Gråhvidt skimmel på trærod?
Fra : Per Ravn

Dato : 08-02-05 18:25

Hej Group

Så er den gal igen, måske. På vores ene trærod er der en lille bitte smule,
gråhvidt, et eller andet, som kunne ligne en form for skimmel.

Hvad er det? Er det noget farligt? og i så fald hvad gør jeg ved det?

Per

Fra : Thomas

Dato : 10-02-05 22:28

"Per Ravn" <ravn@mbox303.get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> smule,
> gråhvidt, et eller andet, som kunne ligne en form for skimmel.

Kan ikke svare dig helt på hvad det er men det er nok noget mug eller
skimmel

Er det noget farligt?

Aner det ikke..Men hvis jeg ser noget sådan i mit akvarie prøver jeg først
om jeg kan suge det væk. med
min slamsuger. Havde selv problemer med mug. det kom pågrund af for meget
uspist fodder der kom til at ligge steder hvor fiskene ikke kunne komme til
at spise det. Det var ikke overfodering hos mig men ene og alene pågrund af
at jeg havde lagt noget tørv på bunden hvor fodderet kunne ligge uspist.

> og i så fald hvad gør jeg ved det?

Prøv først at fjerne det. Forhør dig rundt omkring hvad det er...tag et foto
af det hvis du kan komme til det. Gå ind på et af de forum's der er og
forhør dig der.

Det er også de rette måde at holde akvarie på som du gør. Hold øje med
unormaleting så snart man ser det. Forhør man sig rundt omkring og bliv ved
indtil du får nogle svar der er rimlig ens. Der er mange meninger om alt
vedrørende akvarie. Jeg lærte det selv på den hårde måde mistede 6 ud af 8
scarlar.
på grund af at jeg ikke gik hårdt nok på med at finde ud af hvad der var
galt. Kunne se at der var noget helt galt men fik ikke den rette hjælp i
tide. Det er ikke altid nemt at være nybegynder som jeg er. Man lære så
længe man lever. Men man kan godt blive gal på sig selv når det går galt.
Selvom det er fisk er det jo aligevel levende dyr.

Mvh. Thomas