Filter materiale, lidt hjælp ønskes.
Fra : MuLLe

Dato : 30-01-05 21:23

Hej Gutter og gut'inder.

Jeg har brug for lidt hjælp, til filtermateriale.
Jeg har lavet et filter system, ud af plexiglas.
Der ligger et billede i dk.binaer, som det ser ud.

Der er 7 rum, hvor der skal bruges filtermateriale.

Hvilket materiale vil være bedst? og i hvilken rækkefølge?
Kan i hjælpe mig, men sådan et lille problem.

Mange søndags hilsner MuLLe

Fra : Fessor

Dato : 29-01-05 23:03

Hej Mulle
er det et indvendigt filter ???

jeg ville putte keramikrør i det første kammer (grov filtrering)
de 3 næste ville der så komme porøse keramikrør i da de har en kæmpe
overflade. (for god bakterievækst)
i det 5-6 ville jeg så bruge blå filtersvamp eventuelt i 2 grovheder. (det
groveste først)
Det sidste ville jeg lade være tomt så kunne du bruge det til aktivt kul
efter medicin, eventuelt bruge det til tørv hvis du har sortvandsakvarie..
MVH
Claus

Fra : MuLLe

Dato : 31-01-05 15:35

"Fessor" wrote
> Hej Mulle
> er det et indvendigt filter ???
Nej det er et udvendig, som køre med en kraftig pumpe.

> [...]
> efter medicin, eventuelt bruge det til tørv hvis du har sortvandsakvarie..
Okay det er lidt i mine egene tanker, tak for de forslag.
"J. Jørgensen" wrote
> Det afhænger jo meget af, hvor meget gennemstrømning du forlanger, og
Der kommer rimelig stor gennemstrømning i det.

> hvor tit du eventuelt er indstillet på at rense det.
Jeg håber at køre lidt mekanisk, og biologisk filtrerer.
Så vandskiftet bliver så lidt så muligt, det er i hvert fald mit mål.

>Hvor stor er belastningen?
Det bliver medium til hård belastning, skyder jeg på.

> Hvis ikke man kender disse faktorer vil al besvarelse være et skud ud i
> den blå luft.
Var det okay, eller skal du bruge mere....

MvH MuLLe

Fra : Tommi Jensen

Dato : 15-02-05 03:54

MuLLe wrote:

> Jeg håber at køre lidt mekanisk, og biologisk filtrerer.
> Så vandskiftet bliver så lidt så muligt, det er i hvert fald mit mål.
Et interresant alternativ - som del af biologisk filtrering kunne være
et ferskvands refugium, men du skal nok undersøge om det er den ved du
vil gå først...

Fra : J. Jørgensen

Dato : 31-01-05 14:27

"MuLLe" <mullde_berg@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvilket materiale vil være bedst? og i hvilken rækkefølge?
> Kan i hjælpe mig, men sådan et lille problem.

Det afhænger jo meget meget af, hvor meget gennemstrømning du forlanger, og
hvor tit du eventuelt er indstillet på at rense det. Hvor stor er
belastningen?
Hvis ikke man kender disse faktorer vil al besvarelse være et skud ud i den
blå luft.
Hilsen
Jørgen