Problemer med kampfisk
Fra : Christian Stidsen

Dato : 30-01-05 23:34

Jeg har et akvarium, hvori der bl.a. bor tre kampfisk - to hunner og en han.
So far har der været stille og fredeligt, men nu er den ene hun begyndt at
tyrannisere hele akvariet.
Den er efter både hannen og den anden hun, så slemt at den har bidt hannens
finner til laser, og har også haft fat i den anden huns finner.
Hannen er bange for hende og gemmer sig når hun går frit.

Tyranen er nu blevet buret inde for sig selv, og der er fredeligt igen!

Men, men, men...

Hvad skyldes denne adfærd ?
Er der nogen mulighed for at få dem til at leve fredeligt med hinanden eller
er jeg nød til at skille mig af med tyranen ?
Vokser hannens finner ud igen, eller er de skadet for good ?

Håber nogen har lidt viden de vil dele med!

M.v.h.

Christian Stidsen
csnews@stidsen.dk

Fra : Oso

Dato : 31-01-05 02:39

Christian Stidsen skrev:

> [...]
> Vokser hannens finner ud igen, eller er de skadet for good ?
>
> Håber nogen har lidt viden de vil dele med!

Finnerne skal nok vokse ud igen, så der skulle ikke være noget
problem... Det går lidt tid så skal de nok fine igen.

Vi havde selv et par Guppyer som fik finneråd og hvor finnerne var ret
skadet, efter endt behandling voksede finnerne ud igen og de har vidst
ikke været flottere...