Hoste
Fra : Karina[6600]

Dato : 25-01-05 21:50

Hej NG

Vores hund er begyndt at hoste og har gjort det en 14 dages tid vil jeg
skyde på.. Det er mest om aftnen, natten eller om morgenen den gør det... og
tit hoster den noget væske eller slim op.. det lyder nærmest som om den står
og brækker sig..

Hvad kan det mon være og er det noget han skal ha' medicin for?

mvh
Karina

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 25-01-05 22:14

Hej Karina

"Karina[6600]" <kwh@FJERNfoxylady.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad kan det mon være og er det noget han skal ha' medicin for?

Jeg ville nok se at komme til lægen med den,og især hvis det virkelig har
stået på i 14 dag.

Forhåbenlig er det ikke noget særligt, men få et tjekket

God bedring med vovsen

Knus Bolette
www.bolettes.dk

Fra : Karina[6600]

Dato : 25-01-05 22:25

"Bolette Nielsen" <post@bolettes.invalid(rettes til dk)> skrev i en
meddelelse news:ct6cqg$28el$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> stået på i 14 dag.
>
> Forhåbenlig er det ikke noget særligt, men få et tjekket

Kan bare ikke forstå at han stort set ikke hoster om dagen... Det sker
næsten aldrig.. men om natten lyder han som en der har røget 30 smøger om
dagen i flere år.. Han sover i vores soveværelse i sin kurv, ka det være
noget han ikke kan tåle?

mvh
Karina

Fra : fam. Ager

Dato : 26-01-05 06:32

> [...]
> dagen i flere år.. Han sover i vores soveværelse i sin kurv, ka det være

-------------------------------
hmm...Havde det nu været et barn, ville jeg sige at det lyder som noget
lungehalløj!, ´min yngste har astmatisk bronchitis, og lyder ofte sådan,
mest om natten...og det er fordi han ligger vandret... men hos en hund? men
en hund kan jo også være forkølet, og kan vel som os også få "snot" i
luftvejene?, jeg havde lige forhørt mig hos dyrlægen, når det har stået på
så længe, - lungebetændelse kan også besværliggøre nattesøvnen!

lad os høre hvad der sker!

mvh. marie

Fra : Rikke Andersen

Dato : 26-01-05 08:48

Hejsa Karina

Det kunne godt lyde lidt som Kennelhoste men jeg vil også tilslutte mig
koret der anbefaler en lille tur forbi dyrlægen

Mange hilsner

Rikke

Fra : fam. Ager

Dato : 26-01-05 11:11

"Rikke Andersen" <ra@danms.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det kunne godt lyde lidt som Kennelhoste men jeg vil også tilslutte mig
> koret der anbefaler en lille tur forbi dyrlægen

Kennelhoste er da uanset om hunden er aktiv eller i hvile, og ikke kun et
natligt fænomen?!, det er der mystikken er, synes jeg..

marie

Fra : BettinaP

Dato : 27-01-05 09:24

"fam. Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote in message

> "Rikke Andersen" <ra@danms.dk> skrev i en meddelelse

> Kennelhoste er da uanset om hunden er aktiv eller i hvile, og ikke kun et
> natligt fænomen?!, det er der mystikken er, synes jeg..
>
> marie

Det kan også være allergi. Sover han et andet sted end der hvor han opholder
sig normalt?
Mocka havde en periode i sommers hvor hun også hostede og nøs så snart hun
lå ned...og da hun efterhånden er konstateret allergisk for alverdens ting
var der ret nærliggende. umiddelbart tror jeg det var husstøvmider, for en
køæmpe gang rengøring helt vildt grundigt omkring "hendes" steder hjalp

BettinaP

Fra : JSC-privat

Dato : 26-01-05 20:28

> [...]
> og
> tit hoster den noget væske eller slim op.. det lyder nærmest som om den

Opkastligende hosten kan være lungeorm og så er det bare med at komme til
dyrlæge....

/Jørgen