Dansk gårdhund
Fra : Preben Christensen

Dato : 20-01-05 23:07

Hej en dansk gårdhund og en glathåret foxterrier er det den samme race eller
er det to forkellige racer?

--
Venlig Hilsen
Greetings

Preben Christensen

Fra : Preben Christensen

Dato : 20-01-05 23:22

Hej igen

Dyrlægen siger vores er en dansk gårdhund.
Vores hopper tit på 3 ben det siger dyrlægen er normalt for den race hvorfor
ved dyrlægen ikke er det rigtigt de tit gør det?

--
Venlig Hilsen
Greetings

Preben Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 21-01-05 07:30

"Preben Christensen" <dunder@pc.dk> skrev i en meddelelse news:41f02f1d$0

> Dyrlægen siger vores er en dansk gårdhund.

Som Bolette skriver, så er det 2 forskellige racer. Vi har for nyligt fået
en 1½ år gammel tæve, som vi købte som Foxterrier, men det er en DS-
Gårdhund, muligvis blandet med en anden race også, da hun er lidt lille i
forhold til det normale.

> Vores hopper tit på 3 ben det siger dyrlægen er normalt for den race
hvorfor
> ved dyrlægen ikke er det rigtigt de tit gør det?

Vores tæve hopper også tit rundt på tre ben. Troede at hun var blevet halt
første gang vi så det ( indtil hun skiftede ben :- ), men har fundet ud af,
at hun kun gør det, når det er vådt i vejret. Når jorden er tør, går hun
fint på alle 4 ben.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 21-01-05 14:40

> Dyrlægen siger vores er en dansk gårdhund.
> Vores hopper tit på 3 ben det siger dyrlægen er normalt for den race
> hvorfor ved dyrlægen ikke er det rigtigt de tit gør det?

Hej igen

Det har jeg godt nok aldrig hørt, og jeg kender efterhånden en del
gårdhunde.

Har du evt et billed man må se?

Knus Bolette
www.boletes.dk

Fra : Clas Lau

Dato : 21-01-05 15:05

> Det har jeg godt nok aldrig hørt, og jeg kender efterhånden en del
> gårdhunde.´

Nej, men mine forældre har to - og de gør det begge uaset vejret...

-Clas-

Fra : Louise Nørgaard

Dato : 22-01-05 22:37

> Nej, men mine forældre har to - og de gør det begge uaset vejret...
>
> -Clas-

Har to blandingshunde hvor der er dansk/svensk gårdhund og Pincher i. De
hopper også tit på tre ben når der er lidt vådt i vejret. Jeg har læst et
eller andet sted ( kan selvfølgelig ikke huske hvor) at det er typsik for
den slags hunde. Mærkeligt fænomen! Der stod desværre ikke noget om grunden.

;) Louise

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 21-01-05 14:44

"Preben Christensen" <dunder@pc.dk> writes:

> Vores hopper tit på 3 ben det siger dyrlægen er normalt for den race hvorfor
> ved dyrlægen ikke er det rigtigt de tit gør det?

Vores nabo har en tæve, som letter ben, når hun tisser. Det ser ret
sjovt ud. Så står hun der og ligner hverken en tæve eller en han. I
det mindste kan Siri da finde ud af at tisse som en tæve, når hun nu
ikke kan holde sig til størrelsen for en tæve.

Mvh Trine

--
Fra 1. april tilbyder vi overnatning i seperat lejlighed med plads til
4 mennesker. Tæt på Blokhus, Aalborg, Fårup Sommerland og mange andre

Fra : Ukendt

Dato : 21-01-05 16:11

> [...]
> det mindste kan Siri da finde ud af at tisse som en tæve, når hun nu
> ikke kan holde sig til størrelsen for en tæve.

Min mors gamle Foxterrie tæve kunne også finde på, at lette ben eller hun
kunne bakke baglæns op ad en træstub for at tisse på den.

Det er nu ikke det samme Bibi gør: Hun løfter det ene bagben og hopper rundt
på tre ben. Derefter kan hun pludselig finde på at skifte bagben og hopper
så rundt på de andre tre ben. Hun gør det dog kun, når jorden / græsset er
vådt.
Hun glemmer også nogengange, at løbe på tre ben, hvis hun leger med Assi,
selvom græsset er vådt.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Ove Kristensen

Dato : 23-01-05 15:32

> [...]

> Vores hopper tit på 3 ben det siger dyrlægen er normalt for den race
> hvorfor ved dyrlægen ikke er det rigtigt de tit gør det?

Min render også tit på 3 ben - og det er forskelligt hvilket bagben den ikke
går på - og hunden, ja det er en lille toy-puddel, men sjovt ser det ud.

Med venlig hilsen
fra
Ove.

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 20-01-05 23:32

Hej Preben

"Preben Christensen" <dunder@pc.dk> skrev i en meddelelse
> Hej en dansk gårdhund og en glathåret foxterrier er det den samme race
> eller er det to forkellige racer?

Nej, det er bestemt ikke den samme race. En foxterrier er som nævnt en
terrier, hvor en Dansk/svensk gårdhund er en pinscher.

Hvis du vil høre mere om det kan jeg fortælle mere udfra bogen Dansk/Svensk
gårdhund fra DKK

knus Bolette
www.bolettes.dk

Fra : Preben Christensen

Dato : 23-01-05 22:53

Jeg har også lagt mærke til at det ikke altid er det samme bagben
Men første gang man ser det er man sikker på at der er noget galt
med bagbenet. Som i skriver er det kun når det er vådt eller frost på jorden

--
Venlig Hilsen
Greetings

Preben Christensen

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 23-01-05 23:09

> [...]
> Men første gang man ser det er man sikker på at der er noget galt
> med bagbenet. Som i skriver er det kun når det er vådt eller frost på

Sjovt, jeg har aldrig oplevet Nicki gøre det, han må være godt rustet under
poterne men han er også en rigtig vandhund

Nat nat

Bolette
www.bolettes.dk