Udskiftning af tænder...
Fra : Jonny og Annika

Dato : 24-01-05 09:42

Hej Gruppe.

Vi har jo vores dejlige schæfer hvalp på 19 uger. Gismo plejer at være vildt
glad for mad, og spiser godt. Den sidste uges tid, har han ikke gidet at
spise ret meget, og jeg syntes også at han ser lidt sjov ud når han skal
tygge. Han får godt nok lidt vand i tørkosten, så det ikke er så hårdt.
Men så var det at jeg kom i tanke om, om det kunne være fordi, at han er ved
at skifte tænder??
Han er heller ikke meget for at vi vil se hans mund og tænder. Vores hvalpe
træner sagde at det var meget naturligt, da det gør ondt, når vi løfter op i
kæben, og tandkødet er ømt.
Men tror i at det kan være derfor at han ikke spiser så meget??

Hilsen Annika.

Fra : Nette Stormlund

Dato : 24-01-05 11:45

Hej Annika!

sandsynligvis er det tænderne - han har jo alderen til det.

Men : i min barndom havde mine forældre en hund ( voksen ) som lige
pludselig heller ikke ville spise. Virkede også lidt forpint omkring sin
mund. Mine forældre tog den til dyrlæge, og i den ene side af kæben
havde et lille ben ( sikkert fundet udenfor - mine forældre gav den
ikke ben ) sat sig fast på tværs af tænderne. Det må have gjort ret
ondt. Det blev fjernet, og hunden blev sig selv.

Hvorom alting er, så er jeg meget bestemt omkring jævnligt at kigge min
egen hund i munden. Han er også stadig ved at skifte tænder, og jeg
følger livligt med. Det kan man træne fra de er små.

Såh - hvis jeg var dig, ville jeg tjekke hans tænder - og så finder i
nok årsagen.

M.v.h.
Nette

Fra : Jonny og Annika

Dato : 24-01-05 12:15

Hej Nette.

Vi kigger selvfølgelig også hans mund og tænder igennem hver dag, og der er
ikke noget unaturligt at se. Og det er rigtigt at han skal vende sig til
det, sådan er det bare.
Og ja vi er også klar over at der kan sætte sig et ben fast i munden på dem,
ups det fik Zenta da hun var lille, føj hvor det stank, sølle hund, den fik
børstet tænder, skyllet mund, fik rensende ben mod dårlig ånde, intet hjalp.
Vi fandt ud af at den havde et stykke træ til at sidde på tværs oppe i
ganen, uha det var virkelig synd.
Men tak for rådet.

Hilsen Annika

Fra : Karina

Dato : 24-01-05 13:57

"Jonny og Annika" <jones-annika@get2net.dk> wrote in message
> Men tror i at det kan være derfor at han ikke spiser så meget??

Hej Annika

ja det kan sagtens være at han er ved at skifte tænder. Vores hvalp på 5
mdr, havde dog ikke ondt i munden ved tandskifte. Hun er på barf, og spiste
gladeligt kyllingelår m. ben. Men du kan gøre det, at du gør et bide reb våd
og putter det i fryseren. når det er frossen giver du ham det til at tygge
i. Det hjælper på ømme tænder og gummer.

Mange hilsner

Karina