Syk paroon hai - Hva skal jeg gjøre?
Fra : Andreas Asbølmo

Dato : 12-02-05 23:03

Hei, jeg har hatt to paroon haier en god stund nå (1/2 år eller noe) Men
i morgest når jeg sto opp, hadde den ene plutselig mistet all fargen sin.

Den har gått fra Grå/blå til helt hvit/rosa. Og apetitt har den heller
ikke lengre.

Dette har skjedd helt plutselig over natten. Hva skal jeg gjøre for å få
han frisk igjen? Noen som har erfaring fra liknenede situasjoner?

Symptomer:
1. Hele kroppen har mistet fargen sin. (Blitt hvit/rosa)
2. Ikke matlyst lengre
3. Høyre øye har blitt helt blasst
4. Ved berøring kjenner du at hele huden har blitt skikkelig sleip

Dette har jeg gjort:

1. Byttet 50% av vannet
2. Renset filter
3. Øket vanntemperaturen fra 26 til 28C
4. Fyllt i 3 spiseskjeèr akvariesalt uten jod
5. Brukt dobbeldose med slik vanlig medisin mot bakterie infeksjoner.

Vedlagt ligger før og etterbilde av haien.

Før:
http://div.sjoks.com/paroon%20syk/sharky_frisk.jpg
http://div.sjoks.com/paroon%20syk/sharky_frisk2.jpg <-- Best

Etter: