Det vidste jeg ikke hunde kunne....
Fra : Karina

Dato : 17-12-04 15:43

Hej NG

Vores lille Amstaff hvalp på 4 måneder stod inde i soveværelset og hev i
snoren til persiennen som hænger for vinduet. Jeg var ude i køkkenet og
vaske op, da jeg hører et ordenlig brag og når at se Aaliyah hoppe over en
80 cm. plade vi har for ind til stuen. Jeg ser så ind i soveværelset og
persiennen ligger på sengen. De stakkels hvalp sidder inde i stuen ved
terrassedøren og ryster. Jeg ville så gå ind og trøste hende, og da jeg
bøjer mig ned kan jeg godt lugte, at det lugter lidt underlige og puhbæ og
fisk. Jeg løfter hende så alligevel op med det resultat at jeg får en
ildelugtende væskeagtig ting ud over hænderne.
Det viste sig så, at hun havde skidt ned af sig selv af bare
forskrækkelse.... Det troede jeg ellers kun var mennesker som kunne gøre ?

I bad med hende og så var hun så god som ny *G*

Mange hilsner

Karina

Fra : Punish The Deed, Not~

Dato : 17-12-04 17:32

On Fri, 17 Dec 2004 15:43:03 +0100, "Karina" <ingen@email.her> wrote:

> [...]
>snoren til persiennen som hænger for vinduet. Jeg var ude i køkkenet og
>vaske op, da jeg hører et ordenlig brag og når at se Aaliyah

hvad hedder hun ?? er det et tyrkisk navn eller ?

hoppe over en
>80 cm. plade vi har for ind til stuen. Jeg ser så ind i soveværelset og
>persiennen ligger på sengen. De stakkels hvalp sidder inde i stuen ved
>terrassedøren og ryster.

så er det da ikke en pit du har fået fat i, men en rigtig amstaff kan
jeg regne ud hvis jeg var dig ville jeg træne lidt på hendes
modighed måske rive lidt i persienerne i ny og næ stille og roligt til
at starte med selvfølgelig, for hun skulle jo helst ikke blive så
bange for den slags, slet ikke når det er den race

> [...]
>Det viste sig så, at hun havde skidt ned af sig selv af bare
>forskrækkelse.... Det troede jeg ellers kun var mennesker som kunne gøre ?

de kan sagtens tisse som tegn på underkastelse eller af glæde, og din
hund har jo ikke alderen til at holde på det så det er jo pga alderen
at indvoldene ikke kan holde det inde

Fra : Karina

Dato : 17-12-04 19:03

Hej Punish

> hvad hedder hun ?? er det et tyrkisk navn eller ?

Hun hedder Aaliyah ( udtales Alia ). Opkaldt efter den sorte sangerinde som
døde for 3 år siden.

Det var faktisk en rigtig god idé.
Ja hun er en 100% Amstaff.

Mange hilsner

Karina

Fra : Hans B.

Dato : 17-12-04 17:33

"Karina" <ingen@email.her> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det viste sig så, at hun havde skidt ned af sig selv af bare
> forskrækkelse.... Det troede jeg ellers kun var mennesker som kunne gøre ?

Næhh - det har nu sikkert ikke været afføring, men derimod har hun tømt
analkirtlerne. Det er almindeligt, hvis hunde bliver ekstremt bange. Og
beskrivelsen af sekretet passer fint på det. Hun er virkelig blevet bange,
for det første har hun forceret en temmelig høj forhindring og dernæst tømt
analkirtlerne... lille pus! Leg aldrig med underlige snore der kommer ned
ovenfra!

mvh
Hans

Fra : Karina

Dato : 17-12-04 19:06

Hej Hans

> [...]
tømt
> analkirtlerne... lille pus! Leg aldrig med underlige snore der kommer ned

Du har nok ret i at det var analkirtlerne. Det lugtede også sådan, men jeg
troede ikke at de bare kunne tømmes???
Hvordan kan det lige lade sig gøre? Jeg troede, at det blev tømt ved at
afføringen trykkede på dem ellre at man selv trykkede dem ud.

Mange hilsner

Karina

Fra : Hans B.

Dato : 18-12-04 07:52

> [...]
> Hvordan kan det lige lade sig gøre? Jeg troede, at det blev tømt ved at
> afføringen trykkede på dem ellre at man selv trykkede dem ud.

Hej Karina
Sådan fysiologisk kan jeg ikke give dig svar, bortset fra at der enten sker
et voldsom sammentrækning af muskler når hunden bliver forskrækket - ganske
som hos os andre og der derefter sker en tilsvarende afslapning af
muskulaturen. Kirtler kan i ekstreme situationer "leve deres eget liv" -
tænk på at nogle mennesker danner meget tårervæske ved vrede eller eneorm
smerte, så de faktisk græder uden at der er tale om gråd.
Jeg er temmelig overbevist om at tømningen af analkritlerne ved frygt er
styret hormonelt, ligesom det at skulle tisse.

mvh

Hans

Fra : Karina

Dato : 18-12-04 09:45

Hej Hans

> [...]
> Jeg er temmelig overbevist om at tømningen af analkritlerne ved frygt er
> styret hormonelt, ligesom det at skulle tisse.

Ok det vidste jeg ikke. Tusind tak for svaret.

Mange hilsner

Karina