CV længde i Italien
Fra : kbe

Dato : 26-01-05 21:13

Jeg sidder lige og læser Camping bogen Europa 2005. Heri står der at længden
på campingvogn m. 1 aksel 6,50 meter. Vi skal til Italien i april og vores
Bürstner 490 ts har en totallængde på 7,40. Er der nogen der ved noget om
dette ???
Mvh
Kjeld

Fra : Jens

Dato : 26-01-05 22:57

"kbe" <bentzen@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og vores Bürstner 490 ts har en totallængde på 7,40. Er der nogen der ved

Generelt er det sådan at et køretøj (Bil og Campingvogn) der er lovligt i
det EU-land hvor køretøjet er indregistreret, også er lovligt i alle andre
EU-lande (og lande der har tiltrådt en-eller-anden konvention som jeg ikke
kan huske hvad hedder). Problemet kan være at forklare en italiensk
landbetjent dette, men lovligt bør det være. (husker den ophedede debat om
kørekort i.f.m. Campingvognsvægt i Tyskland sidste år)

Mvh

Jens

Fra : Hans Tyrrell

Dato : 27-01-05 12:47

I instruktionsbogen til Hobby campingvogne står der at totallængden må være
7,5 m enkeltakslet.
Det kan jo være en fejl et af stederne!
Hilsen Hans

Fra : phk

Dato : 27-01-05 12:51

> [...]

> og vores Bürstner 490 ts har en totallængde på 7,40. Er der nogen der ved

En 490´er er vel ikke 7,4 meter??

--
Per, Esbjerg

Fra : kbe

Dato : 27-01-05 13:37

Jo 490 ts har en totallængde på 7,40 meter.