oven.

Niels Peter
www.bluewhite.dk

Fra : Bjarne Nielsen (Mozi~

Dato : 01-01-05 15:08

Niels Peter wrote:

> Der står i al ubeskedenhed lidt om kattesprog på min hjemmeside. De skal
> ind under "Artikler om katte" i menuen for oven.
>
> Niels Peter
> www.bluewhite.dk

Tak, det er udmærket læsning, og så blev jeg også klar over, hvorfor
Baby hoppede sidelæns omkring, da han var lidt mindre.

Og forstår desuden bedre, hvorfor vores mest generte og forskræmte kat,
Alice, og hendes søster, Dobby, samtidig er dem, der bliver udstødt og
moppet mest af de tre ellers fredsommelige politikatte.

Bjarne

Bjarne

Fra : Kate

Dato : 01-01-05 13:49

Michael Lund <mvlund@gmail.com> wrote in

> Bl.a. var der et afsnit der viste at når en kat gik med halen højt
> hævet med et lille knæk på spidsen, så "hilser den på en ven".

Tihi, så er Mowgli altid hilsene for sådan fører han altid sin hale
når jeg ser ham

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Betina Rasmussen

Dato : 01-01-05 14:16

> [...]
>
> Jeg synes ikke jeg har brug for en hel bog om emnet, men det er da meget
> sjovt. Findes der hjemmesider der beskriver nogle af disse ting?

Hej Michael,

www.whiskas.dk kan man godt læse lidt om kattens adfærd, f.eks. om
hvorfor katten spinder.

Ellers vil jeg nu gerne anbefale Kattehviskeren af Claire Bessant. Jeg
har den selv i mit kattebibliotek, og jeg synes, at det er meget
interessant læsning. Bogen er anderledes end de sædvanlige "sådan passer
du din kat" bøger. Og trods den lidt poppede titel er der masser af
nyttige informationer i den.

Med venlig hilsen
Betina Rasmussen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Michael Lund

Dato : 01-01-05 17:41

Hej,

> [...]
> interessant læsning. Bogen er anderledes end de sædvanlige "sådan passer
> du din kat" bøger. Og trods den lidt poppede titel er der masser af

Det kan da godt være jeg bliver nødt til at anskaffe mig den også så -
jeg var lidt bange for "pop"-titlen.

mvh
Michael