Erfaring med Vital Animin mod Gigt?
Fra : Sanne Jacobsen

Dato : 13-01-05 07:54

Hejsa

Jeg har 2 Westier (på nu henholdsvis 8,5 og snart 6 år)
hende på 8,5 år er begyndt at små-humpe lidt når hun skal
igang efter at have ligget stille lidt.
Jeg har selvfølgelig undersøgt alle 4 ben for om der sidder
noget i poterne, da hun humper på alle benene, skiftevis.
Jeg tror det er en slags gigt, da hun nyder at bliver "nusset"
(masseret) på benene, og elsker at ligge varmt.
Fik anbefalet at prøve med Vital Animin mod mild gigt og
vil høre om nogen af Jer har god erfaring med dette produkt?

Selvfølgelig går jeg tiil dyrlægen hvis det bliver værre med
hende, men endnu kan hun gå på trapper og lege, når hun
først lige er kommet igang....
kh

Sanne Jacobsen

Fra : fam. Ager

Dato : 13-01-05 09:22

"Sanne Jacobsen" <sanne@poul-pedersen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Selvfølgelig går jeg tiil dyrlægen hvis det bliver værre med
> hende, men endnu kan hun gå på trapper og lege, når hun

Vital Animin er helt klart anbefalelsesværdigt!, jeg fik en "ny" hund ud af
en engelsk setter, som var mærket af gigt. og har givet mine efterfølgende
hunde, uanset alder og race det siden. hver dag.

mvh. marie,

Fra : Anelise Schou Nielse~

Dato : 13-01-05 10:49

> [...]
>
> Fik anbefalet at prøve med Vital Animin mod mild gigt og
> vil høre om nogen af Jer har god erfaring med dette produkt?

Hej Sanne

Mine tidligere labrador viste sig at have HD-forandringer i den ene hofte,
da hun var 1½ år. På dyrlægens anbefaling fik hun Vital Animin resten af sit
liv og opnåede at blive 12½ år. De sidste par år fik hun dog lettere
smertestillende, og det var nok til, at jeg aldrig oplevede, at hun f.ex.
havde svært ved at rejse eller lægge sig. Hendes 2 år yngre medhund fik
derfor Vital Animin fra 8 ugers alderen, hun var også en lab og blev 13½ år
uden gigtsymptomer.
Mine 2 nuværende labber på 4½ og 2½ år får begge Vital Animin, den første
startede med det hos opdrætteren i 3 ugers alderen, den anden, da jeg fik
hende hjem 8 uger gammel.
Begge er røntgenfotograferede i 1 års alderen og har A-hofter og 0-albuer.
Så jeg kan også varmt anbefale VitalAnimin.

Venlig hilsen Anelise

Fra : Capstan.

Dato : 14-01-05 01:16

Sanne Jacobsen wrote:
> [...]
>
> Selvfølgelig går jeg tiil dyrlægen hvis det bliver værre med
> hende, men endnu kan hun gå på trapper og lege, når hun

Jeg kan *kun* tilslutte mig det, som andre har skrevet i denne tråd. Vital
Animin er simpelthen genialt. Jeg havde en golden, som begyndte at skrante
lidt med bagpartiet, da han var 9 år. Han fik Vital Animin, og jeg fik,
ligesom andre, en næsten helt ny hund ud af det. Så en *klokkeklar*
anbefaling herfra !

Capstan.

Fra : Peter Andersen

Dato : 14-01-05 01:29

"Sanne Jacobsen" <sanne@poul-pedersen.dk> wrote in message
> [...]
>
> Selvfølgelig går jeg tiil dyrlægen hvis det bliver værre med
> hende, men endnu kan hun gå på trapper og lege, når hun

Hejsa
Min hund er på Artrho Care, formoder det mere eller mindre er det samme.
Formoder også at Vital amin er et af de her glukosomin produkter. Disse
produkter viser typisk ret gode resultater ved led problemer, men der var en
interesant undersøgelse ved det selv sammen human produkt. Det viste at
effekten af glukosominer aftager med tiden det bliver brugt og det kan
derfor ikke anbefales at bruge det efter forsigtigheds princippet, så er det
bedre at vente til der er et problem.
Men det er jo ikke sikkert det er det samme ved en hund

MVH

Peter

Fra : Anelise Schou Nielse~

Dato : 14-01-05 13:19

Hejsa
> Min hund er på Artrho Care, formoder det mere eller mindre er det samme.
> Formoder også at Vital amin er et af de her glukosomin produkter. MVH
>
> Peter

hej Peter
Nej, Vital Animin er ikke et glucosaminlignende produkt som ArthroCare.
Vital Animin indeholder spormineraler, der bl.a. medfører, at hunden
udnytter sin føde bedre, ligesom det bedrer led- og muskelfunktionen.

Venlig hilsen
Anelise

Fra : Peter Andersen

Dato : 17-01-05 23:41

"Anelise Schou Nielsen" <nilleslyst@yahoo.dk> wrote in message
> [...]
> Vital Animin indeholder spormineraler, der bl.a. medfører, at hunden
> udnytter sin føde bedre, ligesom det bedrer led- og muskelfunktionen.

Tak for det, så er mit råd jo ligesom ikke brugbart i denne sammenhæng. Godt
jeg fik skrevet formoder...

Peter

Fra : Sanne Jacobsen

Dato : 14-01-05 07:21

Mange - mange tak for de venlige og positive svar fra alle
det er nu rart at have "et sted" at snakke med andre hunde-gale
om sådanne problemer...gggg
KNUZ og god week-end
Sanne

Fra : Anet

Dato : 21-01-05 18:24

(klip det hele væk)

jeg prøvede selv at forhøre mig herinde for nogen tid siden om vores lille
labberpige på bare 7 år. Jeg troede ikke helt på det men jeg har en god
emailhundevenninde som sagde god for det og jeg prøvede det. Og jeg må
tilstå at Metacamen som hun var på er stillet på hylden. Hunden fræser rundt
og er glad. Dog passer jeg lidt på hende, men det virker så prøv det.....

--
Hilsen

Annette

Fra : x Vuf x

Dato : 22-01-05 20:16

On Fri, 21 Jan 2005 18:23:40 +0100, "Anet" <aneteng
FJERNDETTEHER@hotmail.com> wrote:

> [...]

>og er glad. Dog passer jeg lidt på hende, men det virker så prøv det.....

Jo da. Vitalanimin brugte jeg på en gammel papillon-pige, og havde
kræften ikke taget hende, havde hun stadig haft det godt med sin gigt.

--
Mvh Sonja sonjaspapi@***yahoo.dk http://www.sonpet.dk/

Katte har ikke ejere...De har personale!