Doping-regler ?!?
Fra : Carina Graversen

Dato : 27-01-05 09:33

Hej.

Er der nogen her i gruppen, der har styr på de nye doping-regler lavet af
DKK ???

Jeg står i den situation, at Tikki har luftvejsallergi overfor en
ukrudtsplante ved navn "rødknæ", der blomstrer i juli. Dette betyder, at jeg
i denne måned har en hund der puster og gisper og er noget sløj. Dyrlægen
har foreslået at "vaccinere" hende mod det, da det forhåbentlig kan hjælpe -
jeg er så bare i tvivl om man må det ifølge de nye dopingregler ???

Blodprøven har været sendt til Schweiz, og kan dokumentere at det kun er
rødknæ vaccinen skal hjælpe på, i en måned hvor vi alligevel ikke går til
konkurrencer - men er det godt nok ???. De resterende 11 måneder af året
kunne man i øvrigt overveje om en beroligende pille ikke var mere på sin
plads til Tikki-Turbo-Tøsen, så det er for mit vedkommende ikke et forsøg på
at snyde til bedre resultater - se evt. her, hvordan hun arbejder når ikke
der er pollen i luften: http://www.redningshund.dk/tikki_rundering.jpg -
kameraet kan slet ikke følge med *GGGG* .

Noget andet er, at dyrlægen fortalte at man i Sverige havde udelukket en
væddeløbs-hest der havde fået lagt guld ind i hofterne, da man mente dette
også gik ind under kategorien "doping". Er der noget lignende for hunde
enten her i Danmark eller udlandet ??? - og i så fald, hvad så med de hunde
der allerede har fået lagt guld ind ???. (Tikki har A-hofter, så dette
spørgsmål har ikke lige noget med mig at gøre, men jeg træner flere hunde
med guld i hofterne...)

Hilsen
Carina

- - -