Første nytåraften...?
Fra : Søs

Dato : 30-12-04 00:55

Hejsa gruppe..
Hvad kan man gøre for at gøre første nyrtårsaften så u-uhyggelig som muligt?
Vores lille hvalp på 12 uger skal igennem første nytåraften nu på fredag...
vores ældste hund kan nog ikke høre krudtet mere, men hvis den gør, så gøer
den, den mellemste hund skal nok gø når der bliver skudt, men ikke så meget
som den gamle gjorde i sine unge dage.. men den lille har næsten ikke hørt
noget krudt endnu, vi bor klods op og ned af de væltede område i seest, så
her har ikke været halvt så meget affyren før tid som her plejer, så vi ved
ikke helt hvad den siger til det. Vi er heller ikke 100% sikker på hvad den
mellemste vil sige for den var også i huset da kæpe eksplutionen kom efter
timers krudt-lyd og lugt, så om den bliver ekstre bange er jeg ikke helt
klar over.. hvis nogen af jer har nogle gode idéer vil jeg meget gerne høre
dem... :)
Godt nytår
Søs

Fra : Karina

Dato : 30-12-04 01:20

Hej Søs

Jeg tror ikke at den lille bliver frygtelig bange. Synes i hvert fald at de
fleste siger, at det kommer anden gang de oplever nytårs aften, hvis de har
tendens til at blive bange for larmen.

Jeg vil, som i en tidligere tråd, anbefale Bachs Rescue Remedy. Det kan
gives hvis hunden bliver bange og er ikke sløvende, men virker blot
beroligende.

Mange hilnser

Karina

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 30-12-04 10:42

"Søs" <soes@fjerndettehornstrup.com> skrev i en meddelelse
> [...]

<snip>

Hej Søs

Nogen endelig opskriuft på hvordan man får hunde til ikke at være angst for
fyrværkeri findes der ikke, men altså ingen af mine hjemmeboende er bange
for krudt overhovedet! De ikke så meget som løfter øret når der fyres noget
af! Det er ganske enkelt som om det ikke eksisterer!

Nu har vi så heldigvis også været relativt fri for krudt i år ... bor' i
Vejen og effekten af Seest-ulykken kan også mærkes her (altså at folk ikke
fyrer noget af... Synes også et eller andet sted at det er blasfemi at fyre
alt muligt skidt af før nytårsaften efter det!!), men det der er blevet
skudt af har de ikke bemærket i år heller.

Det vi altid har gjort har været at lade som ingenting og opfører os som
altid. Gæsterne kommer, vi hygger, snakker, spiser... Af hensyn til børn og
hunde er der så også altid 100% alkoholfri fester her hjemme, så på det
punkt er vi heller ikke berusede og belastende!

At trøste hunde, ae dem og pjevse den er pjat!! Det er kun ejeren der tror
det hjælper, for hunden bliver kun mere bange eller opbygger en frygt, for
hvorfor er madmor nu så underlig?? Min metode... eller mangel på samme kan
man vel sige, for jeg gør jo ikke noget, har også kureret vores gamle Golden
for krudt-angst! Da vi fik hende som 6-årig var hun bange for fyrværkeri, nu
er der ikke noget mere overhovedet!

Altså kort sagt, opfør jer normalt, gør som i altid gør...

....og så kan i jo købe nogen hule kalk-ben og fylde dem med noget
leverpostej eller andet guf og så gi' hundene det 5-10 minutter i midnat. Så
har de masser at gi' sig til imens folk fyrer af!!

Er i øvrigt spændt på at se hvor meget der overhovedet bliver fyret af i år,
for det virker virkelig til at folk har fået en helt anden respekt for
krudtet efter Seest!!

--
Rinnie Ilsøe
Flatcoat Litter planned Summer 2005

Fra : Punish The Deed, Not~

Dato : 30-12-04 20:53

> [...]
>for krudt overhovedet! De ikke så meget som løfter øret når der fyres noget
>af! Det er ganske enkelt som om det ikke eksisterer!

måske høresansen er blevet indavlet væk hos dem ?

> [...]
>hunde er der så også altid 100% alkoholfri fester her hjemme, så på det
>punkt er vi heller ikke berusede og belastende!

er i jehovaer ? jeg tænker det er jo i jylland du bor ikke hmm

>At trøste hunde, ae dem og pjevse den er pjat!! Det er kun ejeren der tror
>det hjælper, for hunden bliver kun mere bange eller opbygger en frygt, for
>hvorfor er madmor nu så underlig??

må desværre give dig ret, man skal bare lades som ingenting og så lige
et tip fra mig, husk at skrue op for musikken så hunden ikke hører
bragene ligeså meget

Fra : Jimmy

Dato : 30-12-04 17:30

"Søs" <soes@fjerndettehornstrup.com> wrote in message
> Hejsa gruppe..
> Hvad kan man gøre for at gøre første nyrtårsaften så u-uhyggelig som
muligt?

Du kan se på Dyrenes Beskyttelses hjemmeside her:

http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/db/material.nsf/docs/17ae1fafb12b109fc1256
b7a004513f3?opendocument&count=1000&exp=5dc885fc4bfcca38c1256efb002aa5d8

http://shor.ter.dk/885557381 (Da det andet nok knækker)

Mvh
Jimmy

Fra : J. Jensen

Dato : 02-01-05 10:01

Svar : Jeg har også en lille hund der er bange nytårsaften.
Men i år prøvede jeg noget nyt, med succes.
I de perioder hvor der var meget skyderi, sørgede jeg for at lydniveauet
i huset var så højt, at lyden fra fyrværkeriet delvist blev blandet op med
lyd
fra Personer, Radio eller TV.
Hunden var nu ikke nær så skræmt, når jeg sørgede for dette.
Det vil jeg gøre igen til næste år.

J.J.

Fra : Jimmy

Dato : 02-01-05 11:49

"J. Jensen" <nyhedha(fjern111)@pc.dk> wrote in message
> [...]
> lyd
> fra Personer, Radio eller TV.
> Hunden var nu ikke nær så skræmt, når jeg sørgede for dette.

Suppler med at trække gardinerne for, så den ikke kan se lyset.
Jeg har tidliger hørt, at man skal lave en lukket hule til hunden, hvor den
kan kravle ind, hvor der er helt mørkt. Samtidig skal en radio spille så
højt, at den ikke kan høre bragene.

Mvh
Jimmy