Tør hud...
Fra : Uni Bull

Dato : 06-01-05 16:55

Hej.

Vores Papillon har lidt problemer med tør hud for tiden.

Jeg har læst i tidligere postings, at bl.a. lakseolie skulle afhjælpe
problemet, men jeg kan ikke lade være med at tænke:
Hvad med almindelig madolie af en slags - en smule i maden hver
dag - vil det ikke give samme effekt?

Der har også været skrevet en del om nytårsproblemer. Vi har de
sidste 4-5 år brugt Diazapam med nogen effekt - ikke optimalt, men
dog med en vis effekt.
--
Uni Bull
Vallensbæk

Fra : bodil

Dato : 06-01-05 17:29

"Uni Bull" <Noway@here.nu> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Der har også været skrevet en del om nytårsproblemer. Vi har de
> sidste 4-5 år brugt Diazapam med nogen effekt - ikke optimalt, men

Det kan godt være at alm. madolie er lige så godt til hunde, jeg tror ikke
der er lavet nogen real undersøgelse af hvordan hunde optager planteolie,
jeg ved at der er lavet undersøgelser af katte og optagelse af planteolie og
det viser at katte ikke kan optage dem.
Gælder det samme mon for hunde?
Bodil
www.123hjemmesider.dk/bodilshunde

Fra : Tjinca

Dato : 07-01-05 23:30

"bodil" <Leifcla@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> jeg ved at der er lavet undersøgelser af katte og optagelse af planteolie

Jeg er ikke faguddannet, men man skulle da tro at hunde kunne optage dem
bedre end katte, idet hunden er omivore (altædende), hvorimod katten er rene
carnivore (kødædende).

Jeg har også en hund med meget tør hud (der skæller) og med tendens til
allergi. Dog har jeg bemærket at periodevis fodring med en god gang varieret
hjemlavet mad med en blanding af ris, grønt og frisk kalkun eller kylling
har hjulpet gevaldigt på hendes problemer.

Tjinca

Fra : Zirfelt

Dato : 06-01-05 18:23

Hej.
Jeg giver min hund en fiskeolie et par gange om ugen i sin aloe vera. Det
hjalp ret hurtigt på hendes tør hud.

--
En glad hilsen fra

Irene

Fra : Hans B.

Dato : 07-01-05 08:49

En fiskeoliekapsel dagligt fra Netto - så er huden fin 8-14 dage efter

Hans