Ræveskab.
Fra : qfha

Dato : 30-12-04 10:27

Til tina vedr. hendes hunds "ræveskab". Jeg kunne ikke komme ind i din
tråd derfor er denne selvstændig.

Din hund har ikke ræveskab. Dette ytrer sig i starten ikke ved, at
hunden klør sig på inderlårerne. Så med mindre dyrlægen har taget
hudskrab og mikroskopiprøver eller gennem blodprøver påvist
antistoffer, og derigennem fastslået, at det er skabsmider, er det
helt sikkert ikke det.

Jeg er jæger og har derfor for mange år siden sat mig grundigt ind i
hvad skab er, idet en jagthund kan være ekstra udsat for at få det.

Skab starter altid med kløe på hundens øres kanter. Det klør ikke bare
lidt, men hunden er helt elektrisk, så man kan ikke undgå at være
opmærksom på det.

Ubehandlet kan det brede sig, men når man registrerer denne kløe kan
man på apoteket købe noget at vaske hunde i. Det hedder Sebacil, og
vil tage alt levende på hunden. Brug det ikke for ofte, det er noget
giftigt stads. Det kan købes uden recept, og vi som færdes meget i
naturen med hundene har det altid liggende for en sikkerheds skyld.

Genrelt opfatter vi ræveskab som noget meget ubehagelgt og farligt pga
hvad vi ser rævene udsat for, men for en hund er det kun farligt, hvis
man ignorere symptomerne og det derfor forbliver ubehandlet. Opdages
det så snart det viser sig på ørerne, kan man som sagt nøjes med at
vaske hunden.

Jeg tror din hund reagerer allergisk på et eller andet. Prøv at skifte
foder.

mvh
qfha

Fra : simon leth jensen

Dato : 30-12-04 12:37

Hej

Jeg fik sebacil til at vaske mine hunde i og det hjalp med det samme på
ham, for han klør sig ikke mere, men behandlingen skal gentages efter 10
dage.
De får royal canin som mad og han har fået det i 7 mdr. dyrlægen mente ikke
det kunne være det for det ses ikke på den måde hvis det er mad allergi.
Jeg snakkede med en hvis hanhund også kløede sig og blev helt bar på ryggen
fordi deres tæve var i løbetid og det har min også lige været kan det være
det som forstyrrer ham?
Han blev nemlig sat i pension i 2 dage da hun var højløbsk.
Han har ikke fået noget mad han ikke er vant til, jeg passer på de ikke får
så meget forskelligt.
Men jeg er nødt til at give dem de behandlinger.
Rart at høre din mening tak for det.
hilsen tina

Fra : Merete

Dato : 30-12-04 13:42

Hej qfha

". Det kan købes uden recept, og vi som færdes meget i
> naturen med hundene har det altid liggende for en sikkerheds skyld.

Sebacil kan ikke købes i håndkøb. Man skal en tur omkring sin dyrlæge og
have en recept på det.

Venlig hilsen

Merete