Revnet Glas i Akvarie
Fra : Willi Rouainia

Dato : 09-02-05 11:47

Hej

Jeg er den lykkelige ejer af et 6 kantet akvarium..
Men til min store forbavsning så jeg her til morgen at
i en af samlingerne er der begyndt og sive lidt vand ud af....

er der nogle som har nogle gode ideer til at få stoppet lækagen ?

vh

Willi

Fra : Omnolog HMH

Dato : 09-02-05 12:15

silicone

Fra : Willi Rouainia

Dato : 09-02-05 12:49

mange tak for hjælpen... det vil jeg prøve så

Fra : Martin Bak

Dato : 09-02-05 18:28

"Omnolog HMH" <hhestbechrouladea@oohay.dk> skrev i en meddelelse
> silicone

si´ li´ kone til mig en gang til!

Martin

Fra : Jasper Norman

Dato : 10-02-05 23:44

Det er muligt at rep. skaden med såkaldt undervands sililcone. Det er efter
sigende noget klistret stads, men du slipper da for at tømme akv.

/Jasper

Fra : Hobi

Dato : 09-02-05 12:13

Hej Willi,

Du kan skrabe siliconen ud af revnen, og rense godt med sprit eller
lignende. Herefter fyldes revnen ud igen med silicone. Brug akvariesilicone.
Det kan købes hos de fleste akvarieforretninger og er ikke særligt dyrt.
Du må endelig ikke bruge sanitetssilicone eller andet, med svampemiddel.

MVH
Hobi

Fra : HKN

Dato : 09-02-05 12:38

> [...]
> Det kan købes hos de fleste akvarieforretninger og er ikke særligt dyrt.
> Du må endelig ikke bruge sanitetssilicone eller andet, med svampemiddel.

Akvariesilikone fås også i den lokale farvehandel.

Mvh
Henrik