Så for den. Har lige købt et kæmpe akvariu~
Fra : Martin Bak

Dato : 13-02-05 18:49

Jeg har lige, ret impulsivt købt en kæmpetank. 220x56x70cm. (800l.?) Jeg får
den hjem i løbet af en uges tid, og har så omkring en måned til at indrette
den i, før jeg skal af med mit gamle 128l. Jeg får sikkert brug for råd
undervejs, og skal nok holde jeg up to date med projektet hen ad vejen.

--
Martin

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 13-02-05 19:10

Martin Bak skrev:

> 220x56x70cm. (800l.?)

For at være nøjagtig: 862,4 L.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
SubZeroNet, Copenhagen, Denmark

Fra : Per W.

Dato : 14-02-05 16:43

"Klaus Alexander Seistrup" <klaus@seistrup.dk> skrev i melding

> For at være nøjagtig: 862,4 L.

Spennende å se at det kan være 30 liter OVER kanten, det er jo som regel
utvendige mål som oppgis, og da vil vel 830 liter være mer passende

/Per W.

Fra : Thomas

Dato : 14-02-05 17:55

"Per W." <pwbuf@tiscali.no> skrev i en meddelelse

> "Klaus Alexander Seistrup" <klaus@seistrup.dk> skrev i melding

> Spennende å se at det kan være 30 liter OVER kanten, det er jo som regel
> utvendige mål som oppgis, og da vil vel 830 liter være mer passende

Ja der er mange ting der spiller ind når vi snakker total litter i akvariet.
Rødder sten baggurnd osv. osv.

Mvh. Thomas

Fra : Frandsen

Dato : 21-02-05 10:57

"Thomas" <tb_aalborg[fjern)@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Ja der er mange ting der spiller ind når vi snakker total litter i
akvariet.
> Rødder sten baggurnd osv. osv.

Nja, en liter er en liter, om det så er sten, rødder eller vand. Rumfang er
rumfang. Vægten af det er så noget andet

Fra : Propellen

Dato : 13-02-05 20:08

"Martin Bak" <m_bak@vip.stjert.cybercity.dk> skrev
<cuo3th$pce$1@news.cybercity.dk> i dk.fritid.dyr.akvarium:

>Jeg har lige, ret impulsivt købt en kæmpetank. 220x56x70cm. (800l.?)

Heh.. Held & Lykke. Jeg gik fra 200L til 530L og _det_ var dælme et
stort akvarie. Men her en måneds tid efter, er det nu ikke så vildt
stort mere.

--
"if you´re a lame brain, then you´re a lame brain. I can't help that"
- Tori Amos

/Prop

Fra : Martin Bak

Dato : 13-02-05 22:30

"Propellen" <Not@Valid.Invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Heh.. Held & Lykke. Jeg gik fra 200L til 530L og _det_ var dælme et
> stort akvarie. Men her en måneds tid efter, er det nu ikke så vildt

Tak. Jeg må indrømme, at jeg pludselig har fået en masse at tænke på. (Det
må være en tænketank jeg har købt ) Men jeg "faldt" over den, og kunne
ikke sige nej. Jeg tror nok, at jeg har bestemt mig for, hvor den skal
placeres. Og jeg skal jo også bare afsted og hente bundmateriale til den.
Det kan jeg heldigvis køre til Aarsdale og hente, så snart sneen er væk. Men
der skal jo noget til... Der er ingen lampe med, så jeg skal have fundet ud
af, hvad jeg gør der. Enten om jeg bygger en selv, får en lavet i alu, eller
måske ligefrem køber en, jeg ved det ikke lige nu. Nå men jeg glæder mig.

Martin

Fra : PyroStorm_DK

Dato : 16-02-05 01:28

"Martin Bak" <m_bak@vip.stjert.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> i alu, eller måske ligefrem køber en, jeg ved det ikke lige nu. Nå men jeg

Du burde næste købe et solarium til sådan en basse i B&W størrelse.....
Held og lykke med den.

Hans

Fra : Thomas

Dato : 13-02-05 19:01

> Jeg har lige, ret impulsivt købt en kæmpetank. 220x56x70cm. (800l.?) Jeg
> får

Det er altid rat med et stort akvarie. Efter min beregning skulle det være
på 862 L

> den hjem i løbet af en uges tid, og har så omkring en måned til at
> indrette den i, før jeg skal af med mit gamle 128l.

Behold dit gammle 128 L. Du får intet for det på brugt markedet. Det er et
godt akvarie hvis du på et sener tidspunkt vil ha noget yngel.

>Jeg får sikkert brug for råd

Ja der kommer altid nogle spørgsmål undervejs.

> undervejs, og skal nok holde jeg up to date med projektet hen ad vejen.

Det lyder godt

Mvh. Thomas

Fra : Frandsen

Dato : 21-02-05 10:54

"Thomas" <tb_aalborg[fjern)@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Behold dit gammle 128 L. Du får intet for det på brugt markedet. Det er et
> godt akvarie hvis du på et sener tidspunkt vil ha noget yngel.

Ja, eller som karantæneakvarium eller hospitalsakvarium.

Fra : christian

Dato : 21-02-05 23:52

"Thomas" skrev d. 13-02-05 19:01 dette indlæg :

> [...]
er et
> godt akvarie hvis du på et sener tidspunkt vil ha noget yngel.

> Ja der kommer altid nogle spørgsmål undervejs.

Jeg vil forslå det nye Eheim 2080 Professionel 3
har selv et. Og er meget glad for det
Hilsen Christian

http://www.kandu.dk/