Vaccination
Fra : JMN

Dato : 04-01-05 22:24

Hej i gruppen

Hvordan har i det med vaccinationer. Jeg mener nu ikke det skal undværes,
mere hvor tit. Jeg tænker på dem til hundesyge/parvovirus.

Dyrlægen mener naturligvis nok hvert år. Men jeg kan huske en udsendelse på
DR1 netop om dette emne.

Det var vist dokumenteret at 2-3 år imellem ikke var noget problem.
Dyrlægerne anfægter naturligvis dette når man tænker på den evt. tabte
indtægt.

Hvad er jeres holdning ?

Har det evt. noget med hundens alder/race.

vh.
JMN

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 04-01-05 23:06

"JMN" <guffe@guffe.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad er jeres holdning ?

Hejsa

Jeg har også hørt om at man kan nøjes med at vaccinere hvert andet år, men
jeg vælger nu selv at lade Nicki vaccinere hvert år. Jeg tror på at det
vores dyrlæge siger er rigtigt. Synes selv vi har en meget ærlig og
fleksibel dyrlæge, så jeg tror på at han taler sandt og ikke siger det for
at tjene penge. Det er min holdning

Mange hilsner fra

Bolette
www.bolettes.dk ( D/S gårdhundehvalpe til salg, se dem på hjemmesiden )

Fra : Ukendt

Dato : 05-01-05 07:46

"Bolette Nielsen" <post@bolettes.invalid(rettes til dk)> skrev i en
meddelelse news:crf3vl$2l7d$1@news.cybercity.dk...

> [...]
> vores dyrlæge siger er rigtigt. Synes selv vi har en meget ærlig og
> fleksibel dyrlæge, så jeg tror på at han taler sandt og ikke siger det for

Hej !

Jeg stoler også meget på vores dyrlæge. Hun fortæller mig at de kun behøver
at vaccineres hvert andet år, og den vaccine til udlandet bliver der lavet
nye regler om, så de kun behøver at blive vaccineret hvert 3. år hvis du dog
ikke har planer om at rejse ud af landet lige med det samme, for er det ikke
noget med at de så skal have været vaccineret inden for 120 dage eller
sådan?

Nå, men det korte af det lange er, at jeg tror på det min dyrlæge siger,
altså hvert andet år. Men så længe Manfred ik har fået så mange, så får han
hvert år...

Hilsen Camilla

Fra : Jonny og Annika

Dato : 05-01-05 09:46

Hej. Efter vores hunde er over et år, får de også kun vaccination hver andet
år, det mener vores dyrelæge er nok.
Gismo som stadig er en hvalp følger selvfølgelig stadig de normale
tidspunkter for vaccination.

Hilsen Annika

Annika og Jonny Holm

Fra : Clas Lau

Dato : 05-01-05 17:25

Et andet sysnpunkt på sagen...

Vaccination hver 2. eller 3. år er nok i følge producenternes beskrivelser
af deres egne produkter. Da de lever af at sælge vaccinen vil jeg ikke tro
at de på nogen måde vil oplyse denne periode længere end højst nødvendig.

En std. vaccine koster mellem 50 og 100 kr. Det er altså ikke det man
egentligt betaler for når du går til dyrlægen, men derimod konsultationen.
En dyrlæge med respekt for sig selv (og din hund) bør i forbindelse med den
årlige (jeg vaccinere hvert år) vaccine udføre en solid undersøgelse af din
hund - men sine fagbriller på og naturligvis give dig en udførlig
tilbagemelding på hundens sundhedstilstand.

Derfor vil jeg gerne bruge de penge på mine tre hunde. De er heldigvis så
sunde og raske endnu at de ikke ville være hos dyrlægen hvis det ikke var
fordi at de skulle vaccineres. Så jeg synes at de kr. 1000,- årligt for alle
tre er givet godt ud.

Mvh

-Clas-

Fra : Mus

Dato : 05-01-05 21:56

> [...]
> sunde og raske endnu at de ikke ville være hos dyrlægen hvis det ikke var
> fordi at de skulle vaccineres. Så jeg synes at de kr. 1000,- årligt for

det var da også billigt. Sidst gav vi over 900 kr men så var der også hunde
pas med for 220 kr. Men det bliver stadig omkring 700 kr for én hund.

vi får hunden vaccineret hvert andet år.

LN

Fra : Clas Lau

Dato : 05-01-05 23:05

> det var da også billigt.

Tja, det kan da godt være. Men mon ikke at vi nok for mængde rabat for vores
besøg når vi nu tropper op med tre hunde af gangen.

Mvh

-Clas-

Fra : Clas Lau

Dato : 05-01-05 17:33

....for er det ikke noget med at de så skal have været vaccineret inden for
120 dage eller sådan?

En almindelig vaccination viker i princippet fra det øjeblik den bliver
givet. 120 dages reglen er den tid der minimum skal gå mellem rabies
vaccinen og den efterfølgende blodprøve der skal kontrolleres for
antistoffer.

Mvh

-Clas-

Fra : Ukendt

Dato : 05-01-05 19:38

"Clas Lau" <clasNOSPAM@sleepmonsters.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> givet. 120 dages reglen er den tid der minimum skal gå mellem rabies
> vaccinen og den efterfølgende blodprøve der skal kontrolleres for

Nå ja! Det var der jeg havde de 120 dage fra.

> Mvh
>
> -Clas-

Hilsen Camilla

Fra : Malene Jepsen

Dato : 10-01-05 15:12

On Wed, 5 Jan 2005 19:38:09 +0100, "M&M" <milla snabela jyde punktum
dk> wrote:

>"Clas Lau" <clasNOSPAM@sleepmonsters.dk> skrev i en meddelelse

>Nå ja! Det var der jeg havde de 120 dage fra.

Hejsa,

Jeg er ikke sikker på at en vaccine virker med det samme. En alm.
vaccine skal jo være 14 dage gammel inden du må tage din hvalp med på
trænigspladsen. Skal du til Tyskland kræves der ikke en blodprøve for
antistoffer mod Rabies, til gengæld skal rabies vaccinationen være 30
dage gammel, med mindre hunden i forvejen har en rabiesvaccination som
ikke er over et år gammel, når den får den nye vaccine..

Hilsen Malene

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 05-01-05 18:31

"JMN" <guffe@guffe.dk> skrev i en meddelelse
> Hej i gruppen
>
> Hvordan har i det med vaccinationer. Jeg mener nu ikke det skal undværes,
> mere hvor tit. Jeg tænker på dem til hundesyge/parvovirus.

Hvert andet år, er sådan set rigeligt, det kan også strækkes til hvert
tredie år. Men, hvis du vil have, så din hund kan komme i hundeklubber, og
til konkurrencer, så forlanges der, at den vaccineres hvert år. Men det
skulle også være overkommeligt, hvis nu hunden alligevel skal til dyrlægen,
så lad den vaccinere, også selvom den gamle stadig holder en måned eller to.
For som Clas Lau siger, så er det ikke vaccinen der koster, men
konsultationen.

M.V.H.....Benny..