Fødsel? eller ej?
Fra : Ukendt

Dato : 11-01-05 11:16

Hej!

Nu er tiden snart ved at være hvor Molly skal føde... Hun er 51 dage henne,
og er ved at være flot stor.
Vi var på besøg hos Manfreds opdrætter i sidste uge, som sagde at der
sagtens kunne være 6 stk eller mere.

Hun er simpelthen så grådig, hvad angår mad. Spiser alt hvad hun overhovedet
kan komme i nærheden af, selvom hun får nogle pæne potioner mad flere gange
om dagen.

Men i dag opfører hun sig lidt mærkeligt.. Hun ser ret stor ud, og går og
gemmer sig.. Jeg kunne ikke finde hende, og hun kom ikke når jeg kaldte. Jeg
fandt hende til sidst bag ved en lænestol i et hjørne af stuen, sidende, med
ørene hængende ned og stoooore øjne..

Så nu er det jo at jeg tænker lidt på om der allerede kan være noget på vej?
Hun vil nemlig ikke ud og gå tur. Ikke engang en tur i haven kan friste.. Og
selvom jeg har båret hende ud på hun kan tisse af, så kan hun finde på at
tisse indenfor. Indtil videre er det "kun" om natten hun har tisset inde..
og kun i de sidste par dage..

Hjælp mig lige med at få ro i sindet

Hilsen Camilla
-som for en sikkerhedskyld vil have alt klart i dag....

Fra : Ukendt

Dato : 11-01-05 11:30

"M&M" <milla snabela jyde punktum dk> skrev i en meddelelse
> Hej!
*KLIP*

Har haft ringet til dyrlægen... Hold øje med flåd og temperaturen... Helt
normalt at hun tisser hver 10. minut...

Puha! Jeg er godt nok nervøs... Og er begyndt at trække lidt i land...
selvom det er alt alt for sent! Nej det skal nok gå.... Men jeg lover jer
for at jeg har dyrlægen i røret under hele fødslen..

Det eneste jeg kan tænke på lige nu er, at jeg må afsted og have købt alt
der skal købes, og have gjort "føde/hvalperummet" klart!

Det er mærkeligt hvad sådan noget kan gøre ved mennesker... Man skulle
næsten tro at jeg selv skulle føde dem -Det er ihvertfald lige før!

Skulle bare lige af med noget. Tak fordi du gad at læse det

Hilsen Camilla, tykke Molly, og helt helt uforstående Manfred.

Fra : Karina

Dato : 11-01-05 12:16

Hej Camilla

Nej hvor spændende

Du må endelig skrive når der er sket noget.

Mange hilsner

Karina

Fra : F Andersen & J Peder~

Dato : 11-01-05 14:52

Er hendes temperatur faldet?
Min tæve havde temperatur under 37 gr i 1½ døgn før fødslen. Hun tømte sin
mave, samme dag som temparaturen faldt. Jeg gik små ture med hende. Men
ellers ville hun bare ligge og putte hos mig i sofaen.
Min tæve fik inget udflåd, før hvalpen lå der. Fødslen gik fint, hver gang
jeg ville ha en hvalp up, skulle jeg bare få hende til at gå lidt, så
smuttede de små ud en efter en. Fødslen startede kl 16.00 og vi fik sidste
hvalp kl 0.15. I alt 9 stk.

Der var et tidspunkt, hvor jeg blev urolig, hun fødte en del hvalpe uden
moderkage, men de kom efter hvalpen var kommet ud. Men den ene moderkage
havde jeg ikke set komme ud, så efter en time, gik vi en lille tur i haven,
hun startede med at presse. Så kom der noget ud, men det var en hvalp, med
moderkage. Så jeg stod i haven med min lille pige hvalp. Min tæve klarede
det rigtig fint. Det eneste jeg havde besværd med, var hun ikke vil tage
nalestrengen på de første 5. Men derefter havde hun helt styr på det.

De plejer ikke at spise op til fødslen, tæven vil helst have tømt tarmene.
Så giv hende kun vand. Min tæve fik kun vand efter fødslen.
Fik mange råd om at give hende havresuppe og andet suppe efter fødslen.
ADDDD det ville hun ikke ha. Kun sit eget foder med A38 på.

Alt held og lykke, fødsler plejer for det meste at gå godt. Så det er jeg
sikke på jeres også vil.

Der ligge billeder af fødslen på hjemmesiden under foto.

Venlig hilsen Janni
Kennel great evita opdræt af grand danois.
http://great-evita.homepage.dk

Fra : Jonny og Annika

Dato : 11-01-05 17:41

Hej Camilla.

Det eneste jeg lige kan bidrage med nu, er at de to gange vores Zenta skulle
føde, ville hun heller ikke være hos os, og hun lagde sig steder hun aldrig
havde gjort før, så det kan da godt være at de snart er på vej.
Se så efter at få lavet hendes føde sted, så hun kan nå at venne sig til
det, så er du nok også mere rolig, hi hi. Men det er også vildt spændende.
Husk lige at fortælle når de kommer, held og lykke.

Hilsen Annika

Annika og Jonny Holm

Fra : Ukendt

Dato : 12-01-05 22:21

Hej Folkens!!

Som en lille opdatering, vil jeg da lige fortælle et par ord.

I dag har jeg fået sat et webcam op, og forbundet det til en hjemmeside, så
jeg kan holde øje med Molly, når jeg er på arbejde.

Jeg går og er superspændt, og vi har i dag makket med hvalpe legeplads og
fødekasse, og det er nu på plads.. Indtil videre synes jeg nu at det har
været en del dyrere end vi troede, og har taget meget længere tid med
forberedelserne; men det har været drøn hyggeligt!

Mens jeg skriver dette indlæg, er Molly hoppet op i sin nye kasse, og
snorker løs. Det er dejligt at hun allerede har fundet sig til rette i den..
Lad os håbe at hun bliver endnu gladere for at ligge i den, inden hvalpene
kommer.. OG hun får kassen for sig selv, for Manfred synes det er noget fælt
noget vi har bygget, og han skal i hvert fald IKKE i nærheden af det
....den lille skøre skid...

Min plan er nu, at hun skal sove herinde hver nat fremover.. Hun plejer nu
at sove herinde af fri vilje, fordi vi havde en gæsteseng til at stå her..
nu er sengen væk, og erstattet med det her monstrum af træ, pressiening,
aviser og tæpper... indtil videre går det jo udemærket..

Der er nu 10 dage tilbage, og jeg glæder mig.. Molly er lidt besværet, og
ønsker ikke at lave mere end hun absolut skal... gåture varer cirka 8-10
minutter, så vender hun selv om og går hjem..

Manfred derimod keder sig lidt.. Selvom han bliver aktiveret, leget med,
trænet med, og nusset og puslet om, ja så er det som om der mangler noget..
Han mangler samværet og den enestående vilde leg de to hunde kan have
sammen.. Så vi vil gerne efterlyse nogen med en hund på hans størrelse til
leg her i den kommende tid. Og selvfølgelig her i Østjylland...

Jeg vil slutte af. Skal selvfølgelig nok belæmre jer med opdateringer
fremover.. Ka´ jo ik´ la´ vær´

-Camilla

Fra : Jonny og Annika

Dato : 12-01-05 22:25

Hej Camilla.

Ja skriv endelig, når det sker. Det er vildt spændende.
Nu kan hun også nå at vende sig til føde kassen, hun skal helt sikkert også
nok gå derud af sig selv, når hun skal til at føde.

Hilsen Annika...
Annika og Jonny Holm

Fra : Clas Lau

Dato : 12-01-05 22:29

> I dag har jeg fået sat et webcam op, og forbundet det til en hjemmeside,
> så
> jeg kan holde øje med Molly, når jeg er på arbejde.

Smart - måske en mulighed i andre sammenhænge også. Hvor udstyrskrævende er
dette? Kan man klare sig med en alm adsl forbindelse og et webcam...?

-Clas-

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-05 10:10

"Clas Lau" <clasNOSPAM@sleepmonsters.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Smart - måske en mulighed i andre sammenhænge også. Hvor udstyrskrævende
er
> dette? Kan man klare sig med en alm adsl forbindelse og et webcam...?
>
> -Clas-

Hej Clas!

Jeg har en adslforbindelse på 2 mb, men mindre kan helt sikkert også gøre
det.
Så bare et webcam, og et passende program (jeg bruger kabcam) en hjemmeside
der er ftp-tilgang til, og så kører showet! Det er slet ikke så krævende....

Hilsen Camilla

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 13-01-05 15:30

"M&M" <milla snabela jyde punktum dk> writes:

> I dag har jeg fået sat et webcam op, og forbundet det til en hjemmeside, så
> jeg kan holde øje med Molly, når jeg er på arbejde.

Og hvor er så linket? ;)

> [...]
> sammen.. Så vi vil gerne efterlyse nogen med en hund på hans størrelse til
> leg her i den kommende tid. Og selvfølgelig her i Østjylland...

Jeg er bange for at Siri er en tand for stor. Men jeg har lige lavet
en legeaftale med en newfhan i eftermiddag, så det skal nok blive
sjovt!

Jeg glæder mig til at høre mere. Hvor er det nu du bor henne? Et eller
andet siger mig nemlig at det er her i nærheden.

Mvh Trine

--
Fra 1. april tilbyder vi overnatning i seperat lejlighed med plads til
4 mennesker. Tæt på Blokhus, Aalborg, Fårup Sommerland og mange andre

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-05 16:46

> "M&M" <milla snabela jyde punktum dk> writes:

KLIP
> Og hvor er så linket? ;)

Det må tilgå senere, indtil videre kan man dog godt se fødekassen, men også
mig der tér mig tosset nogle gange, så i må se linket når det er ved at være
tid...

> [...]
>
> Jeg glæder mig til at høre mere. Hvor er det nu du bor henne? Et eller
> andet siger mig nemlig at det er her i nærheden.

Jeg bor ved Clausholm Slot.
Mellem Randers og Århus.. Sjovt nok ligger vi i Hadsten kommune, men det er
et helvede at komme til Hadsten og nemmere med Århus og Randers.

Hilsen Camilla