Så fik vi den endelig
Fra : Ukendt

Dato : 24-01-05 21:30

Vi har nu endelig fået vores lille dejlige hvalp, som vi har ventet på så
længe, den lille hvide uldtot, en Japansk Spids nu 10 uger gammel.
Vi har lige været ude at gå den første lille tur i sneen som den efter kort
tid allerede nød, selvom den ikke har været vandt til halsbånd og snor gik
det ret godt.

Men jeg har læst meget om lydighedstræning som jeg har tænkt mig at bruge,
men jeg tænker på hvornår man bør begynde med det, jeg mener man lige skal
vente en uge 14 dage så den er faldet godt til og kender os. Er det korrekt
?

Med venlig hilsen

Niels og Louiser

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 24-01-05 21:54

hejsa

"Bong" <bonggggg(at)hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Vi har nu endelig fået vores lille dejlige hvalp, som vi har ventet på så
> længe, den lille hvide uldtot, en Japansk Spids nu 10 uger gammel.

Stort tillykke med jeres lille hund.

> [...]
> men jeg tænker på hvornår man bør begynde med det, jeg mener man lige skal
> vente en uge 14 dage så den er faldet godt til og kender os. Er det

Jeg mener personligt man kan begynde i det små allerede fra starten. det
skal selvfølgelig ikke være hård træning, men lydighed kan også indgår i
leg. masser af ros og masser af guffer skal der bare til.

held og lykke

knus Bolette
www.bolettes.dk

Fra : Ukendt

Dato : 24-01-05 22:35

Nu er det sådan at vi også gerne vil give hunden et japansk navn, og jeg har
set efter siden hvor man kan finde japanske navne men hvor man samtidig kan
se betydningen af navnene feks. Er der nogle der kender sådan et sted !?

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 24-01-05 22:51

"Bong" <bonggggg(at)hotmail.com> writes:

> [...]
> jeg har set efter siden hvor man kan finde japanske navne men hvor
> man samtidig kan se betydningen af navnene feks. Er der nogle der

Nu skriver du ikke kønnet på hunden, men jeg mødte en japansk pige,
der hed Yuki. Det betyder "snebjerg" eller noget i den retning. Det
passer fint til en hvid hund og Yuki er også et godt hundenavn.

Mvh Trine

--
Fra 1. april tilbyder vi overnatning i seperat lejlighed med plads til
4 mennesker. Tæt på Blokhus, Aalborg, Fårup Sommerland og mange andre

Fra : claus jensen

Dato : 25-01-05 19:03

hej
vi fik vores hvalp en, cavalier king charles spaniel den 16 januar
og vi starter med at gå til hvalpemotivation/ lydighed på lørdag.se ham på
vores hjemmeside
http://www.123hjemmeside.dk/Cavalier
mvh claus

Fra : Ukendt

Dato : 26-01-05 13:42

Hej igen.

Nu er der jo gået lidt tid siden vi fik vores dejlige hund som vi er meget
glade for, men jeg har et par spørgsmål jeg håber i kan hjælpe mig med.
Selvom jeg har læst bøger om hunde og i de forskellige nyhedsgrupper har jeg
læst meget men meningerne er meget delte meninger om mange ting så det er
lidt en jungle at finde rundt i det hele. men håber det her hjælper lidt og
håber på at få et par svar.

Vores lille Mischa som blev navnet blev har det selvfølgelig med at bide
lidt i ting, og hver gang den bider i noget vi ikke vil have siger vi stille
og roligt nej samtidig med vi giver den et bidedyr (sådan en lille
plydslegetøj som vi har nogle stykker af istedet.) og når den bider i den
istedet roser vi den for det eller leger med den sammen med bidedyret. Er
det den korrekte måde at gøre det på? Og bider den os i hånden eller noget
så stopper vi legen og det plejer at gå fint og den stopper- det mener jeg
også er det nemmeste er det også som det skal være?

Dernæst har den nogle gange uden grund, i hvert falde uden jeg vidste
hvorfor begyndt at gø lidt uhæmmet af mig hvor den bare kikke lidt rundt i
rummet og lidt på mig mens den gør, her bliver jeg så i tvivl om hvad jeg
skal gøre, jeg ser den i øjenene og siger nej, når den så ser væk går jeg
væk men det er her den tit gør igen, hvad gør man så?
Også ang at gø, så har mine svigerforældre en blanding af Samojede og
labradore, de hygger sig meget sammen, men vores Mischa gør helt vildt af
den når de leger er det normalt og skal man ikke lade den gø af den anden,
jeg har den mening jeg først afbryder hvis den største hund bliver for
voldsom!?

Der er også det med at når vi går tur med den er den lidt underlig, for vi
har en tur her som langsomt bliver udvidet men på et punkt når vi er tæt på
at være hjemme virker den som om den ved vi snart er der og hiver helt vildt
i snoren og står jeg stille begynder den bare at pive ynkeligt, hvad kan det
betyde, at den skal have nogle andre gå ture?

Håber i kan hjælpe mig

Hilsen
Niels

Fra : Ukendt

Dato : 26-01-05 19:26

"Bong" <bonggggg(at)hotmail.com> skrev i en meddelelse news:41f78ffb$0

> [...]
> så stopper vi legen og det plejer at gå fint og den stopper- det mener jeg
> også er det nemmeste er det også som det skal være?

Det lyder som om, at i har styr på det og det er fint det i allerede gør.
Ingen grund til at ændre på det.

> [...]
> skal gøre, jeg ser den i øjenene og siger nej, når den så ser væk går jeg
> væk men det er her den tit gør igen, hvad gør man så?

Hun gør nok for, at opfordre dig til leg.
Måske er det i dens race natur og gø meget og det kan man vist ikke ændre så
meget ved. Vil dog tro at man skal passe på med, at give hende for meget
opmærksomhed, når hun gør for så kan i hurtigt komme til, at blive hendes
"tjenere". ( Luk mig ud-luk mig ind osv ). Ignorer hende når hun gør og så
afled hendes opmærksomhed med leg eller en øvelse ( kom eller sit eller
lignende), når hun er faldet lidt ned igen.

> [...]

det
> betyde, at den skal have nogle andre gå ture?

Hun er begyndt at kende vejen, så prøv at skift ruten lidt ind imellem. Jeg
har også brugt det med, at vende om og gå den anden vej, når hvalpen
begyndte at trække hjemad. Gik så først hjemad igen, når hvalpen stoppede
med at trække. Gentag hvis nødvendigt. Det kan godt være lidt tidskrævende
til, at begynde med.
Prøv også at fortsætte forbi jeres hoveddør, uden at gå ind med det samme
ind imellem, så lærer hun efterhånden, at i ikke er så forudsigelige.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/