ræveskab
Fra : simon leth jensen

Dato : 29-12-04 18:10

Hej med jer

Ja så er det min tur, min hanhund er blevet smittet med ræveskab..øv.
Jeg opdagede, at han i julen kløede sig og bed sig i et bagbens inderlår og
pelsen bev filtret sammen fordi han gnavede sig så meget.
Men jeg tog til dyrlæge og jeg fik noget til at vaske han i.
Men det der undre mig meget er hvis det er ræveskab hvorfor er tæven så ikke
blevet smittet? De er jo meget sammen og ligger de samme steder osv.
Men dyrlægen sagde, at hun nok ikke er så modtagelig for det.Nå tænker jeg
bare, men hun er også blevet vasket i det for at "forbygge" ræveskab.
Jeg har vasket deres tæpper så det ikke sidder i det.
Men de skal vaskes 2 gange mere med 10 dages mellemrum.
Er der nogen der har prøvet det med ræveskab, jeg er bare glad for at jeg
opdagede det tideligt.
Ellers godt nytår
hilsen Tina

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 29-12-04 18:12

"simon leth jensen" <simon.leth.jensen@mail.dk> writes:

> Ja så er det min tur, min hanhund er blevet smittet med ræveskab..øv.

Stakkel. Kunne vi ikke lige få lov til at høre hvor i landet I bor?
Bare så vi ved om vi skal være ekstra opmærksomme.

Mvh Trine

--
Juletræer, normanns 100 kroner og dekorationsgran 10 kroner pr. kg.
Adventskranse fra 25 kroner og kirkegårdskranse fra 40 kroner

Fra : simon leth jensen

Dato : 29-12-04 19:59

Hej vi bor på nord djursland og der er åbenbart mange ræve her med skab.
Lige en ting hvad med huset og rengøring skal alt smides ud eller hvad gør
man med trægulv og løse tæpper, dør skaben mens vi er væk i 3 dage eller
hvad.
hilsen tina

Fra : Anette

Dato : 30-12-04 02:19

simon leth jensen <simon.leth.jensen@mail.dk> wrote:
> [...]
> skab. Lige en ting hvad med huset og rengøring skal alt smides ud
> eller hvad gør man med trægulv og løse tæpper, dør skaben mens vi er

Hej Tina

Ifølge
http://www.netdyredoktor.dk/Nyhedsbrev_nov_2003/Skab_nov_2003/skab_nov_2003.html

er ræveskab en lille mide, altså et næsten mikroskopisk lille dyr, som
fnatmider hos mennesker.
Derfor burde det være nok at vaske gulvene med feks rodalon ( fåes hos feks
Matas - kaldes også algefjerner) og de løse tæpper- brug frostvejret. Læg
dem udenfor en nat eller to så burde kulden kunne aflive de småkræ.

God bedring med hunden

/ Anette