Nogen der kan hjælpe?
Fra : Bettina

Dato : 01-02-05 07:05

Hej

Vi har en westi tæve på 2 år, som i perioder af 1-3 uger ikke siger
til i løbet af dagen, når hun skal ud. Derudover kan hun ikke holde
sig i løbet af natten.
Det gælder både stort og småt. Vi ved ikke hvorfor det kommer i
perioder, for vi laver intet om i dagligdagen.

Det er så småt ved at gå os meget på.

Er der nogen der har nogle ideer?

Hun drikker stort set altid meget i løbet af natten, men næsten intet
i løbet af dagen.
Hun har sin mad altid, men nu har vi tænkt os at hun kun skal have det
om morgenen, da hun stort set altid spiser i løbet af
eftermiddagen/aftenen.
Men hvad med vandet? Det må vi jo ikke tage fra hende om natten.
Hvordan får vi hende vænnet til at drikke mest om dagen?

Har I ellers nogle gode råd, så hører vi dem meget gerne.

På forhånd tak.
Hilsen Bettina

Fra : Anette

Dato : 01-02-05 13:10

Bettina wrote:
> Er der nogen der har nogle ideer?

Hvis det var min hund, ville jeg nok tilbyde hende mad, morgen, middag,
aften og fjerne skålen, når hun går væk fra den.
Og med vand. Det ser ud som hun har skabt sig en vane med at drikke om
natten, men den vane kan I lave om på. Lad hende have adgang til vand hele
dagen og aftenen, frem til I går "godnat-tur" og giv hende vandskålen igen
lige så snart I står op. Hun behøver sikkert ikke mange gange at opleve at
vandskålen er væk om natten for at lave om på den uvane med at drikke om
natten. Hun tager ikke skade af at undvære vand 8 timer.
Jeg ville nok også begrænse det antal rum hun har til rådighed om natten.
Min egen hvalpetøs på 8 måneder er heller ikke altid helt tæt om natten,
men det har hjulpet at hun kun har adgang til entreen, et lille værelse og
soveværelset om natten. ( så går det heller ikke så hårdt ud over gulvtæppet
i stuen De tre rum er hendes foretrukne sovesteder, og man tisser ikke
der hvor man sover.

God fornøjelse med tøsen
/ Anette
www.faarborg.dk/philana

Fra : Løkke Lindkvist Niel~

Dato : 01-02-05 14:23

Hej
vi giver ikke vores hunde mad senere ned kl 19.00 for så kan vi nå
at lufte dem til natten så der er "tømt ud" og ikke vand senere
end nar vi går i seng og så ligger de i gangen om natten det
virker for os ret godt
hilsen
Løkke Nielsen

Fra : Thomas

Dato : 01-02-05 22:38

"Bettina" <BettinaFS@sol.dk> wrote in message
> [...]
> Det gælder både stort og småt. Vi ved ikke hvorfor det kommer i
> perioder, for vi laver intet om i dagligdagen.

Hej Bettina,

Vi har en 11 måneder gammel Labbe og giver mad morgen og aften (senest 19)
og vand er tilgængeligt indtil vi går i seng (efter sidste gåtur).
De behøver ikke vand mens de sover....

Det fungerer rigtigt godt.

Iøvrigt også en rigtig god idé med begrænset adgang til huset om natten - da
man netop ikke tisser dér hvor man sover Vi sover på 1. sal og Alfred
(hunden) på gulvet i soveværelse/gang.

--
Venlig hilsen

Thomas Remmer Larsen