Vil ikke tisse uden tilskuer
Fra : Jakob Johannessen

Dato : 11-01-05 23:43

Vi har fået en hundehvalp for et par måneder siden, den er nu fire måneder,
og helt stueren. Men den vil ikke forrette sin nødtørft alene, den kan godt
sidde udenfor i flere timer, og så lidt rundt og snuse, men den vil ikke
gøre hverken det ene eller det andet uden at der er nogen med den.
Er der nogen som har et forslag til hvordan vi kan overbevise den om at vi
ikke syntes at det er spændende at kigge på den mens den sidder og tisser??

Fra : Kito

Dato : 12-01-05 07:32

Det forstår jeg ikke, det må da være godt at se hunden tisse, hvorved der er
en god chance for at rose den. Jeg syntes i har et luksusproblem, havde
hunden nu gjort inde i huset hvergang i vendte ryggen til den ja så havde i
et problem.
samtidig kan man jo sige at i slipper for at den pøller i haven, hvor i
bevæger jer,
I kan få den til at gøre uden for grunden, hvor i ønsker det. "Skønt"
Hust at fjerne efterladenskaberne.

vh
Poul

Fra : Jakob Johannessen

Dato : 12-01-05 09:05

Der er ikke meget luksus over det, når hunden begynder at sidde udenfor og
hyle, fordi den er tissetrængende, hvis vi så ikke lige er i nærheden af
døren kan vi ikke høre det, og hun må så sidde med krydsede ben indtil vi
kommer fordi...

Fra : bodil

Dato : 12-01-05 09:17

> [...]
> døren kan vi ikke høre det, og hun må så sidde med krydsede ben indtil vi

Problemet er løst hvis i går ud med hunden får den tisset af og hvis i
ønsker den skal være ude så går i selv ind.
Jeg har svært ved at se hvorfor en hvalp på 4 mdr. skal lukkes ud selv, den
skal da være sammen med jer.
Bodil

Fra : Jakob Johannessen

Dato : 12-01-05 09:26

Det er ikke os der lukker hunden ud, den vil ikke med ind. Den kan godt lide
at sidde ved døren og kigge på dem der kommer forbi.
Det er bare fordi vi syntes at det må være mere rart for hunden at kunne
klare det selv, og ikke skulle vente på at vi kan komme med den

Fra : Hans B.

Dato : 12-01-05 10:35

Jeg har haft Victor i godt et år. Da jeg fik ham boede vi på Vesterbro, så 3
ture ned dagligt var nødvendigt. Så flyttede vi på landet. Men han har
ALDRIG gjort noget i haven. Første dag, tissede han territoriet af, men han
har aldrig gjort noget i haven.

Så han og jeg trasker stadig vores 3 ture dagligt - han får ordnet hvad han
skal og jeg får frisk luft og er fri for at skulle have hundelort i haven.
Det kan ikke være bedre. Haven er så bare for fornøjelsen for os begge. Han
elsker at sidde derude og holde øje med det hele.

Og med hensyn til "krydsede ben". Han blev luftet den 31.12 om morgenen.
Omkring middag var der heksehyl og han VILLE ikke ud. Jeg prøvede, men han
var så bange at han hverken tissede eller sked. Selvom jeg havde lagt aviser
til ham på badeværelset, hvis det skulle knibe, holdt han sig. Den 1.1. kl.
7.00 var vi igen ude. Og aldrig har jeg set en hund tisse og skide så meget.
At en Cairn kan indeholde så meget var jeg ikke klar over.
Alt dette blot for at sige, at hvis de skal, kan de holde sig meget længe.
Victor kan ihverfald - hellere det, end at gøre noget indendøre.

Så gå et par ture med hunden om dagen - det er fint nok. Almindeligvis går
vi andre vel også kun på toilettet een gang dagligt - lidt oftere hvis vi
skal tisse!

Fra : Jakob Johannessen

Dato : 12-01-05 19:14

Jeg skal måske lige præciserer at det ikke er nødvendigt at gå en tur med
hunden for at få den til at tisse, bare hvis vi lige går med den om i haven
er den klar til at ordne både det ene og det andet. Men det lyder jo til at
det bare er en ide nogle hunde har...

Fra : Lene

Dato : 12-01-05 14:55

> [...]
> Er der nogen som har et forslag til hvordan vi kan overbevise den om at vi
> ikke syntes at det er spændende at kigge på den mens den sidder og

Hejsa og tillykke med hvalpen

En lille hvalp på 4 måneder er sårbar. Når den skal forrette sin nødtørft,
så er den i en sårbar situation. (rovdyr. Den er jo stadig lille og i
naturen ville den være i en sårbar situation.). Måske er det bare det der er
problemet. Når i er hos den, så er i dens vogterer og passer på at der ikke
lige kommer en kæmpe rovfugl og tager den.
Jeg vil tro at det forsvinder når hunden er lidt ældre.

Venlig hilsen Lene

Fra : fam. Ager

Dato : 12-01-05 21:30

> [...]
> Er der nogen som har et forslag til hvordan vi kan overbevise den om at vi
> ikke syntes at det er spændende at kigge på den mens den sidder og

Min boxerhvalp ville også helst have at man var der, når der skulle tisses,
til trods for at vores anden hund også var der. men det aftog stille og
roligt. Så jeg tror at det er en meget normal adfærd at jeres hvalp har.
tryghed...

mvh. marie

Fra : Holm

Dato : 15-01-05 08:06

> [...]
> Er der nogen som har et forslag til hvordan vi kan overbevise den om at vi
> ikke syntes at det er spændende at kigge på den mens den sidder og

Hej Jacob

Hvordan ved du egentlig at den ikke tisser , hvis du ikke er med den ??))

Men ja , en hvalp på 4 måneder kan sagtens stadig være meget utryg , og der
er ikke nogle hunde der "har idéer" som sådan , de reagerer ikke som os ,
men som hunde og vil altid gøre det .
At lære sig hunde adfærd er altid en rigtig god idé ......så kan man lettere
træne med dem .

Mange venlige hilsner
Holm