angst hund til nytår-hjælp
Fra : ST

Dato : 29-12-04 20:17

Har lige været i Matas for at købe Baldrian til vores 2 år gamle D/S
gårdhund. Jeg købte dråber, da en dosering på piller var 2 stk. for et
voksent menneske, så det er svært at dosere på en 7 kg hund. Har nogen af
jer erfaringer?
Sidste år købte vi stesolid på landbohøjskolen, det vil vi gerne undgå denne
gang, de påvirkede ham meget.
Han virker nærmest som en Nokia vibrator, når han er bange, hvilket han har
været meget i den sidste tid. På den anden side er det betænkeligt at sløve
ham i en hel måned.
Vi bor desværre i København S, hvor man fyrer kanonslag af i en tunnel tæt
ved os, også kanonslag der bliver kastet ud af vinduet i en lukket gård har
sin virkning, det lyder nærmest som en krig.
Godt nytår til jer alle, måske skal vi "lidelsesfæller" leje en ø til næste
nytår, med forbud mod fyrværkeri ???
Hilsen Buller og hans mor

Fra : bodil clausen

Dato : 29-12-04 20:45

"ST" <sthrems@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Godt nytår til jer alle, måske skal vi "lidelsesfæller" leje en ø til
> næste nytår, med forbud mod fyrværkeri ???

Hej

Vi bruger Baldrian i tabletform til vores Silky, hunden vejer knap 4 kilo og
vi bruger 1 tablet daglig den første uge af dec. så to tab. daglig frem til
jul, den sidste uge op til nytår bruger vi 3 tab. daglig.

Vi mærker intet i hundes daglige opførsel, den er lige så glad og livlig som
normalt den eneste forskel er at den falder meget hurtig til ro når den
bliver bange og den ryster ikke af angst, det gør den ellers uden
behandling.

Nytårsaftens dag giver vi 2 tab. morgen og yderligere 2 aften, vi ruller
gardiner for og spiller musik og opfører os ellers som vi plejer, det virker
rimelig godt hun er bange men ikke panisk.

held og lykke med behandlingen

Bodil

www.123hjemmesider.dk/bodilshunde

Fra : Karina

Dato : 29-12-04 20:52

Hej Buller og Bullers mor

Jeg har hørt, at det er en god idé at lave en hule som er overdækket hvor
hunden kan gemme sig. Der skal kun være en indgang og ellers skal alt være
dækket.

Godt nytår til jer og håber Buller klarer det uden alt for megen rysten.

Mange hilsner

Karina

Fra : fam. Ager

Dato : 30-12-04 08:40

> [...]
> Godt nytår til jer alle, måske skal vi "lidelsesfæller" leje en ø til
> næste nytår, med forbud mod fyrværkeri ???

Hej!

Jeg har også brugt baldrian, først til vores gamle boxer, som var et
nervevrag nytårsaften, og nu til vores cairn terrier, som dog ikke er bange,
men afsindig rasende på raketterne, (-:
Jeg synes at det er et godt produkt, da hundene ikke bliver dopede, men mere
rolige.
jeg giver i halv dosis, på selve dagen får cairnen, som vejer 8-9 kg, 3-4
gange halv dosis i løbet af dagen.

mvh. marie

Fra : ST

Dato : 01-01-05 07:32

> [...]
>Tak for hjælpen, ideen med baldrian fik jeg her. Buller fik de sidste 2
>dage 2 dråber baldrian i mors hjemmelavede jule-leverpostej, det var de
Han har bare klaret det så fint, fysisk upåvirket, men mentalt mere
ligegyldig og rolig.
Tak til alle og godt nytår fra Buller og Mor

Fra : J. Jensen

Dato : 02-01-05 10:06

Svar : Jeg har også en lille hund der er bange nytårsaften.
Men i år prøvede jeg noget nyt, med succes.
I de perioder hvor der var meget skyderi, sørgede jeg for at lydniveauet
i huset var så højt, at lyden fra fyrværkeriet delvist blev blandet op med
lyd
fra Personer, Radio eller TV.
Hunden var nu ikke nær så skræmt, når jeg sørgede for dette.
Det vil jeg gøre igen til næste år.

J.J.