Ører! Hjælp!!
Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 30-01-05 20:18

Altså, Musse's (Jenna's) ører driver mig virkelig til vandvid!! Vi har
bøvlet med dem i over 1 år hvor hun on/off har haft røde ører. Vi nåede så
endelig frem til at det var en svampe-type, hun fik ørerdråber for det og
det forsvandt også i begge ører!

Nå er det så igen, efter 3 fri-uger kommet tilbage i højre ører! Vi skal til
dyrlæge og ha' udtaget prøver osv. så vi kan komme til bunds i det, men kan
fodret også ha' noget at sige? Selvom det kun er det ene ører det er kommet
tilbage i?

Hun får Nutra Nuggets nu og har før fået Royal Canin. Der har ikke været
nogen forskel fra de 2 produkter. Da vi alligevel skal ud og ha' købt foder
i den her uge vil jeg høre om det ville være en idé at prøve og skifte og
evt. til hvad...?

Gode råd modtages med kyshånd!!!

--
MvH.
Rinnie Ilsøe (der er ved at være desperat!!)

Fra : Ukendt

Dato : 30-01-05 22:40

On Sun, 30 Jan 2005 20:17:39 +0100 Rinnie Ilsøe said:

> [...]
>fodret også ha' noget at sige? Selvom det kun er det ene ører det er kommet

Rinnie

Har din hund lange ører?

For mange år siden havde jeg en cocker spaniel som altid havde fungus
i ørerne. Jeg prøvede alle midler, men det blev ved med at komme
tilbage. Til sidst kom jeg i tanke om at fungus (svamp) jo skal have
det fugtigt. Jeg satte så en tøjklemme i de lange hår på ørerne og
satte dem op oven på hovedet en to tre gange om dagen for at lade luft
in i ørerne. Klemmerne sad der som regel en halv times tid, til hunden
rystede dem af, og en gang imellem måtte jeg gå rundt og samle klemmer
op og putte dem tilbage i spanden.

Det hele gik væk og kom aldrig tilbage.

--
/lllllllll\
/( o¿o )\

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 01-02-05 18:21

<DachsieMom> skrev i en meddelelse
> On Sun, 30 Jan 2005 20:17:39 +0100 Rinnie Ilsøe said:

> Har din hund lange ører?

Hun er en Flatcoat, men med lidt store ører i forhold til normalen, så ja
det har hun.

> [...]
> in i ørerne. Klemmerne sad der som regel en halv times tid, til hunden
> rystede dem af, og en gang imellem måtte jeg gå rundt og samle klemmer

Jenna har ikke lange hår på ørerne, men gode idéer til en anordning modtages
meget gerne! Det er i hvert fald et forsøg værd! Får det helt skidt når
jeg kigger på hendes ører. Underligt nok virker hun ikke påvirket af det.
Synes ellers normalt de hænger lidt mere med ørerne, men der er intet at se
på hende, men så snart man vipper ørerne er de meget røde!

--
Rinnie Ilsøe
Flatcoat Litter planned Summer 2005

Fra : Anelise Schou Nielse~

Dato : 01-02-05 23:42

"Rinnie Ilsøe" <gimze@flatcoated-retriever.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Flatcoat Litter planned Summer 2005
> NORDJV03 DJGCH Starworkers Double Trouble / Starworkers Event of the Year

Bruger du Frolic som godbidder? - jeg har hørt fra flere, at deres hundes
øreproblemer forsvandt, når de ophørte med at give Frolic.
God bedring til hunden.
Venlig hilsen
Anelise

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 02-02-05 08:57

"Anelise Schou Nielsen" <nilleslyst@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Bruger du Frolic som godbidder? - jeg har hørt fra flere, at deres hundes
> øreproblemer forsvandt, når de ophørte med at give Frolic.
> [...]

Nej, har aldrig rørt det stads! Alle hundene er lykkelige for alm. foder
som godbidder, så det er meget nemt her hjemme!

Fra : claus jensen

Dato : 31-01-05 08:38

hej
vi havde en amerikansk cocker som fik dårlige øre dvs kun det ene, til sidst
var det så slemt at vi ville få hende aflivet, så vi tog til dyrlægen med
hende. han fortalt at der var kommet et nyt fransk middel. jeg kan ikke
huske hvad det hed, men efter 2 dage var hendes øre totalt helbredt, og vi
havde prøvet alt.den dyrlæge vi brugte var farumdyreklinik. jeg kan kun
anbefale dig at prøve at ringe til dem
mvh claus jensen

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 01-02-05 18:19

"claus jensen" <cj(REMOVE)@(REMOVE)team.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> havde prøvet alt.den dyrlæge vi brugte var farumdyreklinik. jeg kan kun

Jeg tror jeg får lavet de tests der kan laves nu og kommer det ikke videre
vil jeg klart ringe til dem og forhøre mig! Jeg ved der også findes en
operation der ændrer øregangen hvis den er roden til problemerne, men
operation er absolut sidste udvej!!

Tak for svaret!