Flying Fox
Fra : Allan Nielsen

Dato : 13-02-05 12:28

Hejsa,
Er der nogen af jeg der har set et sted hvor de sælger Flying Fox i
København?
Det skal være den der hedder Crossocheilus siamensis tidligere kaldet
Epalzeorhynchus siamensis (Den må har ikke en lys stribe over den mørke).
mvh
Allan

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 13-02-05 12:40

Allan Nielsen wrote:
> [...]
> Det skal være den der hedder Crossocheilus siamensis tidligere kaldet
> Epalzeorhynchus siamensis (Den må har ikke en lys stribe over den

Nu er Flying Fox et lidt misbrugt navn. der er brugt lidt i flæng om flere
forskellige fisk, der ikke alle er lige "gode".

Men Siamensis har jeg købt i nyere tid hos Bonnie i Hundige Storcenter under
navnet Siamesisk Algeæder - og nej - der er ingen lyst stribe i det mørke

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : kokken

Dato : 13-02-05 13:02

Ja, i klovnfisken på frederiksberg alle. Formentlig den bedste fiske
forretning i stor kbh.

Michael Tidemand

Fra : Allan Nielsen

Dato : 13-02-05 12:57

> [...]
> Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk
> Erstat invalid med dk ved mail - men indlæg bør besvares i gruppen.

Jeg er godt klar over at der bliver solgt mindst 5 fisk under dette
navn(flying fox). Den mest effektive algeræder er absolut Crossocheilus
siamensis og også den jeg forbinder med den "rigtige."
Men tak for rådet, jeg kigger forbi Hundige ved lejlighed og ser om det er
den jeg vil have!
mvh
Allan

Fra : HKN

Dato : 13-02-05 16:00

> Men Siamensis har jeg købt i nyere tid hos Bonnie i Hundige Storcenter
under
> navnet Siamesisk Algeæder - og nej - der er ingen lyst stribe i det mørke

Jeps, der har jeg også købt mine - uden striben!

Mvh
Henrik