Golden Retriever vs. Labradore
Fra : Kim Jørgensen

Dato : 31-01-05 15:02

Hej,

Vi overvejer at anskaffe en hund og er kommet frem til det skal være en af
to ovenstående. Vi vil gerne have en familiehund som ikke er alt for aktiv
(men aktiv skal den naturligvis være) og jeg vil derfor lige spørge om det
er rigtigt at en Golden Retriever generelt er mindre aktiv end en Labradore?
Jeg ved godt at der er forskel fra hund til hund, men kan man sige noget om
det generelt?

Mvh
Kim

Fra : Battlefield´s

Dato : 31-01-05 15:45

"Kim Jørgensen" <kij@slettdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Labradore?
> Jeg ved godt at der er forskel fra hund til hund, men kan man sige noget

Hej
Ja, en Golden er som regel betydeligt mere rolig end en Labrador. Skal du
ikke bruge hunden til andet end familiehund er en Golden nok mest velegnet.
Men prøv at se de to racers egne hjemmesider:
www.goldenretriever.dk
og
www.labrador-retriever.dk

Hilsen, og held og lykke med valget!