Schæferhund skal bortgives :-(
Fra : Vegetaren

Dato : 21-01-05 11:10

Hej alle

Jeg/vi har en på mange punkter dejlig schæferhund ved navn Kanto. Vi har
købt ham på et internat for lidt over et ½ år siden. Desværre kan vi af
flere grunde ikke have ham mere ( så nu føler jeg mig som en af de idioter
der praktiserer - køb og smid væk ) men man skal på en anden side også
erkende når man har lavet en fejl.

Han er en dejlig hund, men passer ikke ind i vores familie. Der går alt for
meget fra børnene selvom det er dem der er gladest for ham, og det bliver
nok et hårdt slag for dem at komme af med ham. Jeg vil meget nødigt få ham
aflivet, dertil er han alt for god, så jeg prøver her igennem at finde en
ideel land familie eller lignende der står og mangler en flot, stor, sund og
rask han schæfer på 7.5 år. Et sted hvor han kan rende rundt selv og opleve.

Jeg remser lige lidt minus og plusser op

Minus:

1: Trækker meget når man går tur.

2: Kan ikke enes med andre hunde. ( Piber, gør, knurrer og lignende når han
ser en anden hund)

3: Keder sig i en lejlighed selvom han får mange gåture

4: kan meget godt lide at være i centrum (kan også være et plus)

Plusser:

1: en glad og flot hund, stor sund og rask.

2: lystrer dæk, plads, sit, kom, hals, pote men ikke gå pænt

3: Er 7.5 år, så man binder sig ikke for de næste 10-12 år.

4: Elsker børn, vores ligger ofte på ham og læser.

5: Elsker pindekast, og kommer når man kalder (med mindre andre hunde er i
nærheden)

6: God til at motionere sig selv når man slipper ham løs (spæner rundt i
alle retninger)

Det vi søger er en familie/enlig der bor uden for byen, han er ikke en
by-hund, for mange indtryk og ting der skal passes på og undersøges. Jeg
håber at der er en der kan overtage ham, kan ikke ønske ham en tur mere på
et internat, der hvor han var sidst blev de vist ikke behandlet ret godt
(Randers) Og et besøg hos dyrlægen er heller ikke at foretrække.

Venlig hilsen

Bjarne Gorking

- - - - - -

Århus

Svar gerne i gruppe eller på mail for mere information

Telefonnummer kan oplyses i mail J

Fra : Melanie

Dato : 21-01-05 14:07

"Vegetaren" <Vegetaren@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> - - - - - -
>
> Århus
>
> Svar gerne i gruppe eller på mail for mere information

Hej Bjarne

Hvis du har købt hunden på internat er jeg ret sikker på i skal kontakte
dem, når ikke kan have hunden mere. Det står der i hvert fald i vores
kontrakter om de dyr vi har købt på internat.

Held og lykke med det

Mvh Melanie

Fra : Vegetaren

Dato : 21-01-05 15:50

"Melanie" <melanie@din_fake_ven.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> dem, når ikke kan have hunden mere. Det står der i hvert fald i vores
> kontrakter om de dyr vi har købt på internat.

Hej Melanie
Jeg ved godt at han teoretisk set skal tilbage samme sted som før, MEN han
stod i 3 måneder i et mørkt bur derude, og da vi kom for at gå en tur med
ham sagde sælgeren, der er vist en markvej lidt henne af vejen hvor i kan gå
med ham. det tolker jeg som at han ikke har gået med hunden i de 3 måneder
han har stået i buret. Desuden skrev jeg 2 email til ham senere med nogle
spørgsmål, og fik aldrig svar på dem.......ude af øje, ude af sind
så jeg vælger det bedste for min hund

venlig hilsen V

Fra : Melanie

Dato : 21-01-05 16:27

> [...]
> måneder han har stået i buret. Desuden skrev jeg 2 email til ham senere
> med nogle spørgsmål, og fik aldrig svar på dem.......ude af øje, ude af

Det var da helt vildt så dårligt de hunde har det der så. Vil du ikke
fortælle til skræg og advarsel hvor det var?

Mvh Melanie

Fra : Søren LH

Dato : 22-01-05 15:43

> [...]
> nærheden)
>
> 6: God til at motionere sig selv når man slipper ham løs (spæner rundt i

Hej,
Jeg ved ikke om jeg tager fejl, men jeg synes jeg kan læse mellem linierne
at problemet med hunden er, at den er mere opmærksomhedskrævende end I havde
forventet. Hvis det er tilfældet, og I ellers er glad for hunden, kunne en
anden løsning jo være at kontakter en adfærdsterapeut som kan fortælle jer
hvordan I kan lære hunden at slappe af og ikke skulle have opmærksomhed hele
tiden. Det er endda ikke sikkert I kommer til at skulle gøre ret meget
aktivt for at arbejde med dette, men at der snarere vil være tale om nogle
ting I ikke skal gøre, såsom at børnene ikke skal køre ham op hele tiden,
droppe pindekasteriet og i det hele taget give ham nogle lange daglige
perioder hvor han bare skal være sig selv.
Mvh
Søren

Fra : Lilly Janssen

Dato : 06-02-05 16:01

svar til dig der vil a med en hund der 7 år.
jeg er lidt forarget over at en hund der er 7 år,ikke må få lov at
opleve de sidste måske 3 år,i den familie den nu er i.
Du finder da ikke den ultimative hund der bare er helt igennem
som du gerne vil.
jeg skulle bare lige have luft.