spejle
Fra : Anders Iversen

Dato : 06-02-05 20:04

Er der nogen der ved noget om spejle på bilen i forhold til campingvognens
bredde?
--
Venlig hilsen
Anders Iversen

Fra : phk

Dato : 06-02-05 20:13

" Anders Iversen" <ahi@tangen-it.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogen der ved noget om spejle på bilen i forhold til campingvognens
> bredde?

Det eneste jeg ved er at jeg har et par til salg - stort set ikke brugt :)

Jeg vil anbefale dig at købe nogen der er specielt beregnet til bilen -
mærkebestemt. Og jeg vil helt sikkert anbefale dig at købe nogen så du kan
se langs med campingvognen - gerne i begge sider (det kniber som regel i
højre side).
--
Per, Esbjerg

Fra : KIB

Dato : 06-02-05 22:21

Hvis du vil sælge? Type og pris?
Kib

Fra : phk

Dato : 07-02-05 09:21

"KIB" <kirstenbjensen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Hvis du vil sælge? Type og pris?

Universal - husker ikke navnet, men kan finde dem frem på onsdag. Billigt -
100 kr. inkl. levering hvis du bor det rigtige sted ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : Jens-Peder Rasmussen

Dato : 06-02-05 23:35

" Anders Iversen" <ahi@tangen-it.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der ved noget om spejle på bilen i forhold til campingvognens
> bredde?

Som sædvanligt, er det svært at få et entydigt svar.

I bekendtgørelse om detailforskrifter for køretøjers indretning og udstyr
står der:

10.03.310 Køretøj til synsfri sammenkobling
(1) Bil til synsfri sammenkobling skal være således indrettet, at den kan
forsynes med udvendigt førerspejl i begge sider.
Spejlene skal kunne indstilles således, at der ved tilkobling af
påhængskøretøj med størst tilladt bredde opnås tilstrækkeligt udsyn bagud.

Altså skal udsynet bare være "tilstrækkeligt"

Jeg har hørt, at i Sverige skal man kunne se det samme punkt i begge
sidespejle enten 250 eller 400 m. bag campingvognen. Men jeg kan desværre
ikke dokumentere det med en henvisning. Har dog i aften spurgt det svenske
Vägverket om de har en svensk regel.
--
Mvh.

J-P. Rasmussen
sletmigførst.jpr@campingferie.dk

I NG udtaler jeg mig altid som privatperson.

Fra : Kim Bonnesen

Dato : 13-02-05 16:11

Hej Anders.
EMuk spejle er tilpasset udformningen af bilens eksisterende spejle og er de
dyreste (og jeg mener selv de bedste) , men skal eller kommer du til at køre
med 2,5 meter vogne vil jeg anbefale dig spejlene med specielt 3 punkts
gummi/plastic adapter (ligner 3 kroge)monteret med et rundt hylster til
selve spejlet der påspændes. Herved kan du købe korte arme til 2,3 m og
lange arme til 2,5 m CV. Et af disse spejle hedder special mirror.
Pris cirka 500 - 600 Kr.
Adapteren på ovenståend kan du bare lade sidde på bilens spejl og fjernne
selve CV spejlet ved parkering , det kan du ikke ved Emuk spejlet !
Men efter min mening sidder Emuk spejlet bedst ved kørsel (og det er langt
vigtigere for mig ! )

Godt råd - køb ikke de billigste .... De holder ikke længe og giver ikke
samme glæde/sikkerhed ved CV kørsel.

Kim