Opdragelse af lille hvalp
Fra : Steen Jensen

Dato : 27-12-04 07:56

Hej
Vi har fået en lille lab. blanding på 12 uger.
Sød lille hund, der desværre tisser indendørs for et godt ord.
Hvordan i alverden bærer jeg mig ad, med at lære den, at den slags
foregår udenfor?
Første nat tissede den på gulvtæppet 6 gange.

Jeg har købt noget specielt hvalpefoder hos dyrelægen, kan det passe, at
en hvalp på 6-8 kg kun skal have 300 gram mad om dagen?

Den kommer fra et internat, og maden forsvinder på 5 sekunder.

Trætte hilsener...
--

Steen

Fra : x Vuf x

Dato : 27-12-04 10:08

On Mon, 27 Dec 2004 07:56:27 +0100, (Steen Jensen):

>Jeg har købt noget specielt hvalpefoder hos dyrelægen, kan det passe, at
>en hvalp på 6-8 kg kun skal have 300 gram mad om dagen?

Absolut ikke! Gi' den, hvad den kan spise.
Nu ved jeg ikke, hvilken race din hund er, eller fodermærket, men om
ikke andet, kan der gives andet ved siden af tørfoderet så.

>Den kommer fra et internat, og maden forsvinder på 5 sekunder.

Det er nu nok ikke, fordi den er fra et internat; nok mere
fordi den er sulten!

--
Mvh Sonja sonjaspapi@***yahoo.dk http://www.sonpet.dk/

Katte har ikke ejere...De har personale!

Fra : Annika Pedersen

Dato : 27-12-04 13:39

isteen@os.danmark (Steen Jensen) wrote in news:1gpg0hr.pbfq3w19glxq8N%
isteen@os.danmark:

> [...]
> en hvalp på 6-8 kg kun skal have 300 gram mad om dagen?
>
> Den kommer fra et internat, og maden forsvinder på 5 sekunder.

Hvis der står vægt-skema på posen, er det normalt forventet vægt som voksen
du skal gå ud fra, og ikke hvad hunden vejer her og nu..

Vedr. at tisse indendørs, så prøv at søg tilbage (evt. via
groups.google.com) - men du skal ud med den mange gange her i starten kan
du forvente :)

--
Annika

Fra : Karina

Dato : 27-12-04 23:27

"Steen Jensen" <isteen@os.danmark> wrote in message
> [...]
> foregår udenfor?
> Første nat tissede den på gulvtæppet 6 gange.

Hej Steen

Tillykke med det lille vidunder

En hvalp kan ikke holde sig før ved 4 mdr´s alderen. Det er fysisk umuligt
for den.
Husk at en hvalp altid skal ud når den har spist, sovet og leget. Tager du
den i at tisse indenfor, kan du prøve at løfte dens forben. Så holder den
op. Tage den op og bær den udenfor og ros lystigt når den gør sig færdig
udenfor.

Mange hilsner

Karina

Fra : Steen Jensen

Dato : 28-12-04 07:54

Karina <ingen@email.her> wrote:

> Tillykke med det lille vidunder
>
> En hvalp kan ikke holde sig før ved 4 mdr´s alderen. Det er fysisk umuligt
> for den.

Taaak for det.
Jeg har et par gange fået den til at tisse ude i have, men når den så
kommer ind igen - så laver den en gang bummelum, så snart man vender
ryggen til.
Hvis jeg ikke lige opdager det med det samme, så kan den et yderst
u-delikat trick, med at få det til at forsvinde igen!
--
Bedste hilsener

Steen

Fra : Karina

Dato : 28-12-04 14:36

> [...]
> Hvis jeg ikke lige opdager det med det samme, så kan den et yderst
> u-delikat trick, med at få det til at forsvinde igen!

Hej igen

Hvis den æder sin egen puha kan det skyldes at den mangler noget i sin
foder. Prøv at læse indlæget fra KennelKipler der hedder " Det kan da ikke
siges at være en revudering af Barf. Der står noget om dette problem

Mange hilsner

Karina

Fra : Tømreren

Dato : 28-12-04 14:55

"Steen Jensen" <isteen@os.danmark> skrev i en meddelelse
> Hvis jeg ikke lige opdager det med det samme, så kan den et yderst
> u-delikat trick, med at få det til at forsvinde igen!

Husk at du kun må sige "FYYYY" hvis du ser din hund lave det ene eller andet
indenfor,for derefter at rose den overdrevet når den gør sig færdig
udendørs.... hvis man skælder hunden for meget ud ved et uheld indendørs vil
den prøve at lave nr.1 eller 2 et sted hvor du ikke ser det,og en bæ bag
sofaen er ikke så lækkert..

Husk at gør evt. pletter indendørs HELT rene,så hunden ikke kan lugte
åstedet,f.eks. med Rhodalon

Fra : Steen Jensen

Dato : 29-12-04 11:01

Det er en trist historie.
På grund af min datter, kan vi desværre ikke have hunden længere.
Jeg har måttet aflevere hunden på internatet igen, men ser meget gerne,
at den får et godt hjem hurtigst muligt.
Hvis nogen kender et godt hjem til den, så kontakt mig hurtigst muligt
via min email adresse ('danmark' skal forkortes til 'dk')!

Det er som sagt en lille labrador blanding, den er sort, og er
vaccineret + begyndt ormekur.
Den har en hundekurv og en stor sæk hvalpefoder der naturligvis følger
med.

Den er på Dyrehospitalet på Gl. Viborgvej i Randers, som naturligvis
osse kan kontaktes.

I håb om at den lille hund må få et godt hjem...

--
Bedste hilsener

Steen

Fra : Anet

Dato : 29-12-04 15:13

> Det er en trist historie.
> På grund af min datter, kan vi desværre ikke have hunden længere.
> Jeg har måttet aflevere hunden på internatet igen

(klip)

Det er nu synd for sådan en lille hund ,at den allerede igen skal videre i
livet. Forstår nu godt at mange hunde bliver forstyrrede af at skiftere
ejere igen og igen. De 3 sidste hunde jeg har haft har alle været "brugte"
hunde. Og de har været perler hver og en her hos os. Den sidste hund vi
overtog byttede vi for noget round up som ejeren manglede, og vi fik hunden
som ellers skulle have været aflivet. Hun var så ødelagt i sin psyke, at hun
slet ikke kunne finde ud af at være sammen med mennesker, men i dag 7 år
efter ligger hun fornøjet på mine tæer i skrivende stund og hygger sig noget
så gevaldigt.
At have hund er en livsstil som jeg slet ikke ville være foruden.

--
Hilsen

Annette

Fra : Steen Jensen

Dato : 29-12-04 22:16

"Anet" <aneteng FJERNDETTEHER@hotmail.com> wrote:

> Det er nu synd for sådan en lille hund ,at den allerede igen skal videre i
> livet.

Fuldkommen enig, og jeg har det skidt over det.
Min datter kommer dog, absolut uden diskussion, i første række - derfor
den triste afgørelse.
--
Bedste hilsener

Steen

Fra : BettinaP

Dato : 03-01-05 14:07

> Fuldkommen enig, og jeg har det skidt over det.
> Min datter kommer dog, absolut uden diskussion, i første række - derfor
> [...]

Selvfølgelig og det skal hun da også, men bare af ren nysgerrighed..er hun
allergisk eller hvad var årsagen til at I måtte af med hunden igen?

/BettinaP