Medicinering, fiskedræber....
Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 30-01-05 23:28

Hej

Jeg har fået fiskedræber og er af min forhandler blevet anbefalet et produkt
der hedder Sera Costapur. Iflg. brugvejledning skal det kun tilsættes en
gang. Kan det være rigtigt?

Jeg synes at sygdomme tager til, selvom jeg har iværksat behandling, der er
nu gået 48 timer. Skal jeg bare prøve med en kraftigere dosis eller er der
andet jeg kan gøre?

Jeg har hævet temperaturen til 28-29 grader, brugsvejledningen stod der den
skal hæves, men ikke noget om hvor mange grader...

Det er amerikanske cichlider og et par sugemaller (ancistrus og en L204) der
går i akvariet.

Skal jeg bare vente nogle dage endnu?

Gode råd modtages...

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 30-01-05 23:34

Grunden til min bekymring er, at de fleste skriver om Faunamor, når jeg
søger på google. Er det jeg har fået det samme med et andet navn, eller er
det helt andet produkt.

Jeg har læst at man skal tilsætte faunamor flere gange i løbet af en
behandling. Derfor undre jeg mig lidt over det produkt jeg har købt. Jeg vil
bare være sikker på at gøre det rigtige, man får jo nok ikke mange chancer..

Fra : Thomas

Dato : 31-01-05 16:30

"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg har fået fiskedræber og er af min forhandler blevet anbefalet et
> produkt der hedder Sera Costapur. Iflg. brugvejledning skal det kun
> tilsættes en gang. Kan det være rigtigt?

Jeg har selv brugt den et par gange..Som jeg husker det skal det i 2 gange
1. dag 1 dag's pause 3. dagen igen.

Mvh. Thomas

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 01-02-05 16:43

Jeg har nu prøvet at give ½ dosis på 3. dagen, så må vi se.

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 07-02-05 21:30

Det ser nu ud til at mine fisk er helt raske Så kuren virkede, måske
andre kan bruge disse erfaringer..

Fra : Thomas

Dato : 08-02-05 17:37

> Det ser nu ud til at mine fisk er helt raske Så kuren virkede, måske
> andre kan bruge disse erfaringer..
>
> --

Tak for det. Det er rart at folk giver tilbagemeldninger om der hjalp. Har
selv brugt det samme 2 gange også med raske fisk tilfølge.

Mvh. Thomas

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 09-02-05 17:04

"Det er rart at folk giver tilbagemeldninger"

Jep, jeg var ellers ved at hygge mig med at "holde gang i" min egen tråd.
Men du læste da med

Og mine fisk er stadig raske.

For øvrigt så skoldede jeg alle mine net for lige at være sikre side. Man
kan jo aldrig vide hvad der gemmer sig i dem.