Piratfisk
Fra : bob

Dato : 01-02-05 10:24

Hej

Har et 128L akvarie. Går med planer om at anskaffe
lidt piratfisk. Men går det i et 128L og hvilken type piratfisk
kunne evt. passe. Der findes måske en god side på nettet,
der fortæller lidt om hvordan indretningen skal være osv..

Har ikke så langt til Avifauna i Kruså - har De piratfisk i butikken ?
Køre selvfølgelig lige en tur forbi men ville godt være lidt forbedret mht.
piratfisk !

I øjeblikket går der 5 scalar i akvariet - de trives fint og har efterhånden
en fin størrelse.

bob

Fra : HKN

Dato : 01-02-05 14:19

> I øjeblikket går der 5 scalar i akvariet - de trives fint og har
efterhånden
> en fin størrelse.

Det er jo også en slags piratfisk - mine har ihvertfald lige nydt 2 kampfisk
og 2 rejer

-Henrik

Fra : J. Jørgensen

Dato : 01-02-05 20:51

"HKN" <mabehemaREMOVE@THIStdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> efterhånden
>
> Det er jo også en slags piratfisk - mine har ihvertfald lige nydt 2
> kampfisk
> og 2 rejer
>
> -Henrik

Piratfisk - der findes da også ganske fredelige (planteædende) piratfisk,
som slet ikke kunne tænke sig at jagte andre fisk.

Hilsen
Jørgen

Fra : bob

Dato : 02-02-05 11:21

"J. Jørgensen" <jjdan@galnet.dk> wrote in message

> [...]
> >

> Piratfisk - der findes da også ganske fredelige (planteædende) piratfisk,
> som slet ikke kunne tænke sig at jagte andre fisk.

Ja det var måske mere den type piratfisk.
Måske der findes en form for "dværg-piratfisk" der passer bedre
i mindre akvareier ?

bob

Fra : fk

Dato : 02-02-05 11:27

hejsa....

saafremt /*piratfisk = */*/Serrasalmus natterer gælder flg.../*

Du skal være klar over at piratfisk er stime-fisk.... dvs du skal ha
mindst 8-10 stk.....gerne flere....

Du skal være klar over at piratfisk bliver meget store....20-30 cm eller
mere....

da jeg var knægt *maate* jeg eje et par stk.... havde kun raad til 2, op
i mit 325 L med dem... og saa dem saa ellers aldrig... de var sky og
meget svære at se.... en dag jeg hvade sidet og kikket paa mit akv. i
lang tid, og havde oberveret en rød sværdrager (hel) , kom jeg tilbage
efter et toiletbesøg.... (3-5 min)... nu var sværdrageren kun halv....
jeg blev meget vred... du skulle op ...omgaaende... jeg hentede et net
...og en frysepose... vand i posen... fange den ene piratfisk...ned i
posen med den..... fiske efter den anden..... drypdrypdryp.... den i
posen havde bidt store huller i posen.... vandet pissede ud af posen...
jeg maate bruge et syltetøjsglas.... og fiskene var ikke en gang ret
store 4-5 cm....

tænk over hvad du gør .... læs evt paa flg
http://akva-net.hjem.orangenet.dk/piratfisk.htm

/f