TV
Fra : Jesper

Dato : 08-02-05 12:35

Hej NG

Jeg har en westie på 2 år.
Hvor meget kan en hund se i et TV ?

Det er fordi til tider gør han af det når vi ser TV. I starten var det især
animal planet :)
men nu er det vidt forskellige programmer ?
Nogle gange kan det bare være sport, nyheder eller bare talkshow ?
Det virker mest som han er bange da han ryster. Han holder op idet man tager
ham helt op til en og snakker med ham.

Nogle der har en forklaring på dette ? ( Er kun blevet værer det sidste års
tid )

Mvh

Jesper

Fra : fam. Ager

Dato : 08-02-05 12:49

"Jesper" <jesper@the-unicorn.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ham helt op til en og snakker med ham.
>
> Nogle der har en forklaring på dette ? ( Er kun blevet værer det sidste

---------------------------------

nogen videre forklaring har jeg ikke, kun at vi i min barndom havde 2 shit
tzu`er hvor den ene tog plads foran tv`et, sad som en præriehund, sådan
rigtigt på rumpen med forbenene i luften, og sad læææænge sådan og fulgte
med. det var specielt når der var dyreprogrammer...den anden af hundene
værdigede ikke tv`et et blik!.

mvh. marie

Fra : Jesper

Dato : 08-02-05 13:01

"fam. Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote in message

> [...]
> rigtigt på rumpen med forbenene i luften, og sad læææænge sådan og fulgte
> med. det var specielt når der var dyreprogrammer...den anden af hundene

Han ligger også og ser det uden at sige en lyd, men lige pludselig så er der
noget som får ham til at fare op og gø af det.

/jesper

Fra : Christian Rasmussen

Dato : 08-02-05 21:54

> Han ligger også og ser det uden at sige en lyd, men lige pludselig så er
> der
> noget som får ham til at fare op og gø af det.
>
> /jesper

Hej Jesper
Det samme gør Ludvig, også en Westie på 10mdr, præcis som du beskriver det
der
Han gør især af dyr også selvom det er udstoppede dyr, så længe han kan se
dem i tv'et... hehe...

Mvh Christian

Fra : Nana Sørensen

Dato : 08-02-05 22:57

> [...]
> ham helt op til en og snakker med ham.
>
> Nogle der har en forklaring på dette ? ( Er kun blevet værer det sidste

Jeg vil vove at påstå at hunde kan se en hel del i TV. Min ene hund Peanut,
ser tv i så stor stil, at der ikke kan være tvivl om at han kan se det.
Jeg kan snart ikke se animal planet mere, uden at han skal gø, selv med
lyden fjernet, går han amokka, hvis han ser dyr deri. Ræve, hunde, katte,
heste, dem gør han af. Fugle er ok, men KUN hvis de ikke flyver for meget.
Så gør han også af dem. Jeg så et dyreprogram forleden med en syg hund, der
pev. Peanut lagde sig ned og pev hjerteskærende af den og småhylede. LOL

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 09-02-05 14:42

> [...]
> ham helt op til en og snakker med ham.
>
> Nogle der har en forklaring på dette ? ( Er kun blevet værer det sidste

Jeg tror det er meget forskelligt, og en del afhængigt af racen. Det samme
gælder lydene. Hyrdehunde, reagerer på nogle lyde, retrievere på andre
o.s.v... Når man så ser naturfilm, så er de utroligt interesserede, og
lytter intenst... Det gælder ikke bare hunde, men næsten alle dyr.
Hvis man ser en naturfilm fra Borneo, så vågner min papegøje, og så er hun
meget interesseret. Den er jeg så til gengæld helt sikker på, ser TV
billedet, mindst lige så godt som vi mennesker gør, om ikke bedre.

M.V.H.....Benny..

Fra : Hans B.

Dato : 10-02-05 09:51

Victor (Cairn) ser også TV, men når der er noget han skal gø af render han
for at se det på bagsiden eller vil i haven som er bag væggen hvopr tv-et
står... Joeeh kvik fyr!

Specielt hvis der er børn i tv - lægge han hovedet til den ene side og så
til den anden. Han vil gerne lege med dem.

Hans

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-05 22:49

"Jesper" <jesper@the-unicorn.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har en westie på 2 år.
> Hvor meget kan en hund se i et TV ?

Hej Jesper,

Jeg har tidligere haft både labrador, schæfere, mv. Men ingen af dem har
gidet værdige TV'et et blik..

Nu har jeg så en Westie på 1½år. Og han kan se TV. Vil ikke sige at han
decideret sidder og kigger på det, men han kan godt. Til at starte med,
havde jeg ham mistænkt for at "snyde". Dvs gø, når der var lyde i TV'et fra
dyr.
Men fx den ene dag, der brummede han _inden_ hesten på skærmen havde givet
så meget som et kvæk fra sig...
Synes det er spøjst, så stor forskel der er på dem..

--
/Stoltze
Har du husket at klippe i dit indlæg?