hvor mange planter, ??
Fra : Kasper Friis

Dato : 13-02-05 13:34

nogen tommelfinger regel og hvor mange og hvor store planter man skal have i
et akvarie, f.eks efter hvor mange fisk, hvor store de er, str. på akvarie
?

Fra : Lars Stigaard

Dato : 14-02-05 01:05

Kommer jo an på så meget ... et gamet råd siger 1 fisk pr. 10 liter vand og
2 planter pr. fisk det var sikkert før der rigtig var noget der ved
spandpumper :) det hele går jo ud på at lave et godt biologisk miljø i dit
akvarie , hvsi du eks. følger det gamle råd vil du ha et akvarium du ikke
behøver at skift vand i men blot behøver at fylde efter som vandet fordamper
til ... nu er det jo de færeste der eks har et 128 liter med 12-13 fisk i og
25 planter nok nærmere omvendt 25 fisk og sikkert under 12 planter :s så
er det du begynder at belaste dit akvarium og du begynder at få brug for
spandpumpe og de ugenlige vandskift
Har lige solgt min 325ér som jeg brugte til prydfisk, ved ikke hvor mage
planter der var i men de fyldte en mellem stor murebalje da jeg tømte tanken
:) nå pointen er at den kørte med en eheim 2226 og jeg skiftede 10 % vand
for hver 1½ md.

--
Mvh.
Lars Stigaard