flytning af hund
Fra : Henrik Jensen

Dato : 09-02-05 20:38

Hej alle!
Er der et godt råd til mig fra gruppen? Vi bliver nødt til at afhænde
en dansk/svensk gårdhund på 15 måneder til et nyt hjem ca. 80 km væk.
Vil det være bedst, at vi afleverer hunden, eller at de nye ejere
henter ham? Jeg tænker på, hvordan falder han bedst til i det nye
hjem?
På forhånd tusind tak.

Fra : Is

Dato : 09-02-05 23:23

"Henrik Jensen" <hen@c.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Vil det være bedst, at vi afleverer hunden, eller at de nye ejere
> henter ham? Jeg tænker på, hvordan falder han bedst til i det nye

Jeg ville tro, at det var bedst at den blev hentet ved jer. Jeg ved det
ikke, men jeg kunne forestille mig at den ville føle sig "glemt" hvis i
aflevere den.

Og sørg for at den får ting med der lugter af den selv. Især det den plejer
at ligge og sove på. Når det så bliver lagt i det nye hjem, der hvor hunden
skal have sin soveplads, vil det nok være det sted i det nye hjem den føler
sig mest "hjemme" fra starten.

Erik Isager

Fra : Kim Christensen

Dato : 10-02-05 12:09

Henrik Jensen wrote:
> [...]
> Vil det være bedst, at vi afleverer hunden, eller at de nye ejere
> henter ham? Jeg tænker på, hvordan falder han bedst til i det nye

Trist at du skal af med din hund.
Når jeg hundesitter så går det bedst hvs jeg henter plejehunden i
dens hjem. Den modsatte løsning, at den bliver afleveret giver noget
mere stress idet hunden føler sig efterladt et fremmed sted.
Og som andre allerede har sagt: Af hensyn til den nye ejer, så er et
farvel et farvel. barsk for dig, men den bedste løsning for hunden og
de nye ejere.

Hilsen Kim

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 11-02-05 10:17

> [...]
> Vil det være bedst, at vi afleverer hunden, eller at de nye ejere
> henter ham? Jeg tænker på, hvordan falder han bedst til i det nye

Hej Henrik

Ja det er da træls, at skulle af med sn hund...
Den bedste måde er, at man lige skal tænke på, at hunde kan være passende
arrogante ... Så lad os udnytte det, når det kan lade sig gøre.
Så følgende måde kan du bruge, hvad enten det sker hos dig, eller den nye
ejer.... Det er nok bedst, ved den nye ejer
Så når i kommer der med hunden, så sørger i for en afslappet atmosfære...
Det gør ikke noget, at i siger farvel til ham. Men når det er tiden i skal
gå, så lad den nye ejer gå med hunden. Det primære er, at det er hunden,
som går fra jer, og ikke omvendt. For hundens arroganthed siger, de skal
sgu nok komme og hente mig ... Det vil nok være den letteste måde, både
for jer og hund.

M.V.H.....Benny..