Hundebid og navlebrok m.m
Fra : Ukendt

Dato : 01-01-05 12:49

Ja, så fik naboens hund forleden, sat en hjørnetand i vores lille Bibi. Hun
skulle jo efterfølgende sys sammen igen, så da hun alligevel skulle i
bedøvelse, spurgte jeg lige dyrlægen ang. hendes navlebrok. Ifølge dyrlægen
var det bare en fedtknude og ikke farligt, men kun kosmetisk, men nu er den
i hvert fald blevet fjernet.

Da der var en "lomme" under selve hendes bidsår måtte dyrlægen åbne hendes
sår lidt mere for derefter, at sy hende sammen igen, så hun har fået tre
sting ( derudover hendes navle ), hvilket jo ser temmelig voldsomt ud på
sådan en lille hund.
Hun får nu også pencillin i 6 dage, så der ikke går betændelse i såret og
hun har det efter omstændighederne godt.

Vi regner med at naboens hundeforsikring dækker hendes lappen sammen, da
naboens hund var på vores grund.

Både Assi og Bibi tog nytårsskyderiet pænt. Vi har selvfølgelig også været
skånet for skyderi her, indtil den sidste uge før nytår.
Godt nytår til alle ! Håber at alle jeres 4-benede klarede sig godt igennem
skyderiet.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Clas Lau

Dato : 01-01-05 13:01

> Vi regner med at naboens hundeforsikring dækker hendes lappen sammen, da
> naboens hund var på vores grund.

Jeg er ikke forsikringsekspert, men er ret sikkker på at forsikringen dækker
uanset. Altså det spiller ingen rolle hvor "skade" sker. Selv i din stuen
hvor hunden er budt velkommen dækker forsikringen.

God bedring med hunden.

-Clas-

Fra : Ukendt

Dato : 01-01-05 13:11

"Clas Lau" <clasNOSPAM@sleepmonsters.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> uanset. Altså det spiller ingen rolle hvor "skade" sker. Selv i din stuen
> hvor hunden er budt velkommen dækker forsikringen.

Jeg er heller ekspert og det er nok lidt forskelligt hos de forskellige
forsikringsselskaber. Husker dog da Jens`hund herinde blev bidt og det
foregik på engen, da var det vist kun det halve, som modpartens selskab
betalte.
Det er nu heller ikke så vigtigt. Regningen lyder på 1200 kr. så det
overlever vi nok uanset.

> God bedring med hunden.

Takker. Hun har det bedre og er meget sig selv igen. Vi har det bedre, når
hun er vokset helt sammen igen, uden problemer med infektion osv., men
sårene ser da pæne ud.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Pwh

Dato : 01-01-05 15:59

Buffy wrote:

> [...]
> forskellige forsikringsselskaber. Husker dog da Jens`hund herinde
> blev bidt og det foregik på engen, da var det vist kun det halve, som

Du husker rigtigt, og det var Trekroner Forsikring modparten havde.
Men nu var Tyson jo heller ikke blevet overfaldet, så det var måske
derfor at de kun betalte halvdelen når det var et slagsmål.

> Det er nu heller ikke så vigtigt. Regningen lyder på 1200 kr. så det
> overlever vi nok uanset.

Det var sgu billigt, jeg blødte 2200kr bare for at få lappet Tyson sammen,
han var ikke engang under fuld narkose, men havde fået en eller anden form for
bedøvelse hvor han stadig var ved bevisthed.

Også god bedring herfra, hvordan skete det egentligt.

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 01-01-05 17:29

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse news:41d6baa7

> Også god bedring herfra, hvordan skete det egentligt.

Naboen havde en gammel schæfer, der næsten var flyttet herover i sommers
fordi den var blevet enehund.
De overtog så en ung schæfertæve på ca. 1½ år, som selskab til den gamle, så
han ville blive hjemme. Det gør han så også for det meste, men den unge hund
er dagligt herover. Den enes rigtig godt med Assi, da hun stadig er hvalp og
Assi er ikke specielt dominerende, modsat schæferen, der er meget
dominerende.

Vi plejer at sende schæferen hjem, men hun kommer jo hurtigt tilbage. Bibi
og schæferen enes ikke særlig godt. Bibi plejer også, at sende den hjem. Hun
løber gøende efter den, så smutter den som regel hjem. Der har ikke været
noget alvorligt imellem dem endnu, men den anden dag blev schæferen altså
sur på Bibi. De er ca. jævnaldrende, begge i / på vej i løbetid og begge
lige stædige. Bibi er ikke helt klar over, hvor lille hun egentlig er, så
hun er vældig overmodig.
Så ikke selv, da det skete, men vores søn så dem slås og prøvede, at råbe
dem fra hinanden. Han fik hurtigt båret Bibi ind i sikkerhed, da han så hun
blødte. Hun fik et ca. 1 cm. lang og knap en ½ cm, dyb hul lige bag/øverst
på forbenet. Der var dog en "lomme" under det, som vi ikke kunne se også.

Selvom vi har en kæmpegrund, kommer Bibi nu kun ud med snor på. Schæferen er
ikke en ond hund, men vil meget gerne bestemme. Vi er vel heldige, at det
ikke gik værre....

Assi er tilgengæld enormt sød ved Bibi. Hun er meget forsigtig, når de leger
og hun acceptere fint, at det er Bibi, der bestemmer mest, selvom Assi jo er
mange gange større. Det er nok alderen, der spiller ind her, for de opfører
sig lidt som mor og datter.

Desværre løber alle folk den anden vej, når jeg kommer gående med Assi, så
hun har ikke fået lov til, at hilse på så mange hunde, som jeg kunne ønske.
Folk er ligeglade med, at jeg forklare, at hun kun er en hvalp, der gerne
vil hilse og lege. Det må være hendes størrelse, der skræmmer folk væk.
Forstår det bare ikke helt, for hun kunne jo ikke drømme om, at gøre f.eks.
en stor voksen Golden Retriever noget. En lille Westie fik hun dog lov til,
at snakke med på et tidspunkt, men det var nok fordi damen med Westien, selv
ejede en GD.

Det kan selvfølgelig også være fordi andre folks hunde, ikke kan enes med
andre hunde. Hvad ved jeg...

Det blev vist en længere smøre og et lille sidespring.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Pwh

Dato : 01-01-05 19:36

Buffy wrote:
> [...]
> han så hun blødte. Hun fik et ca. 1 cm. lang og knap en ½ cm, dyb hul
> lige bag/øverst på forbenet. Der var dog en "lomme" under det, som vi

Tæver kan vist godt værer lidt strenge ved hinanden har jeg hørt fra flere
Jeg holder også et vågent øje med Angel, men frygter at hun nok også en dag
kommer op og slås med en anden tæve.
Men eftersom at der er tale om en slåskamp i dit tilfælde, så kan det værer
at du kun får dækket det halve som jeg. Godt du har en billig dyrelæge

> Selvom vi har en kæmpegrund, kommer Bibi nu kun ud med snor på.
> Schæferen er ikke en ond hund, men vil meget gerne bestemme. Vi er
> vel heldige, at det ikke gik værre....

Jeg ville nok også værer lidt bange for hvad der skete næste gang,
men du kan jo håbe på at Bibi er blevet så meget klogere at hun
underkaster sig næste gang de mødes.

> [...]
> jeg kunne ønske. Folk er ligeglade med, at jeg forklare, at hun kun
> er en hvalp, der gerne vil hilse og lege. Det må være hendes

Det er fordi du ikke har mødt mig, jeg elsker bare GD'er, det er en af
de flotteste hunde der findes, og alle dem jeg har mødt har været søde og rare

> Det kan selvfølgelig også være fordi andre folks hunde, ikke kan enes
> med andre hunde. Hvad ved jeg...

Folk er mærklige, sådan er det bare

> Det blev vist en længere smøre og et lille sidespring.

Lige kommet ind i det nye år og du laver allerede sidespring

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 01-01-05 21:16

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse news:41d6ed98

> Tæver kan vist godt værer lidt strenge ved hinanden har jeg hørt fra flere

Ja, det har jeg også hørt, men Buffy var nu rigtig omgængelig med alle hunde
også de mere stride tæver. Hun gad ikke slås, men plejede at underkaste sig
med det samme, så hun kunne stort set med alle hunde.

> Men eftersom at der er tale om en slåskamp i dit tilfælde, så kan det
værer
> at du kun får dækket det halve som jeg. Godt du har en billig dyrelæge

Ja, nu var det jo ikke vores foretrukne dyrlæge vi brugte denne gang. Hos
den dyrlæge vi var hos svinger priserne meget, alt efter hvilken en af
dyrlægerne du er inde hos. Jeg får regningen sendt så må vi se, hvor meget
forsikringen dækker.

> Jeg ville nok også værer lidt bange for hvad der skete næste gang,
> men du kan jo håbe på at Bibi er blevet så meget klogere at hun
> underkaster sig næste gang de mødes.

Nixen, hun har ikke lært en pind. Vi har mødt schæferen igen i dag, men Bibi
var heldigvis i snor. Hun er ligeså sur på den og fremfarende, som hun var
før.

> Det er fordi du ikke har mødt mig, jeg elsker bare GD'er, det er en af
> de flotteste hunde der findes, og alle dem jeg har mødt har været søde og
rare

Så skal din tredie hund måske være en GD og ikke en Rottweiler ?
Assi er skam også sød og rar, dog stadig lidt hvalpeklodset. Ser sig ikke
altid ordenligt for, når hun løber osv.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Pwh

Dato : 02-01-05 19:59

Buffy wrote:
> [...]

> Nixen, hun har ikke lært en pind. Vi har mødt schæferen igen i dag,
> men Bibi var heldigvis i snor. Hun er ligeså sur på den og

Hæ, det er ikke altid intelligensen der trykker vores kære hunde

> Så skal din tredie hund måske være en GD og ikke en Rottweiler ?

Jeg tror det ikke, jeg undersøgte en del omkring GD'er inden jeg valgte Angel
(som jo er en Rotte/Labblanding), og jeg syntes at det virkede som at en GD'er
er for sart under opvæksten. Angel var jo primært ment som "legetøj" for Tyson,
og så dur der altså ikke at jeg kommer hjem med en hund der ikke må lege for
vildt, ikke kan tåle for megen motion, og ikke må gå på trapper før de er 1 år.
Så jeg lod fornuften råde frem for hjertet og valgte en hund som burde værer
rimeligt robust. Men jeg mødte engang en GD/Rotteblandingstæve, og hun var
noget af det flotteste og sødeste du kan tænke dig, ikke så ranglet som en GD
og med noget mere krop. En GD'er bliver det nok kun hvis jeg skal have en
hund alene på et tidspunkt, så jeg kan tage de hensyn der bør tages.

/Jens

Fra : Punish The Deed, Not~

Dato : 03-01-05 16:40

On Sun, 2 Jan 2005 19:58:58 +0100, "Pwh"
<deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]

hun ligger sikkert og drømmer om hævn over schæferen om natten, når
hun ligger og knurer i søvne så drømmer hun sikkert at hun kaster
rundt med schæferen i luften

>Hæ, det er ikke altid intelligensen der trykker vores kære hunde

tal for din egen hund jens

Fra : Ukendt

Dato : 03-01-05 17:34

"Punish The Deed, Not The Breed." <ninja@ninjasen.dk> skrev i en meddelelse

> hun ligger sikkert og drømmer om hævn over schæferen om natten, når
> hun ligger og knurer i søvne så drømmer hun sikkert at hun kaster
> rundt med schæferen i luften

Nu plejer det jo, at være Assi, der "synger" ( vov-vov-vov, pause og så igen
vov-vov-vov) i søvne. Svært at beskrive, men det lyder altså sjovt.

Tror nu at Bibi måske ville passe på Assi, som var henne og hilse på
schæferen. Assi og schæferen enes fint og leger godt sammen, men Bibi vil jo
ikke have, at der sker hendes "hvalp " noget.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Pwh

Dato : 03-01-05 19:02

> Nu plejer det jo, at være Assi, der "synger" ( vov-vov-vov, pause og
> så igen vov-vov-vov) i søvne. Svært at beskrive, men det lyder altså
> sjovt.

LOL Ja det kan lyde ret underholdene når vufferne ligger og drømmer,
specielt Tyson snakker en del når han drømmer )

/Jens

Fra : Pwh

Dato : 03-01-05 19:00

Punish The Deed, Not The Breed. wrote:

> tal for din egen hund jens

Jeg indrømmer ærligt at det ikke er visdom at Tyson er kendt for,
han er en sød og rar hund, men ikke specielt klog
Angel derimod virker faktisk ret intelligent, det kan værer at det
er omvendt i hundeverdenen i forhold til mennesker,
at hannerne er mere tumpede en hunnerne

/Jens (der straks kryber i skjul)

Fra : Punish The Deed, Not~

Dato : 04-01-05 16:27

On Mon, 3 Jan 2005 18:59:55 +0100, "Pwh"
> [...]

>Angel derimod virker faktisk ret intelligent, det kan værer at det
>er omvendt i hundeverdenen i forhold til mennesker,

tjae måske du har ret, min vovse har da også lavet dumme ting som at
gå med hovedet lige ind i en lygtepæl fordi han skulle holde øje med
en grim skæghanhund der gik på den anden side af vejen

men jeg tror at det er lidt som kranføren fra gummitarzan sagde vi er
alle gode til et eller andet vi skal bare finde ud af hvad måske
min hund går ind i nogle lygtepæle engang imellem, men tilgængæld er
han god til at tigge mad og putte i sofaen, og hvis de grimme hanhunde
spiller smarte er han også god til at håndtere det

så tæverne er måske klogere på nogle punkter men tilgængæld bliver de
bare megamærkelige når det er løbetider

Fra : x Vuf x

Dato : 06-01-05 00:58

On Mon, 3 Jan 2005 18:59:55 +0100, "Pwh" wrote:

> [...]
>Angel derimod virker faktisk ret intelligent, det kan værer at det
>er omvendt i hundeverdenen i forhold til mennesker,

Klogt træk Jens!

--
Mvh Sonja sonjaspapi@***yahoo.dk http://www.sonpet.dk/

Katte har ikke ejere...De har personale!

Fra : Nana Sørensen

Dato : 02-01-05 22:23

> [...]
> rare

> Folk er mærklige, sådan er det bare

> Lige kommet ind i det nye år og du laver allerede sidespring

Hehe.... Jeg kom lige til at tænke på noget. Jeg er ikke ret glad for store
hunde overhovedet, da jeg er blevet bidt flere gange. Men jeg lader
alligevel peanut snuse til alt der kommer fordi på fire ben, så længe dyret
ikke ser vredt ud. Det sjove er så, at han ikke kan lide schæfere. (min
skyld, jeg hader dem, og det kan han self mærke). Til gengæld er han
knippelgode venner med Asbjørn på 88 kg, der bor i rækken bagved. Asbjørn er
en skt bernards, så det ser ret så spas ud, når de møder hinanden. Jeg
er i hvertfald blevet bedre til hunde, efter at jeg selv har fået en. Især
bedre til store hunde. Nu tør jeg godt at klappe dem, hvis ejeren siger at
den er flink. Jeg spørger altid først. Da jeg var 7 år, blev jeg hapset af
en hund, fordi den var i snor og følte sig utryg. Ejeren vidste ikke at den
var arrig på den måde, og var helt ulykkelig. De andre gange har jeg
ingenting gjort, andet end at være til stede. Gys...

Der står en hund i en have et par rækker nede. Den står sgu altid i den
have, i al slags vejr, og den gør hele tiden. (dybt synd, men ejeren er ikek
hjemme, når jeg ringer på) Det sjove er at den nu holder kæft, når jeg
beder den om det. Før i tiden ræsede jeg bare forbi haven og var bange, men
nu får den besked om at tie stille, hvilket den så gør, når den ser mig. LOL

Mvh. Nana

Fra : Ukendt

Dato : 03-01-05 17:18

"Nana Sørensen" <dodo20038@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> skyld, jeg hader dem, og det kan han self mærke). Til gengæld er han
> knippelgode venner med Asbjørn på 88 kg, der bor i rækken bagved.

Schæfere er nu søde nok, men tæverne kan efter min opfattelse tit være meget
dominerende, især over for andre tæver. I forhold til deres ejere, er de tit
meget behagesyge og de vil også meget gerne holde sammen på deres flok. Det
er i hvert fald nogenlunde den opfattelse jeg har af schæferen ( tæverne i
hvert fald)...

Blev selv bidt af en Irsk Ulvehund for snart 10 år siden. Den kom gående
lige så stille imod mig og så bed den ellers uden varsel. Jeg gik bare forbi
dens grund. Den havde dog været truende over for andre folk før, så ejeren
var blevet bedt om, at holde den inde, når posten og avisdrengen kom.
Har siden dengang været lidt mere forsigtig, når jeg mødte fremmede hunde,
end jeg var tidligere, hvor jeg bare skulle snakke med alle hunde. En eller
anden skræk sætter hundebid nok i en, især når man er blevet bidt som barn,
kan jeg forestille mig og det samme gælder vel for en hvalp / hund, der
oplever at blive bidt af en anden hund.

Bibi skulle i sit tidligere hjem være blevet kanøflet, af et par Skt.
Bernhard hunde, så hun er først fremfusende og derefter tilbageholdende
( løber tilbage til os og piver ), når hun møder andre hunde. Hun var meget
bange for Assi i starten, men fandt hurtigt ud af, at Assi bare var en
legesyg - omend stor ( lige under spisebordshøjde nu ) hvalp.
Har ikke mødt nogle mindre hunde med Bibi endnu, men hun har hilst på
naboens den gamle hund, som hun var vældig sur på i starten. Han er jo også
schæfer, så han ligner tæven derover af udseende, men ellers er han jo på
sine gamle år, en rigtig stilfærdig og dejlig hund. Han er også ude-hund,
nok
en af grundene til, at han var så meget herover i sommers. Vi kunne ikke
bare lade ham ligge ude i regnvejr, så han fik lov til, at komme ind her.
Derfor er vi selvfølgelig også blevet knyttet til den gamle hund, så det
bliver trist, når den nok snart skal herfra....

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/