Pas på hvor du køber din hundeforsikring
Fra : Anette

Dato : 04-02-05 20:12

sakset fra http://finans.tv2.dk/nyheder/article.php?id=1920186

Advarsel: Falsk forsikringsvirksomhed
04-02-05: 16:11 | af: ravn

Finanstilsynet udsender en regulær advarsel mod en falsk
forsikringsvirksomhed, der kalder sig "Danmark", Sygekassen for Familiens
Dyr.

Forsikringsselskabet har hjemme i Hvidovre og tilbyder forsikringsprodukter
til private kunder, blandt andet via en hjemmeside ved navn
www.hundesygekassen.dk.

Det selvudnævnte forsikringsselskab har ikke de nødvendige godkendelser til
at drive forsikringsvirksomhed. Finanstilsynet advarer derfor kunder mod at
købe ydelser hos virksomheden.

/ Anette

www.faarborg.dk/philana

Fra : Pwh

Dato : 04-02-05 20:48

Anette wrote:
> sakset fra http://finans.tv2.dk/nyheder/article.php?id=1920186
>
> Advarsel: Falsk forsikringsvirksomhed
> 04-02-05: 16:11 | af: ravn

Hvad er det der precis bliver advaret imod,
at de evnt ikke dækker hvad de skal eller hvordan.
Jeg har 2 hunde og 1 kat forsikret hos dem, og da min kat blev opereret
for urinvejssten betalte de da pænt hvad de skulle helt uden vrøvl.

/Jens

Fra : Anette

Dato : 04-02-05 21:53

Pwh wrote:

> Hvad er det der precis bliver advaret imod,
> at de evnt ikke dækker hvad de skal eller hvordan.

I følge http://www.ftnet.dk/sw11674.asp = Finanstilsynets egen side,
skriver at pågældende firma ikke har tilladelse til at drive
forsikringsvirksomhed i DK og dermed ikke er under tilsyn af Finanstilsynet.
Dette gør at man som kunde ikke kan være sikker på at firmaet har økonomien
i orden, at man som kunde kan risikere ikke at få sine skader dækket.

/ Anette

Fra : Pwh

Dato : 05-02-05 09:06

Anette wrote:

> [...]
> Finanstilsynet. Dette gør at man som kunde ikke kan være sikker på at
> firmaet har økonomien i orden, at man som kunde kan risikere ikke at

Hmm, jeg har før læst/hørt negativt om dem, så det kan værer at man skulle
prøve at undersøge sagen igen mht alternativer. Som sagt har jeg kun haft brug
for dem en enkelt gang. Da Tyson blev bidt i et slagsmål for et par mdr siden
læste jeg i deres betingelser at de ikke dækkede den slags skader.
Det er vist heller ikke helt normalt at forsikringer ikke dækker bidskader
mellem hunde, modpartens selvskab betalte så 1/2-delen af regningen i stedet for.

/Jens

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 04-02-05 22:55

Er blevet bedt om at sende dette indlæg fra Jørgen Kruse.

Jeg har følgende kommentar : Vi er IKKE et forsikringsselskab, men en
medlemsejet forening, hvilket også tydeligt fremgår af vore hjemmesider og
annoncering i div. blade.
Tilsynet ønsker at tvinge os til at optette et forsikringsselskab, hvilket
kræver et milionbeløb, som De udemærket godt ved vi ikke har. Vi har derfor
besluttet, for ikke at få mere vrøvl, at indlede en fussion med et
annerkendt dansk forsikringsselskab. Denne indledning er påbegyndt i
efteråret 2004, og forventes afsluttet med udgangen af Februar.
Iøvring er og vil ALTID blevet behandlet 100 % efter vor generalforsamlings
beslutninger.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Pwh

Dato : 05-02-05 09:10

Marianne Hellemose wrote:
> [...]
> medlemsejet forening, hvilket også tydeligt fremgår af vore
> hjemmesider og annoncering i div. blade.

Det er helt korrekt, man skal værer blind for ikke at læse/opdage det

> [...]
> udgangen af Februar. Iøvring er og vil ALTID blevet behandlet 100 %
> efter vor generalforsamlings beslutninger.

Det lyder lovende, man skal jo helst værer 100% sikker på dækning
hvis uheldet skulle værer ude. Jeg venter tålmodigt på hvad resultatet
bliver af den fussion inden jeg evnt skifter.

/Jens

Fra : otnfjern@stofanet.dk

Dato : 05-02-05 10:22

Vi har flere gange haft brug for DANMARK. Altid helt uden problemer mht.
ekspedition og udbetaling. Kan anbefales.

MVH

otn

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 06-02-05 10:50

"Anette" <abc@def.es> skrev i en meddelelse
> [...]
til
> at drive forsikringsvirksomhed. Finanstilsynet advarer derfor kunder mod

Har intet negativt at sige om Danmark.... Da jeg har været godt tilfreds
indtil videre, så ser jeg ingen grund til at lede efter alternativer. Så
mine dyr er stadig at finde i Danmark, både med eller uden fusion. Jeg ser
egentligt helst, at den fortsætter som hidtil.

M.V.H.....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 06-02-05 19:10

> [...]
> alternativer. Så mine dyr er stadig at finde i Danmark, både med
> eller uden fusion. Jeg ser egentligt helst, at den fortsætter som

Lad os hører, har du haft brug for dem.

/Jens

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 08-02-05 11:40

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Lad os hører, har du haft brug for dem.
>
> /Jens

Ja og der var ingen problemer. Det mest pinlige er, at jeg endda 2 gange,
glemte at sende dyrlæge regninger ind ... Ja det vil sige den ene gang
glemte jeg det, den anden, troede jeg faktisk ikke var dækket, men det viste
sig senere, at det faktisk var dækket. Så vidt jeg husker, så har de endda
på visse områder, bedre dækning end mange af de rigtige forsikrings
selskaber, og så er de endda billigere.
Men hvad der mindst lige så vigtigt, når og hvis man ringer derover, så
kommer man til at snakke med et menneske, som snakker et sprog, som
almindelige mennesker kan forstå, og ikke snakker i utroligt bøjelige
verber, så man ikke var en disse klogere, før og efter opkaldet.

Så igen, jeg har intet negativt at sige, og vil da ikke være bange for at
anbefale dem. Men underligt nok, når man har en forsikring man stoler på,
så får de forbandede kræ sgu et godt helbred, selv Fie's allergi er næsten
forsvundet ).... Jeg har ikke vaccineret hende i 6 Mdr nu.
Donk ( øh Donald ) tror stadig han er en blanding mellem en racerbil og en
Texas havefræser.

M.V.H.....Benny..