hundesnork
Fra : Nana Sørensen

Dato : 05-01-05 15:57

Hej gruppe...

Baby ligger og sover på mit skød lige nu. Noget jeg kom til at tænke på...
Når hun sover, siger hun tit en sjov lyd. Det lyder nærmest som en
thermo-kande med kaffe. I ved den lyd det siger, når den lukker lidt luft
ud, sådan en iiiiiih-lyd. Hun siger det ikke hele tiden, så jeg er ret
sikker på at det ikke er problemer i hendes luftveje/lunger. Der er intet
at høre, når hun er vågen, og heller ikke hele tiden når hun sover. Hun er
heller ikke snottet, hoster eller har løbende snude.
Kan det være en nyde-lyd, som kattenes spinden? Jeg har aldrig hørt Peanut
sige sådan. Han nøjes med at vuffe stille og flappe lidt med poterne. Baby
sutter også sommetider i søvne. Er det normalt? Hun var gammel nok, da vi
fik hende, så det kan vel ikke være en uforløst sutterefleks eller?

Mvh. Nana

Fra : Finn Jensen

Dato : 05-01-05 16:05

"Nana Sørensen" <dodo20038@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Når hun sover, siger hun tit en sjov lyd. Det lyder nærmest som en
> thermo-kande med kaffe. I ved den lyd det siger, når den lukker lidt luft

Har du tjekket hvilken ende der siger lyden ?

/klip/
> sutter også sommetider i søvne. Er det normalt? Hun var gammel nok, da vi
> fik hende, så det kan vel ikke være en uforløst sutterefleks eller?

Det kan de fortsætte med langt oppe i det voksne liv, så unormalt er det
ikke men dog aftager det somregel med tiden.

--
De Bedste Hilsner
Finn Jensen

Fra : Nana Sørensen

Dato : 05-01-05 16:37

"Finn Jensen" <surfmail@surfmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Det kan de fortsætte med langt oppe i det voksne liv, så unormalt er det
> ikke men dog aftager det somregel med tiden.

Hehe... Ja... Det er ikke en Phhhhiiuuu-lyd. LOL og deres hundeprutter...
Gys... når de endelig slår en, så varer den sgu i fjorten dage. LOL

Godt at det sutteri er normalt. Var begyndt at overveje om det bare var min
hund, der var mega pattet. LOL

Fra : Studen

Dato : 06-01-05 13:32

"Nana Sørensen" <dodo20038@tiscali.dk> wrote in message
> [...]
> Når hun sover, siger hun tit en sjov lyd. Det lyder nærmest som en
> thermo-kande med kaffe. I ved den lyd det siger, når den lukker lidt luft

Et lille curiosum er, at lyden fáktisk kommer når kanden suger luft ind....
Tyg lidt på den :)

Fra : Hans B.

Dato : 06-01-05 14:52

Det lille sutteri, hvor de malker med forpoterne er netop som en narresut.
Victor på 1½ gør det stadig - engang imellem. Specielt har han gjort det i
denne tid, hvor han har været syg af lungeorm/medicinen mod dem

Hans